AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Jeg skal søke om bostøtte, og bor i borettslagsleilighet med andel fellesgjeld. Hvordan fører jeg opp denne på skjemaet? Under "boliglån" er selvsagt logisk, men dette er jo ikke et lån jeg personlig har tatt opp, slik det kan se ut der. Noen som har gjort dette? Anonymous poster hash: 15205...b09
Gjest Blomst83 Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Jeg ville ha kontaket de som behandler søknadene om bostøtte der de bor
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #3 Skrevet 28. mars 2014 Ja, jeg gjør jo det hvis det ikke er noen her som har erfaring å dele. Anonymous poster hash: 15205...b09 1
smilo Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Du er jo ansvarlig for fellesgjelda på samme måte som privat gjeld. I din ligning så er også fellesgjelda anført så jeg regner med du skal skrive opp alt.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Skriv en forklaring på eget ark med hva du betaler i evt lån og i fellesutgifter. Eller skriv det i margen på skjemaet. Anonymous poster hash: f960e...7b8 1
Skyline Skrevet 29. mars 2014 #6 Skrevet 29. mars 2014 Inngår ikke fellesgjelden i husleien? I så tilfelle er det jo egen kolonne for dette på skjemaet du skal fylle ut. Jeg tror ikke fellesgjelden regnes på lik linje med lån som du har tatt opp for å kjøpe boligen? 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #7 Skrevet 29. mars 2014 Inngår ikke fellesgjelden i husleien? I så tilfelle er det jo egen kolonne for dette på skjemaet du skal fylle ut. Jeg tror ikke fellesgjelden regnes på lik linje med lån som du har tatt opp for å kjøpe boligen? Den inngår, ja. Men det eneste jeg kan skrive der er jo summen, ingen spesifisering av delene i fellesutgiftene. Skriv en forklaring på eget ark med hva du betaler i evt lån og i fellesutgifter. Eller skriv det i margen på skjemaet. Anonymous poster hash: f960e...7b8 Jeg har kommet til at jeg kopierer årsoppgaven fra boligbyggelaget, der er fellesgjelden angitt. Pluss at utskriften av avtalegirotrekket jo spesifiserer. Du er jo ansvarlig for fellesgjelda på samme måte som privat gjeld. I din ligning så er også fellesgjelda anført så jeg regner med du skal skrive opp alt. Det er ikke noe eget sted på skjemaet å skrive det opp, men se svarene jeg har gitt over. Jeg ringte kommunen i går, men fikk (selvsagt) beskjed om å ringe en annen dag for rette person var der ikke osv. Takk for svar, alle sammen! Anonymous poster hash: 15205...b09 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #8 Skrevet 29. mars 2014 Dette lurer jeg også på. I min kommune er det ikke mulig å ringe, sende e-post eller møte opp for å snakke med de som er ansvarlige, og jeg har ikke fått svar på brevet mitt med dette spørsmålet.... Kan du fortelle hva slags svar du får?Anonymous poster hash: 71444...1ce
Skyline Skrevet 29. mars 2014 #9 Skrevet 29. mars 2014 Dette lurer jeg også på. I min kommune er det ikke mulig å ringe, sende e-post eller møte opp for å snakke med de som er ansvarlige, og jeg har ikke fått svar på brevet mitt med dette spørsmålet.... Kan du fortelle hva slags svar du får?Anonymous poster hash: 71444...1ce Nav og Husbanken samarbeider om søknaden, så det burde være mulig å få hjelp.
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Nav og Husbanken samarbeider om søknaden, så det burde være mulig å få hjelp. I min kommune er det fremdeles kommunens ansvar. Anonymous poster hash: 71444...1ce 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Dette lurer jeg også på. I min kommune er det ikke mulig å ringe, sende e-post eller møte opp for å snakke med de som er ansvarlige, og jeg har ikke fått svar på brevet mitt med dette spørsmålet.... Kan du fortelle hva slags svar du får?Anonymous poster hash: 71444...1ce Nei, dette er jeg også redd for at blir resultatet her. Som sagt har jeg jo ringt én gang, men da var det ingen som kunne svare. Jeg skal prøve igjen til mandag, så får vi se. Hvis det ikke er noe svar å få så kommer jeg som jeg skrev tidligere, til å sende kopi av årsoppgave fra boligbyggelaget sammen med utskrift av avtalegirotrekk der det er spesifisert hva jeg betaler på felleslånet. Det burde holde. Men jeg synes det er merkelig at fellesgjeld ikke er nevnt med et ord i Husbanken. Nav og Husbanken samarbeider om søknaden, så det burde være mulig å få hjelp. Nei, de henviser bare til kommunen for hjelp. Anonymous poster hash: 15205...b09 1
Skyline Skrevet 30. mars 2014 #12 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Nei, dette er jeg også redd for at blir resultatet her. Som sagt har jeg jo ringt én gang, men da var det ingen som kunne svare. Jeg skal prøve igjen til mandag, så får vi se. Hvis det ikke er noe svar å få så kommer jeg som jeg skrev tidligere, til å sende kopi av årsoppgave fra boligbyggelaget sammen med utskrift av avtalegirotrekk der det er spesifisert hva jeg betaler på felleslånet. Det burde holde. Men jeg synes det er merkelig at fellesgjeld ikke er nevnt med et ord i Husbanken. Nei, de henviser bare til kommunen for hjelp. Legger med en link til de forskjellige regionene hvor du kan kontakte de. http://www.husbanken.no/om-husbanken/kontakt-oss/ Anonymous poster hash: 15205...b09 Endret 30. mars 2014 av Skyline
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå