Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

La oss si at du er + - 20 år gammel og treffer en utrolig hyggelig mann. Dere er rett og slett helt perfekte for hverandre, og du har aldri møtt noen som har forstått deg så godt og vice versa. Men det har en hake. Mannen er i underkant av 20 år eldre enn deg og har to barn fra tidligere ekteskap. Sistnevnte går greit for deg, men aldersforskjellen er selvsagt er problem på grunn av at samfunnet ser ned på mennesker som er sammen når det er så stor aldersforskjell.

Ville du lyttet til samfunnet eller ville du lyttet til deg selv?

Anonymous poster hash: 447b1...ff1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt meg langt unna med tanke på at hans barn sikkert er på alder med deg.

Anonymous poster hash: d3e69...f27
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville holdt meg langt unna med tanke på at hans barn sikkert er på alder med deg.

Anonymous poster hash: d3e69...f27

Det er de ikke. Og det var heller ikke spørsmålet. Så du ville altstå hørt på samfunnets forventinger du da.

Skrevet

Har nå samfunnet egentlig så mange forventninger?

Ellers er jeg litt skeptisk til at noen som er +/- 20 forstår en 40 åring bedre enn alle andre. At man finner hverandre attraktive har jeg derimot ingen problemer med å forstå :)

Jeg tror at man satser, også vet man med seg selv at om man ønsker seg barn en dag om noen år så må man kanskje revurdere forholdet sitt. Man er også voksen nok til å ha samtaler om hvilken posisjon man er forventet å ha i forhold til hans barn, og hvordan man evt overkommer de hindre en slik aldersforskjell kan lage i form av forventinger til den andre parten, evne til å bidra økonomisk og planer for framtiden. Klarer man det er det vel ingen stor sak å være sammen selvom det er stor aldersforskjell?

• Liker 3
Gjest Malanthor
Skrevet

La oss si at du er + - 20 år gammel og treffer en utrolig hyggelig mann. Dere er rett og slett helt perfekte for hverandre, og du har aldri møtt noen som har forstått deg så godt og vice versa. Men det har en hake. Mannen er i underkant av 20 år eldre enn deg og har to barn fra tidligere ekteskap. Sistnevnte går greit for deg, men aldersforskjellen er selvsagt er problem på grunn av at samfunnet ser ned på mennesker som er sammen når det er så stor aldersforskjell.

Du TROR at dere er perfekte for hverandre. Veldig viktig og få fram at du på ingen måte vet dette sikkert.

Basert på posten din så anntar jeg at dere ikke bor sammen eller har kjent hverandre I veldig lang tid. Ikke tro at den følelsen du sitter med nå nødvendigvis representerer sannheten.

Faktum er at en hel masse faktorer taler for at han og du ikke burde være sammen og ingen av disse grunnene har noe og gjøre med hvordan samfunnet ser på det.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har nå samfunnet egentlig så mange forventninger?

Ellers er jeg litt skeptisk til at noen som er +/- 20 forstår en 40 åring bedre enn alle andre. At man finner hverandre attraktive har jeg derimot ingen problemer med å forstå :)

Jeg tror at man satser, også vet man med seg selv at om man ønsker seg barn en dag om noen år så må man kanskje revurdere forholdet sitt. Man er også voksen nok til å ha samtaler om hvilken posisjon man er forventet å ha i forhold til hans barn, og hvordan man evt overkommer de hindre en slik aldersforskjell kan lage i form av forventinger til den andre parten, evne til å bidra økonomisk og planer for framtiden. Klarer man det er det vel ingen stor sak å være sammen selvom det er stor aldersforskjell?

De vanskelige tingene vi har opplevd i oppvekst, i forhold og andre ting har begge av oss opplevd, sånn at vi vet hvordan det føles. Er svært få som har opplevd samme som det jeg har gjort og motsatt selvsagt.

Så det hadde nok ikke vært så vanskelig for deg å forstå om du var en av oss. Jeg synes det er helt rart å møte en person som er så lik meg, men det har altså skjedd nå da.

Vi har faktisk snakket om barn og, siden dette er noe jeg ønsker meg når jeg er ferdig utdannet og vi har snakket om forventinger til hverandre og planer osv. Jeg vil også tjene en del penger om rundt et halvt år til et år om alt går etter planen (på en måte en jobb uten at jeg skal gå helt inn på det) sånn at økonomi vil ikke være et problem for meg etterhvert selv om jeg studerer.

Jeg har selvsagt absolutt ikke tenkt å leve av han frem til jeg er ferdig med min utdanning heller.

AnonymBruker
Skrevet

Du TROR at dere er perfekte for hverandre. Veldig viktig og få fram at du på ingen måte vet dette sikkert.

Basert på posten din så anntar jeg at dere ikke bor sammen eller har kjent hverandre I veldig lang tid. Ikke tro at den følelsen du sitter med nå nødvendigvis representerer sannheten.

Faktum er at en hel masse faktorer taler for at han og du ikke burde være sammen og ingen av disse grunnene har noe og gjøre med hvordan samfunnet ser på det.

Handler om at samfunnet har et negativt syn på det. Synes ganske godt at du også har et negativt syn på det.

• Liker 1
Skrevet

Det er en litt vanskelig situasjon å være. Jeg forstår at du bekymrer deg for hva samfunnet vil tenke om deg; ''han er sikkert rik og du er ute etter pengene hans''. men man lever EN gang og derfor ville jeg gitt han en sjanse. Man vet aldri. Hvis dere passer så bra med hverandre akkurat nå, så kjør på. Se hvor forholdet tar dere. Ellers vil du antageligvis aldri slutte å tenke på han og lure på hva som kunne blitt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når tilstandene er rosa og forelsket, ser man det man vil se og forsterker det. Spesielt når man er ung og uerfaren, vet man ikke bedre enn å tro at dette er mannen i sitt liv og helt "perfekt". Man er ikke på det samme stedet i modenhetsgrad, og heller ikke på samme stedet i hva som ligger foran en og bak en av utfordringer og erfaringer som menneske. Gå forbi denne mannen ts, og vent til du finner noen på ditt eget nivå. Anonymous poster hash: f8ddb...028

• Liker 4
Skrevet

Tja, både Sukker-Preben og Cuckold blir lykkelige hvis du går for det, ihvertfall :fnise:

• Liker 2
Gjest Silverstream
Skrevet

Litt usikker, spørs om ikke man er på to forskjellige stadier av livet?

AnonymBruker
Skrevet

Når tilstandene er rosa og forelsket, ser man det man vil se og forsterker det. Spesielt når man er ung og uerfaren, vet man ikke bedre enn å tro at dette er mannen i sitt liv og helt "perfekt". Man er ikke på det samme stedet i modenhetsgrad, og heller ikke på samme stedet i hva som ligger foran en og bak en av utfordringer og erfaringer som menneske. Gå forbi denne mannen ts, og vent til du finner noen på ditt eget nivå.

Anonymous poster hash: f8ddb...028

Var sammen med en "på eget nivå" som du så pent kaller det frem til januar. Funka ikke akkurat så bra det. At man er like gammel betyr ikke at man er like moden (nå er min eks 4 år eldre, men det er det yngste jeg har datet da noen sinne). Og min eks var jo moden for alderen og..

:)

Skrevet (endret)

Plutselig finner du ut at du vil ha barn, så har du en gammal gubbe som er pensjonert før poden er ferdig med grunnskolen, og ikke orker å leke / være med på aktiviteter fordi helsa har begynt å skrante.

Just sayin'

Dere kan sikkert han noen fine år dog, men husk at barna hans også vil ha en stor rolle i livet hans. Med mindre han driter i barna sine da.

Endret av Betasuppe
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Plutselig finner du ut at du vil ha barn, så har du en gammal gubbe som er pensjonert før poden er ferdig med grunnskolen, og ikke orker å leke / være med på aktiviteter fordi helsa har begynt å skrante.

Just sayin'

Vel, vet om flere som har fått barn når de er 50-55, så 43-45 er da ikke så ille om man tenker seg om :) Når man er 50 så er man heller ikke så gammel at man ikke klarer å være sprek og aktiv. Mine foreldre på 50 er i alle fall like sprek som det jeg er, og jeg trener veldig mye. Så det er mulig :)

AnonymBruker
Skrevet

Bedre med en som er 20 år eldre, enn en uansvarlig guttunge med lausunger rundt halve landet. Det er mange fordommer, men jeg tror det viktigste er å se person, ikke alder.

Er han en person du har det bra med som virkelig viser det, og som er seriøs med deg, synes jeg du skal gå for det. Tiden vil vise om dette fungerer, på lik linje som med alle andre forhold.

Det å finne en jevngammel er en fordel, FORUTSETT at personen er: moden, vil det samme som deg, har en personlighet som du liker, at det er kjemi, helst ikke barn fra før, helst ikke være en player, være seriøs, ha en fast inntekt og etableringsklar, trygg på seg selv, ferdig med festingen, ikke voldelig, ikke kriminell..

Se person, ikke alder.

Anonymous poster hash: e5164...76f
AnonymBruker
Skrevet

Dere kan sikkert han noen fine år dog, men husk at barna hans også vil ha en stor rolle i livet hans. Med mindre han driter i barna sine da.

Selvsagt er barna viktigst uansett :)

-TS

Skrevet (endret)

Vel, vet om flere som har fått barn når de er 50-55, så 43-45 er da ikke så ille om man tenker seg om :) Når man er 50 så er man heller ikke så gammel at man ikke klarer å være sprek og aktiv. Mine foreldre på 50 er i alle fall like sprek som det jeg er, og jeg trener veldig mye. Så det er mulig :)

Folk har forskjellig helse, aner ikke hvordan "din fyr" er, da. Men alderen innenter oss alle. Så må du forberede deg psykisk på å være med han når han møter sine venner, sin famile, der du er 20 år yngre enn dem også. Det kan være tilfeller der du vil heller snakke med deres barn enn hans venner.

Endret av Betasuppe
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bedre med en som er 20 år eldre, enn en uansvarlig guttunge med lausunger rundt halve landet. Det er mange fordommer, men jeg tror det viktigste er å se person, ikke alder.

Er han en person du har det bra med som virkelig viser det, og som er seriøs med deg, synes jeg du skal gå for det. Tiden vil vise om dette fungerer, på lik linje som med alle andre forhold.

Det å finne en jevngammel er en fordel, FORUTSETT at personen er: moden, vil det samme som deg, har en personlighet som du liker, at det er kjemi, helst ikke barn fra før, helst ikke være en player, være seriøs, ha en fast inntekt og etableringsklar, trygg på seg selv, ferdig med festingen, ikke voldelig, ikke kriminell..

Se person, ikke alder.

Anonymous poster hash: e5164...76f

Og jeg er jo selvsagt klar over at det er best å finne noen på egen alder. Det har jeg aldri nektet for :) Men viser seg jo å være et problem når menn flest ikke vil ha barn før de er over 30 om de i det hele tatt vil ha og jeg ikke vil vente så lenge. Så er ikke så stort utvalg når det kommer til de på min alder som vil ha barn innen 5-6 år..

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Folk har forskjellig helse, aner ikke hvordan "din fyr" er, da. Men alderen innenter oss alle. Så må du forberede deg psykisk på å være med han når han møter sine venner, sin famile, der du er 20 år yngre enn dem også. Det kan være tilfeller der du vil heller snakke med deres barn enn hans venner.

Det har vel gått med folk før, så hvorfor skal det ikke gå med meg?

"Min" fyr trener veldig mye og har god helse :)

Gjest Gjest
Skrevet

Holdt meg langt unna fordi jeg fortjener bedre og yngre.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...