Angelina Skrevet 17. juni 2002 #1 Skrevet 17. juni 2002 Jeg vil gjerne ha en sjokoladekake som bryllupskake, men möter en del motstand på hjemmebane fordi den blir brun, og det ser ikke så "bryllup" ut. Så fikk jeg den strålende ideen at vi kunne gjöre dette med hvit sjokolade, siden den da blir hvit, og ser mer ut som det folk forbinder med en bryllupskake. Noen som har sett bilder av slike kaker, eller har oppskrifter på noe sånt? Trenger hjelp fort, siden klokken tikker altfor fort for meg nå. Angelina
Christine Skrevet 17. juni 2002 #2 Skrevet 17. juni 2002 Hvit sjokolade er veldig fint, ellers kan du ha ising pa "brun"sjokoladekake. Bor i australia og har noen magasiner med mnge bryllupskaker av hvit sjokolade. skulle gjerne ha hjolpet deg, men....
VinterFru Skrevet 17. juni 2002 #3 Skrevet 17. juni 2002 Jeg hadde "sjokloade-bryllups-kake". Det er den nydligste kaken jeg har sett. Inni var det sjokolde mouse og bringebær på mandelbund. Utenpå var den trukket med noe hvite greier og marmorerte sjokoladeplater. På toppen var den puntet med glaserte rips. Kaken på 5 etg. var montert oppover i bue, og ikke som pyramide. Den ble bestilt hos Jacobs på Holtet.
Olse Skrevet 17. juni 2002 #4 Skrevet 17. juni 2002 Jeg vil gjerne vite om det er noen oppskrift på hvite sjokoladekaker!!!
lindav Skrevet 19. juni 2002 #5 Skrevet 19. juni 2002 Høyrtest fint ut. Verken eg eller min tilkommende er noko særlig glad i marsipankake, han liker jo godt bløtkake - men eg elsker sjokoladekake!! Kunne tenkt meg nokre fine bilder, ja
gummis Skrevet 19. juni 2002 #6 Skrevet 19. juni 2002 Heisann, her er kaken vi skal ha - den innerst i hjoernet. Naa blir den ikke saa stor (paa bildet er for ca 300 stk). Hvit sjokolade utenpaa, moerk sjokoladekrem inne + profiteroles. http://www.patisserie-valerie.co.uk/Weddin...rofiterole.html se ogsaa: http://www.patisserie-valerie.co.uk/Weddin...ding_cakes.html Vet ikke om disse finnes i Norge, men kan jo lete! Lykke til!
Line A. Skrevet 20. juni 2002 #7 Skrevet 20. juni 2002 Hei Bare et tips til dere som ikke vil ha vanlig marsipanbryllupskake,og bor i nærheten av Tønsberg,ta kontakt med Kirstens Kakebakeri!! Hun lager de flotteste kaker i alle slag til ganske rimelige priser. Selv skal jeg ha en bryllupskake bestående av en sjokolade/trøffelkake en fruktkake og en ostekake,den er kjempefin og sikkert veldig god. Jeg har telefonnr hvis noen vil ha. Line
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå