Gå til innhold

Jeg vil gjerne gå ned i vekt,men sliter med hvordan jeg skal trene

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg er ei jente på 18,og har gått opp noen kilo etter julen..Jeg veide 60kg,nå veier jeg 66kg,og det går opp og ned.. Jeg går på treningssenter,men har rett og slett ikke sett resultater,da jeg egenklig ikke helt vet hva jeg skal gjøre for å finere kropp,og gå ned i vekt.. Og har da fått litt mye fedme her og der..Og det vil jeg skal bort,da jeg synes jeg ser veldig "bulkete" ut,som jeg ikke gjorde før..:/

Jeg trener alle områder,med deler de i "grupper", f.eks Mage og Bein en dag,Armer neste gang o.l.

Derfor lurer jeg på om du/dere har et fint treningsplanoversikt jeg kan følge,som du selv har fått resultater av (trener annenhver dag,og skal trene idag) :) ?

Blir utrolig glad for svar :D!

Anonymous poster hash: 01013...c32
Videoannonse
Annonse
Gjest Svampebob1
Skrevet

Kardiotrening er effektive saker. Meld deg på spinning. I løpet av en spinningtime forbrenner du en masse! Svømming er også veldig bra saker :-).

70% av jobben med å gå ned i vekt handler om hva du spiser.

Karbohydrater og fett regnes som energi. Kutt ned på karbohydratene og erstatt de med magert kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker. Du trenger ikke å sulte deg selv for å gå ned i vekt.

Sjekk ut f.eks. Grete Roede. Jeg har vært borti mange som har gått ned masse i vekt på opplegget hennes. Det er mye lettere om du finner et opplegg å følge for vektreduksjon. Ellers kan du få mange gode tips på iform.no også.

AnonymBruker
Skrevet

Kardiotrening er effektive saker. Meld deg på spinning. I løpet av en spinningtime forbrenner du en masse! Svømming er også veldig bra saker :-).

70% av jobben med å gå ned i vekt handler om hva du spiser.

Karbohydrater og fett regnes som energi. Kutt ned på karbohydratene og erstatt de med magert kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker. Du trenger ikke å sulte deg selv for å gå ned i vekt.

Sjekk ut f.eks. Grete Roede. Jeg har vært borti mange som har gått ned masse i vekt på opplegget hennes. Det er mye lettere om du finner et opplegg å følge for vektreduksjon. Ellers kan du få mange gode tips på iform.no også.

Tusen takk for raskt svar :D!

Men det som er problemet,er at de har ikke timer der jeg trener..Der trener man på egen hånd + at det er ikke svømmebasseng..:/ Er det noe annet enn Spinning som kan hjelpe,f.eks noe innenfor styrke?Vil gjerne få vekk for eksempel Magen, og lårene,så vet du av noen gode økter som jeg kan ta? :)

AnonymBruker
Skrevet

Hvis vektnedgang er målet er det kostholdet du må fokusere på.

Anonymous poster hash: b76a4...949
  • Liker 4
Skrevet (endret)

Spis smartere og så må du ha noe kardiotrening. Har de tredemøller der du går? Det hjelper ikke å kun trene styrke...

Har de personlige trenere der du trener? Bestill en time med en og få et treningsopplegg som du kan følge for å nå målene dine.

Endret av BlueBella
Skrevet

Spis smartere og så må du ha noe kardiotrening. Har de tredemøller der du går? Det hjelper ikke å kun trene styrke...

Har de personlige trenere der du trener? Bestill en time med en og få et treningsopplegg som du kan følge for å nå målene dine.

De har Tredemøller ja :)! Har store planer om å holde et stramt kosthold,og evt faste en dag eller to i uken. De har personlige trenere,men prisen er uffatelig høy bare for en time..Det er derfor jeg er på utkikk etter et treningsprogram å følge,slik at jeg utføre det uten hjelp av Personlig trener :)

AnonymBruker
Skrevet

Henger meg på det som er nevnt over her. Det er maten du bør fokusere på i første omgang. :) Trening skal absolutt ikke undervurderes, men du går lettere ned i vekt med større matfokus. :)

Anonymous poster hash: 142f9...c24
Skrevet

Hvis vektnedgang er målet er det kostholdet du må fokusere på.

Anonymous poster hash: b76a4...949

Har store planer om å holde et stramt kosthold,og evt faste en dag eller to i uken :)! Det var rett og slett julematen og nyttårsmaten som gjorde til at jeg gikk opp,og rett og slett står fast der.. :/

Gjest Svampebob1
Skrevet

Tusen takk for raskt svar :D!

Men det som er problemet,er at de har ikke timer der jeg trener..Der trener man på egen hånd + at det er ikke svømmebasseng..:/ Er det noe annet enn Spinning som kan hjelpe,f.eks noe innenfor styrke?Vil gjerne få vekk for eksempel Magen, og lårene,så vet du av noen gode økter som jeg kan ta? :)

Ja.. Styrketrening vil jo hjelpe litt det også, men det mest effektive er ellipsemaskin, trimsykkel, tredemølle, romaskin osv. Øvelser hvor du får brukt hele kroppen. Legg deg på et lavere tempo slik at du kan holde på lenge. Du vil ikke forbrenne noe før du har blitt ordentlig varm, så en god lang treningsøkt vil være fint.

Ellers kan du kjøre situps. Det trenger du ikke et apparat til. Antall repitisjoner vil være bedre med tanke på forbrenning av fett. Begynn med 20 situps x 4 (4 forskjellige typer situps). Om du trener litt hver dag, så er det bedre enn om du trener lenge sjeldent. Du bør ha minst 3-4 treningsøkter i uka om det skal ha noen effekt.

Gjest Svampebob1
Skrevet

De har Tredemøller ja :)! Har store planer om å holde et stramt kosthold,og evt faste en dag eller to i uken. De har personlige trenere,men prisen er uffatelig høy bare for en time..Det er derfor jeg er på utkikk etter et treningsprogram å følge,slik at jeg utføre det uten hjelp av Personlig trener :)

Og dropp fastingen.. Den vil kun gjøre det mer vanskelig for deg.

Å faste er bra for kjemibalansen i kroppen, men kan være hardt psykisk. Sannsynligvis fører det til overspising når du først skal spise.. Og er du riktig uheldig drar du på deg en spiseforstyrrelse i stedet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og dropp fastingen.. Den vil kun gjøre det mer vanskelig for deg.

Å faste er bra for kjemibalansen i kroppen, men kan være hardt psykisk. Sannsynligvis fører det til overspising når du først skal spise.. Og er du riktig uheldig drar du på deg en spiseforstyrrelse i stedet.

Da skal jeg droppe Fastingen! Har hørt av mange at det med å faste,er veldig bra..Takk for du ga meg det rådet!

Gjest Svampebob1
Skrevet

Da skal jeg droppe Fastingen! Har hørt av mange at det med å faste,er veldig bra..Takk for du ga meg det rådet!

Bare hyggelig :-).

Jo, faste er bra.. men det er ikke for hvermannsen og jeg ville ikke anbefalt det til slanking.

Da er det bedre å ha det litt motsatt. Lev på lite kalorier og karbohydrater i uka og så har du EN spisedag hvor du har lov til å skeie ut :-).

AnonymBruker
Skrevet

De har personlige trenere,men prisen er uffatelig høy bare for en time..Det er derfor jeg er på utkikk etter et treningsprogram å følge,slik at jeg utføre det uten hjelp av Personlig trener :)

De fleste bemannede treningssentere har veiledere som gir råd om program.

Veiledningen er en del av medlemsprisen, og koster derfor ingenting.

Anonymous poster hash: 6238a...ba0

Gjest Runforit
Skrevet

Hei!Jeg er ei jente på 18,og har gått opp noen kilo etter julen..Jeg veide 60kg,nå veier jeg 66kg,og det går opp og ned.. Jeg går på treningssenter,men har rett og slett ikke sett resultater,da jeg egenklig ikke helt vet hva jeg skal gjøre for å finere kropp,og gå ned i vekt.. Og har da fått litt mye fedme her og der..Og det vil jeg skal bort,da jeg synes jeg ser veldig "bulkete" ut,som jeg ikke gjorde før..:/Jeg trener alle områder,med deler de i "grupper", f.eks Mage og Bein en dag,Armer neste gang o.l. Derfor lurer jeg på om du/dere har et fint treningsplanoversikt jeg kan følge,som du selv har fått resultater av (trener annenhver dag,og skal trene idag) :) ? Blir utrolig glad for svar :D! Anonymous poster hash: 01013...c32

Om du har ligget stabil på 60 kg frem til jul og kun skal ned 6 kg så er det ikke store endringene som skal til.

Tenk rene råvarer som kylling, fisk, karbonadedeig, egg, nøtter, frukt, grønnsaker, havregryn, fullkornsris/pasta etc

Start å jogge 3 ganger i uka.

Mer avansert trenger det ikke å være.

Eks

Frokost

1,5 dl havregrøt med litt honning og kanel

Lunsj

Rugknekkebrød med egg og skinke/kylling med avokadosalat/speltlompe/wraps med skinke og avokado

Mellom

Frukt og nøtter

Middag

200 gram kjøtt, en knytteneve fullkornsris/pasta og grønnsaker

Kvelds

Skinkeomelett med salat

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...