Gjest gloria Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Det er sjelden jeg møter noen med flere enn 4 søsken, men de gangene jeg gjør tilhører de ofte en konservativ famiie og/eller religiøs sekt. Kan noen her bekrefte om dette stemmer? Møtte for noen måneder siden en gutt med ti søsken (norske). I dette tilfellet var det en "helt vanlig" familie. Hører dette til unntakene, eller er det mer vanlig enn vi tror?
Gjest Evans Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Jeg kjenner en familie hvor det er flere enn 4 søsken. Denne familien var ikke relgiøse eller konservative. Foreldrene ville bare ha mange unger Jeg vet ikke hvor vanlig det er, men jeg mener å ha lest et sted at det er status med i hvert fall tre unger. Sikker fordi man da kan vise at man rekker over mye i hverdagen eller noe slikt.
asterix Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har 8 barn, men er hverken religiøs eller konservativ på noen måte.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har 8 søsken (på mors siden) og min mor er den minst religiøse/konservative personen på denne jord! Anonymous poster hash: 944be...b33
Marie90 Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Det er nok en korrelasjon der, i mange religioner er det jo snakk om å få mange barn. Men mange unntak, moren min har fire sosken og selv om jeg tror mormor var kristen var de ikke en religios familie. I det store og hele er det egentlig få som har flere enn fire barn så det er vel ikke så lett å dra konklusjoner.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Det er kanskje en sannhet i det? De jeg kjenner som er kristne, blant annet en prest, har fire barn eller mer. For å si det på en annen måte, jeg har enda ikke møtt en familie som er konservative kristne som ikke har mange barn. Jeg lurer litt på om det kan ha noe med synet på prevensjon å gjøre? Anonymous poster hash: 41a88...e82
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Det er kanskje en sannhet i det? De jeg kjenner som er kristne, blant annet en prest, har fire barn eller mer. For å si det på en annen måte, jeg har enda ikke møtt en familie som er konservative kristne som ikke har mange barn. Jeg lurer litt på om det kan ha noe med synet på prevensjon å gjøre? Anonymous poster hash: 41a88...e82 Foreldrene mine som går for å være kristne, fikk bare meg. Og jeg igjen, kommer til å ville ha bare én. Det skal visstnok være "status" å ha i hvertfall fire barn- "problemet" er at det er ikke bare det som gir status alene- man skal ha en karriere, man skal kunne bake, sylte, safte og ha en fin hage, ha en bra bil, en flink mann som alene har bra jobbstatus, penger i banken etc etc. Det er omtrent lik en superkvinne og ingen vanlige kvinner klarer det. Anonymous poster hash: acc9d...f8a 1
Millimani Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Om de er en konservativ familie, eller tilhører en religiøs sekt, - kan jeg ikke tro har noe å si. Jeg kjenner flere som har fire barn, men noen av disse fikk også barna med ulike menn. For endel år tilbake var det slett ikke uvanlig at barneflokken talte mer enn ti søsken, og færre en tre var veldig uvanlig
Frisørdama Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Jeg tenker at det blir mer og mer storfamilier uten at det er noe religiøst ved det, kun fordi det blir mer vanlig med "dine, mine, våres-barn" familier :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå