Gå til innhold

Fra sprinkelseng til juniorseng - kjøpe brukt madrass?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal kjøpe juniorseng til snuppa vår og har fått tilbud av en kollega om å kjøpe en tilsvarende som vi har vurdert fra IKEA. Men så lurer jeg på dette med madrassen som følger med. Hvor lenge skal man være "hysterisk" på at barnet ikke skal bruke brukte/lånte madrasser fra andre (enn egne søsken)? Snuppa blir 2 år om kort tid. Kan vi bruke den madrassen eller bør vi kjøpe ny?

Anonymous poster hash: e23f7...34c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville gått for en ny madrass, trenger ikke koste så mye.

AnonymBruker
Skrevet

Ville gått for en ny madrass, trenger ikke koste så mye.

Jeg ville heller latt en toring ligget på en brukt kvalitetsmadrass enn å ligge på en ny billigmadrass uten støtte.

Anonymous poster hash: d4eeb...4b9

Skrevet

Ville du ligget i en brukt madrass? Det ville ikke jeg i alle fall. Få i det minste madrassen renset på et renseri først. Meeen da blir det igjen kanskje like dyrt som om du hadde kjøpt en ny en i utgangspunktet.

Nei, med mindre du har dårlig råd og dermed ikke råd til en ordentlig madrass ny, så ville jeg kjøpt nytt i stedet for brukt. Er alternativet derimot å velge mellom brukt, god madrass eller en ny, dårlig madrass, så vil brukt være det beste alternativet.

• Liker 1
Gjest chiki
Skrevet

Jeg hadde ikke kjøpt brukt masrass. Vet jo ikke om andre unger har tisset seg ut eller kastet opp i den

Skrevet

Jeg ville heller latt en toring ligget på en brukt kvalitetsmadrass enn å ligge på en ny billigmadrass uten støtte.

Anonymous poster hash: d4eeb...4b9

Små barn har faktisk ikke det samme behovet som oss voksne når det gjelder madrasser med avlastning osv.

Og det er heller ikke sånn at jo dyrere det er jo bedre er det;

http://www.dinside.no/888194/billig-jysk-madrass-testvinner

• Liker 1
Skrevet

Madrasser skal ikke arves.

Gjest Violetta
Skrevet

Ville du ligget i en brukt madrass? Det ville ikke jeg i alle fall. Få i det minste madrassen renset på et renseri først. Meeen da blir det igjen kanskje like dyrt som om du hadde kjøpt en ny en i utgangspunktet.

Nei, med mindre du har dårlig råd og dermed ikke råd til en ordentlig madrass ny, så ville jeg kjøpt nytt i stedet for brukt. Er alternativet derimot å velge mellom brukt, god madrass eller en ny, dårlig madrass, så vil brukt være det beste alternativet.

Sover du aldri på hotell? Alle madrassene der er brukt...

• Liker 1
Skrevet

Sover du aldri på hotell? Alle madrassene der er brukt...

Ja, men jeg hadde ikke likt å ha brukt madrass hver natt i hjemmet mitt.

Skrevet

Sover på brukt madrass selv, jeg. Lever helt fint. Så lenge madrassen virker ren ville jeg ikke tenkt på det til et så stort barn. Luft og støvsug madrassen godt :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...