AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #1 Skrevet 27. mars 2014 Hei Jeg har lenge hatt en drøm om å starte noe eget. Nå har jeg kommet på et konsept som jeg gjerne vil videreføre. Det har seg slik at jeg vil starte en klesbutikk, og siden det florerer av de der ute, har jeg tenkt å rette det mot en spesiell kundegruppe. Har en del spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med! 1. Navnet jeg EGENTLIG ville ha, er tatt i bruk av et lite kleskonsept i Pakistan, det alternative navnet kan minne litt, men er IKKE det samme navnet, vil det gå greit? 2. Hvor mye egenkapital må man ha for å starte en egen butikk (lån fra bank), 30.000? 3. Jeg vil aller helst selge klær som vil være fra mitt merke, altså det samme navnet som butikken, men hvordan får man produsert dette? Må man ha investorer? Er det evt lurt å begynne å selge fra andre merker, for så å komme med eget? Er bare redd for at det vil svekke merkevaren min litt, da det som sagt er x antall butikker som gjør det samme. På forhånd tusen takk! Anonymous poster hash: b4a5b...83d
Gjest Wei Wei Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Hei Jeg har lenge hatt en drøm om å starte noe eget. Nå har jeg kommet på et konsept som jeg gjerne vil videreføre. Det har seg slik at jeg vil starte en klesbutikk, og siden det florerer av de der ute, har jeg tenkt å rette det mot en spesiell kundegruppe. Har en del spørsmål som jeg håper noen kan hjelpe meg med! 1. Navnet jeg EGENTLIG ville ha, er tatt i bruk av et lite kleskonsept i Pakistan, det alternative navnet kan minne litt, men er IKKE det samme navnet, vil det gå greit? Tror ikke det skal være et problem. 2. Hvor mye egenkapital må man ha for å starte en egen butikk (lån fra bank), 30.000? Jeg tipper minst 100 000 kr. Finn ut hvor mye du skal betale for leie av likalet, lønn til medarbeidere, innkjøp av varer o.l. 3. Jeg vil aller helst selge klær som vil være fra mitt merke, altså det samme navnet som butikken, men hvordan får man produsert dette? Må man ha investorer? Er det evt lurt å begynne å selge fra andre merker, for så å komme med eget? Er bare redd for at det vil svekke merkevaren min litt, da det som sagt er x antall butikker som gjør det samme. Ja, begynn med å selge andres for å opparbeide kapital. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #3 Skrevet 31. mars 2014 Tusen takk for svar! Noen flere tips? Vil man få lån av banken til å starte butikk? Jeg ser allslags av butikker rundt om, og jeg må innrømme at jeg tenker litt på hvordan alle butikkene klarer seg? Ikke alle av dem har et sterkt konsept heller, jeg har en ganske spesifik målgruppe og et spesifikt konsept, vil dette hjelpe eller gjøre det vanskeligere? Finnes butikker som selger klær jeg har tenkt å selge, men bare i et visst omfang, og ikke like spesifikt rettet mot de jeg vil rette det mot. Anonymous poster hash: b4a5b...83d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå