Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg var på svømmetrening igår og fikk innmari vondt i leggen, helt plutselig. Jeg skulle til å ta et nytt svømmetak, og sparket fra med bena i vannet, så stivnet leggen helt. Det kjentes ut som alle musklene i høyre legg samlet seg i en klump, fryste seg sammen. Så svømte jeg inn til siden, og kjente på leggen min uten å bruke en muskel i den. Den var steinhard, og jeg kunne ikke bevege den. Etter å ha sittet stille et par minutter klarte jeg å gå, men haltet.

Det gjør vondt når jeg anstrenger musklene i leggen litt mer enn vanlig, sånn som å spille fotball, eller bare gå opp en trapp.

Hva er dette, hvor lenge vil det vare og hva kan jeg gjøre for å fjerne denne skaden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror ikke det, det gjør fortsatt vondt

Skrevet

Jeg opplever aldri krampe i leggen når jeg sykler eller går på ski, men akkurat når jeg svømmer opplever jeg ofte å få krampe hvis jeg har vært litt sløv med å tøye ut i det siste.

Det kan være en krampe, men det kan også være muskelstrekk. Det siste vil si at du har røket noen muskelfibre i leggen, og det gjør vondt som pokker i noen dager. Hvis det er muskelstrekk er det ikke farlig, men du må ta det med ro til smerten gir seg. Ved å være i aktivitet gror muskelen saktere enn hvis du tar det med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...