Chien Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Til Elkjøp: Hei. Jeg kjøpte nylig en laptop hos dere, sist fredag, og i dag ser jeg i deres kundeavis at den er på tilbud. Prisforskjellen utgjør 2000,- i forhold til hva jeg betalte, og jeg lurer på om jeg kan benytte meg av returretten for så deretter kjøpe samme laptop på nytt igjen? Hadde den kunde kommet til meg.... Jeg blir målløs. Vi har i hvert fall streng policy på det der, man kan ikke komme tilbake og bare "jeg vil ha igjen litt penger fordi dere har den på tilbud nå, men ikke da jeg kjøpte den." Ærlig talt. Men ingen kan vel nekte ham å returnere den, for så å komme tilbake / gå et annet sted og kjøpe den billigere. Men litt tvilsomt er det jo. Og han bør i alle fall ikke gå i butikken og være ærlig om hvorfor han leverer den tilbake xD Jeg hadde IKKE lagt det ut på Facebook, men hadde dette skjedd meg hadde jeg blitt forbanna irritert. 2000 kroner er mye penger, og særlig når det er snakk om en så kort tidsforskjell fra dagen han kjøpte PC-en til den kommer på salg. Så i grunn forstår jeg kunden godt her, uten at butikken nødvendigvis har gjort noe feil i denne saken. Edit: Jeg hadde ikke lagt det ut på Facebook, skulle det selvfølgelig være. Endret 27. mars 2014 av Chien 7
Gjest constance90 Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Jeg hadde lagt det ut på Facebook, men hadde dette skjedd meg hadde jeg blitt forbanna irritert. 2000 kroner er mye penger, og særlig når det er snakk om en så kort tidsforskjell fra dagen han kjøpte PC-en til den kommer på salg. Så i grunn forstår jeg kunden godt her, uten at butikken nødvendigvis har gjort noe feil i denne saken. Jeg skjønner ikke hvorfor man blir irritert. Å kjøpe ting nå til dags er et sjangsespill uansett. Jeg kan gjerne si "åh typisk" men å gå og kreve mellomlegget igjen er ikke en ting jeg gjør. De fleste ansatte vet sjeldent tilbudet før avisa er ute uansett 4
Chien Skrevet 25. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 25. mars 2014 Jeg skjønner ikke hvorfor man blir irritert. Å kjøpe ting nå til dags er et sjangsespill uansett. Jeg kan gjerne si "åh typisk" men å gå og kreve mellomlegget igjen er ikke en ting jeg gjør. De fleste ansatte vet sjeldent tilbudet før avisa er ute uansett Hadde ikke du blitt det minste irritert om du så at en vare du nettopp kjøpte nå er satt ned med 2000 kroner? Det er jo irriterende. Enda så vanlig det er. 8
Gjest constance90 Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 Hadde ikke du blitt det minste irritert om du så at en vare du nettopp kjøpte nå er satt ned med 2000 kroner? Det er jo irriterende. Enda så vanlig det er. Som jeg sa så sier jeg "åh typisk" og er ferdig med saken. Ting kommer på tilbud hele veien. Ikke noe jeg irriterer meg over 4
Brunhilde Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Til Elkjøp: Hei. Jeg kjøpte nylig en laptop hos dere, sist fredag, og i dag ser jeg i deres kundeavis at den er på tilbud. Prisforskjellen utgjør 2000,- i forhold til hva jeg betalte, og jeg lurer på om jeg kan benytte meg av returretten for så deretter kjøpe samme laptop på nytt igjen? Hadde den kunde kommet til meg.... Jeg blir målløs. Vi har i hvert fall streng policy på det der, man kan ikke komme tilbake og bare "jeg vil ha igjen litt penger fordi dere har den på tilbud nå, men ikke da jeg kjøpte den." Ærlig talt. Men ingen kan vel nekte ham å returnere den, for så å komme tilbake / gå et annet sted og kjøpe den billigere. Men litt tvilsomt er det jo. Og han bør i alle fall ikke gå i butikken og være ærlig om hvorfor han leverer den tilbake xD Jo. Hvis man har 30 dager returrett på produktet og det kommer på tilbud i løpet av den perioden, så kan men helt fint levere det tilbake, få pengene og kjøpe produktet til tilbudspris. Hadde du protestert på det hvis jeg var kunden, så hadde du fått så hatten passet! 11
Gjest constance90 Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Jo. Hvis man har 30 dager returrett på produktet og det kommer på tilbud i løpet av den perioden, så kan men helt fint levere det tilbake, få pengene og kjøpe produktet til tilbudspris. Hadde du protestert på det hvis jeg var kunden, så hadde du fått så hatten passet! Man har strengt tatt kun returrett på ubrukte og gjerne forseglet varer. Men flere og flere butikker begynner å innfører slike ordninger. 3
Brunhilde Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Man har strengt tatt kun returrett på ubrukte og gjerne forseglet varer. Men flere og flere butikker begynner å innfører slike ordninger. Det er selvfølgelig snakk om butikker som har denne ordningen, noe Elkjøp har og har hatt i flere år! Endret 25. mars 2014 av Brunhilde 8
Gjest Jørild Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Det er i grunn ikke noe å krangle om, Elkjøp svarer jo fyren at de skal se på saken, i tillegg til å forklare reglene sine rundt akkurat dette.
Brunhilde Skrevet 25. mars 2014 #9 Skrevet 25. mars 2014 Det er i grunn ikke noe å krangle om, Elkjøp svarer jo fyren at de skal se på saken, i tillegg til å forklare reglene sine rundt akkurat dette. Hvem krangler?
Amananas Skrevet 25. mars 2014 #10 Skrevet 25. mars 2014 (endret) "Kjøper man et produkt som settes ned i pris hos oss innenfor 30 dager etter kjøp vil vi normalt tilbakeføre mellomlegget. Unntak er ved spesialkampanjer og begrensede tilbud. " Jeg regner med at et tilbud i kundeavisen anses som spesialkampanje. Altså betaler de kun mellomlegget om varen blir satt ned i pris permanent. Og det er helt greit. Når man handler noe på en butikk, så tar man et valg om varen er verdt den prisen man betaler. Butikken har rett til å sette varen på tilbudskampanje når som helst, uavhengig av at folk har kjøpt den til full pris (det vil alltid være noen som har gjort det). Som kunde er det ikke din rett å få dette tilbakebetalt, så om han gjør det er det veldig god ekstraservice. Og ingen kunder har returrett på noe som helst (med mindre det er reklamasjon selvfølgelig), før butikken selv velger å innføre det. Jeg visste ikke at Elkjøp hadde 30 dager, men jeg aner ikke i hvilken stand varen må være da. Det vanligste er at den skal være uåpnet og ubrukt. Endret 25. mars 2014 av Amananas 2
SoftKitty Skrevet 25. mars 2014 #11 Skrevet 25. mars 2014 Elkjøps 30-dagers-returordning gjelder selv om varen er brukt. 4
Brunhilde Skrevet 25. mars 2014 #12 Skrevet 25. mars 2014 "Kjøper man et produkt som settes ned i pris hos oss innenfor 30 dager etter kjøp vil vi normalt tilbakeføre mellomlegget. Unntak er ved spesialkampanjer og begrensede tilbud. " Jeg regner med at et tilbud i kundeavisen anses som spesialkampanje. Altså betaler de kun mellomlegget om varen blir satt ned i pris permanent. Og det er helt greit. Når man handler noe på en butikk, så tar man et valg om varen er verdt den prisen man betaler. Butikken har rett til å sette varen på tilbudskampanje når som helst, uavhengig av at folk har kjøpt den til full pris (det vil alltid være noen som har gjort det). Som kunde er det ikke din rett å få dette tilbakebetalt, så om han gjør det er det veldig god ekstraservice. Og ingen kunder har returrett på noe som helst (med mindre det er reklamasjon selvfølgelig), før butikken selv velger å innføre det. Jeg visste ikke at Elkjøp hadde 30 dager, men jeg aner ikke i hvilken stand varen må være da. Det vanligste er at den skal være uåpnet og ubrukt. Hvis du hadde lest betingelsene jeg lenket til, så hadde du visst det! Og hva andre butikker har er lite relevant så lenge innlegget handlet om Elkjøp. 4
Amananas Skrevet 25. mars 2014 #13 Skrevet 25. mars 2014 Hvis du hadde lest betingelsene jeg lenket til, så hadde du visst det! Og hva andre butikker har er lite relevant så lenge innlegget handlet om Elkjøp. Ærlig talt, tenk da: Det er jo akkurat samme situasjon som noen som kommer tilbake og sier "Hei, denne er jo på tilbud nå, du glemte å slå inn rett pris." Da fikser man selvfølgelig slik at mellomlegget blir betalt tilbake. IKKE om den er kjøpt før tilbudet startet. Skal du også kunne komme en dag etter tilbudet og spøre om å få det billigere siden varen var det i går? Nei. En kampanje er en kampanje. Men selvsagt, går jo an å prøve seg. Og full retur av en vare blir jo helt klart noe annet enn det som er spørsmålet her (Da er jeg ferdig med avsporingen)
Brunhilde Skrevet 25. mars 2014 #14 Skrevet 25. mars 2014 Ærlig talt, tenk da: Det er jo akkurat samme situasjon som noen som kommer tilbake og sier "Hei, denne er jo på tilbud nå, du glemte å slå inn rett pris." Da fikser man selvfølgelig slik at mellomlegget blir betalt tilbake. IKKE om den er kjøpt før tilbudet startet. Skal du også kunne komme en dag etter tilbudet og spøre om å få det billigere siden varen var det i går? Nei. En kampanje er en kampanje. Men selvsagt, går jo an å prøve seg. Og full retur av en vare blir jo helt klart noe annet enn det som er spørsmålet her (Da er jeg ferdig med avsporingen) Ja, det er du nok, men du tar feil. Elkjøp sier at varen kan returneres og jeg kjenner mange (ja, mange!) som har kjøpt en vare, varen har kommet på tilbud uken etter. De har benyttet seg av 30 dagers returrett, levert varen tilbake, fått pengene, gått inn igjen i butikken og kjøpt produktet til annonsert salgspris. Sånn er det bare! 2
Amananas Skrevet 25. mars 2014 #15 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Ja, det er du nok, men du tar feil. Elkjøp sier at varen kan returneres og jeg kjenner mange (ja, mange!) som har kjøpt en vare, varen har kommet på tilbud uken etter. De har benyttet seg av 30 dagers returrett, levert varen tilbake, fått pengene, gått inn igjen i butikken og kjøpt produktet til annonsert salgspris. Sånn er det bare! Og det sa jeg tidligere at man kan gjøre, så da er vi enige. Det blir noe annet enn å få mellomlegget og beholde samme varen, noe Elkjøp sier selv at de ikke gjør. Endret 25. mars 2014 av Amananas
estrella Skrevet 26. mars 2014 #16 Skrevet 26. mars 2014 Innleggene er splittet ut fra tråden "Gullkorn fra Facebook-sider". Estrella, mod.
AnonymBruker Skrevet 20. april 2014 #17 Skrevet 20. april 2014 Trenger vi gpser når vi skal på ferier, leverer vi de tilbake etter ferien. Kjempekjekt.Anonymous poster hash: 0d921...79a
Gjest constance90 Skrevet 20. april 2014 #18 Skrevet 20. april 2014 Trenger vi gpser når vi skal på ferier, leverer vi de tilbake etter ferien. Kjempekjekt.Anonymous poster hash: 0d921...79a Wow. Du er kul. Håper du går på en smell snart 1
FantasDick Skrevet 21. april 2014 #19 Skrevet 21. april 2014 Om jeg ikke hadde fått mellomlegget hadde jeg returnert varen for så å kjøpe den til ny og lavere pris. Tror ikke jeg hadde gnålt om dette på facebook, da, men heller tatt det pr. telefon/mail. Har "truet" med dette når det gjelder klær fra nettbutikker, sykt irriterende å oppdage at noe jeg nettopp har kjøpt (ofte er varene på vei i posten, har ikke mottatt de engang) plutselig blir satt ned. Da sender jeg e-post med saken og spør om å få mellomlegget refundert, får som regel et standardsvar om at dette ikke er mulig blablabla, men når jeg svarer med at jeg da kommer til å returnere varene for å å bestille de på nytt til den nye prisen får jeg plutselig refundert beløpet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå