Cinder Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Er den hermetiserte hvitløken som man kjøper på glass like sunn som den ferske mon tro ?
Lea2 Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Nja... muligens. Om den ikke er varmebehandlet bør det ikke være langt unna. Men jeg skjønner ikke helt vitsen i å bruke hermetisk når det er fersk tilgjengelig.
Cinder Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #3 Skrevet 26. mars 2014 De på glass kan man kanskje som om de var peanøtter ser du. Milde og veldig gode.
Lea2 Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Da er det kanskje like greit å bruke dem. For det er jo ikke bra å spise FOR mye rå hvitløk heller (blodfortynnende). Mulig de som ligger i olje har mistet litt av den effekten. De sier jo at hvitløk renser blodet og er bra mht kolesterol osv, men at overdreven bruk kan bli for mye av det gode. Jeg vet ikke hva som er gjort med denne hvitløken. Om den f.eks er forvellet. Den mister litt av effekten om den varmebehandles, men varmebehandlig tar også knekken på den sterke og stramme smaken.
MarianneE Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har brukt den noen ganger og brukt den på samme måte som vanlig hvitløk. Merket ingen forskjell.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har brukt den noen ganger og brukt den på samme måte som vanlig hvitløk. Merket ingen forskjell. De smaker jo virkelig ikke det samme! Anonymous poster hash: f388c...bcf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå