Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2004 #1 Skrevet 4. juni 2004 Hva er en urtekniv og en konditorkniv? Og hvorfor trenger man egne kniver til slikt?
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #2 Skrevet 4. juni 2004 Knivene har forskjellige egenskaper etter bruksområde. Oss "vanlige" folk har vel ikke så behov for alle disse knivene.. men jeg kan tenke meg at det kan være greit å ha hvis du er kokk.
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #3 Skrevet 4. juni 2004 Urtekniven brukes som oftest til å forme og skjære til grønnsaker/frukt. Konditorkniv ligner på en brødkniv og brukes f.eks. til å skjøre kakebunner i to, smøre på glasur o.l. Begge disse knivene er etter min mening totalt unødvendig. Det finnes andre kniver og redskaper som gjør akkurat samme nytten. Det aller aller viktigste er at du har en god kokkekniv, kjøp gjerne en av god kvalitet. Har du det har du egentlig det du trenger, resten er mest av egen interesse. Jeg bruker stort sett bare kokkekniven (selv om jeg har en del andre også), den er like bra til å skjære kjøtt/fisk som å skive brød, skjære grønnsaker, hakke urter og dele kakebunner.
Gjest LoisLane Skrevet 4. juni 2004 #4 Skrevet 4. juni 2004 Jeg har en konditorkniv. Bruker den ikke såå ofte, men har absolutt glede av den når jeg bruker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå