Gå til innhold

Eksen vil bytte samværsdag, det ødelegger for meg...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Han har henne hver helg + annenhver torsdag. Nå har han mye fri fra skolen til å skrive hjemmeeksamen, og vil bytte fra torsdag til tirsdag eller onsdag.

Problemet mitt er at jeg har en avstandskjæreste, og jeg bruker langhelgene mine på å være med ham. Eksen er mildt sagt forbanna på hele situasjonen, og jeg tror han prøver å sabotere. Han sier han vil bytte dag fordi han vil trene mer jevnlig. Kan han ikke bruke naturen som jeg gjør?

I tillegg mister jeg muligheten til å reise på weekendturer i vår/sommer, og det er den eneste muligheten jeg har for å reise alene. Det kunne jeg trengt. Han skulle egentlig ha barnet en uke så jeg fikk reise, men nå har han ikke mulighet da den eneste fritiden han har skal han selv bruke på en tur til USA på to uker.

Det jeg egentlig lurer på er om jeg kan si noe på det? Vi har en meklingsavtale som sier annenhver torsdag, men jeg kan jo ikke nekte ham av egoistiske grunner, vel? Jeg vil veldig gjerne opprettholde et godt samarbeid, men samtidig ville dette ødelagt en del for meg... Hva er moralsk riktig i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: c344f...2b1

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg ville ikke gitt ham hva han ønsket hvis jeg var deg hvis det var bare for å sabotere fordi du har gått videre med livet ditt.

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Så lenge den skriftlige avtalen sier torsdag kan du nekte så mye du vil. Det han da kan er å kalle inn til ny mekling, men der kan du fortsette å nekte. Passer det ikke, så passer det ikke.

• Liker 5
Skrevet

Du kan si at det ikke passer for deg.

AnonymBruker
Skrevet

Men det er da fryktelig dårlig gjort, er det ikke? TS

Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan er det noe verre enn det fyren gjør?

• Liker 2
Gjest Jørild
Skrevet

Selvfølgelig er det ikke det. Hvorfor skal det være mer dårlig gjort at du ikke vil bytte, enn at han vil?

Han har laget en avtale på torsdag så nå får han være voksen og forholde seg til den fram til dere skal forhandle om en ny.

• Liker 2
Gjest Magdalene
Skrevet

Hvorfor det?

Hvorfor veier hans grunn mer enn din grunn?

• Liker 2
Skrevet

Absolutt ikke. Skal barnet ditt ha det bra, må du ha det bra.

Jeg er tilhenger av kompromisser og gode løsninger. Men i denne saken må du ha ryggrad, jente. :-)

• Liker 2
Gjest Sala21
Skrevet

Er det bare han som kan passe ungen? Hva med besteforeldre?

Sånn ellers, hva med å finne en kompromiss, da begge får gi litt og begge får ta litt! Man må ofre noe, men det gjelder ikke bare deg, det gjelder like mye ham!

Skrevet

Hvorfor er det fryktelig dårlig gjort av Ts? Er det ikke fryktelig dårlig gjort av eksen å sabotere Ts sine helger med den unnskyldningen at han skal trene? Trene kan han gjøre alle de andre dagene han ikke har samvær..

Ts, jeg synes ikke du skal bytte bare pga eksen får et innfall. Hold dere til samværsavtalen.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk for svar :)

Nå har vi snakket litt mer, og blitt enige om å gå til mekling.

Men nå argumenterer han med at det vil være bedre for henne å se ham oftere, altså i stedet for en langhelg, så blir det helg - en overnatting onsdag til torsdag - helg igjen fra fredag. Jeg mener at det blir da dobbelt så mange byttinger som hun er vant til og at det er for ustabilt for en 2-åring. Men har det så mye å si for barnet til og fra? Det blir jo veldig mye frem og tilbake...

Gjest Gjest
Skrevet

Men nå argumenterer han med at det vil være bedre for henne å se ham oftere, altså i stedet for en langhelg, så blir det helg - en overnatting onsdag til torsdag - helg igjen fra fredag. Jeg mener at det blir da dobbelt så mange byttinger som hun er vant til og at det er for ustabilt for en 2-åring. Men har det så mye å si for barnet til og fra? Det blir jo veldig mye frem og tilbake...

Synes den gamle ordningen er bedre for barnet også. Ikke fir her.

• Liker 8
Skrevet

Hvis bytte fungerer for deg, så sier du ja, hvis det ikke passer så sier du nei. Dette er enkelt.

Dere er ikke sammen lengre, så du har ikke noe ansvar for å få livet hans til å gå sammen med treningstider osv. Distansere deg litt mer, du. Sats på et hyggelig forhold til barnets far hvor du ikke engasjerer deg i hans livsførsel utover pappatiden.

• Liker 2
Skrevet

Hun er bare to år, det høres best ut å ha det slik dere har det.

Skrevet

Unødvendig mye fram og tilbake for en toåring, og det er dette argumentet du bør bruke mot hans forslag. Synes du skal foreslå at dere beholder dagens ordning til hun blir litt eldre.

• Liker 1
Skrevet

Synes den gamle ordningen er bedre for barnet også. Ikke fir her.

Jeg synes du skal argumentere for hva som er best for barnet. Det er helt klart best for et lite barn å slippe fram og tilbake hele tiden. Avtalen dere har nå virker som en god avtale for barnet. At han ikke får trent nok, er bare sludder og vås. Hvis han trener på et senter er det ofte barnepass der. Hvis ikke kan han ta med barnet ut i skog og mark. Det er fint for både far og barnet.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes du skal argumentere for hva som er best for barnet. Det er helt klart best for et lite barn å slippe fram og tilbake hele tiden. Avtalen dere har nå virker som en god avtale for barnet. At han ikke får trent nok, er bare sludder og vås. Hvis han trener på et senter er det ofte barnepass der. Hvis ikke kan han ta med barnet ut i skog og mark. Det er fint for både far og barnet.

Godt poeng.

Skrevet

Det er jo absolutt ikke bra for barnet å bytte så mange ganger! Helt unødvendig, og bare fordi han skal trene? Herregud. Gå til mekling du, så skal du ikke se bort i fra at alle er enige med deg. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Enig med deg i at han kan trene i skauen. Det høres ut som at den nåværende ordningen er best for jenta.

Anonymous poster hash: e19e0...4b8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...