AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Jeg håper noen kan hjelpe meg her! I sommer skal jeg i et polsk bryllup i Krakow, og jeg er virkelig ute på tynn is når det gjelder antrekk. Jeg ønsker virkelig å vise meg fra min beste side, ikke se ut som en "bondetuppe fra nord" eller bryte noen viktige klesnormer. Har dere noen tips til hva jeg kan ha på meg? Jeg har forøvrig en Agapekjole i tykt glatt stoff, mørk ferskenfarget, til litt under knærne. Den har jeg brukt mye i norske bryllup, men er redd den blir litt feil for polske bryllup - kanskje ikke elegant nok? For tuppete? De polske jentene som kommer i dette bryllupet er garantert vakre, elegante og velkledde, de er nok ganske "høyt på strå" økonomisk og klassemessig sett. Setter pris på alle tilbakemeldinger! Anonymous poster hash: 6674e...60b
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Polske damer har generelt en vulgær stil. Litt sånn ludderaktig. Så ta på deg Agapekjolen din, du. Kan garantert ikke bli mer smakløst enn hva de polske kvinnene går med uansett. Tipper du kommer til å få se flere med miniskjørt som såvidt dekker noe og ellers masse bling og løshår. Sminke seg kan kun et fåtall av dem, så du har ingenting å frykte, sånn som jeg ser det.. God tur! Anonymous poster hash: e2adc...90d 4
LempikasPromise Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Disse kan kanskje hjelpe deg litt? http://polandian.wordpress.com/2009/05/11/15-things-you-need-to-know-about-polish-weddings-the-survival-guide/ http://www.toytowngermany.com/lofi/index.php/t105196.html https://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080522041013AAUzGbl
Hottrio Skrevet 28. mars 2014 #4 Skrevet 28. mars 2014 Polske damer har generelt en vulgær stil. Litt sånn ludderaktig. Så ta på deg Agapekjolen din, du. Kan garantert ikke bli mer smakløst enn hva de polske kvinnene går med uansett. Tipper du kommer til å få se flere med miniskjørt som såvidt dekker noe og ellers masse bling og løshår. Sminke seg kan kun et fåtall av dem, så du har ingenting å frykte, sånn som jeg ser det.. God tur! Anonymous poster hash: e2adc...90d Det var da voldsomt. Jeg har heller inntrykk av at damene i Øst-Europa generelt kan å kle seg mye mer lekkert og feminint enn mange nordbo-damer gjør. Ikke mange damer med slitte joggebukser og mannesveis i byene i Latvia og Estland i alle fall. Men jeg vet det er snakk om Polen her. Uansett, jeg tror ikke folka i Polen har en totalt særegen klesstil. 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2014 #5 Skrevet 31. mars 2014 Polske damer har generelt en vulgær stil. Litt sånn ludderaktig. Så ta på deg Agapekjolen din, du. Kan garantert ikke bli mer smakløst enn hva de polske kvinnene går med uansett. Tipper du kommer til å få se flere med miniskjørt som såvidt dekker noe og ellers masse bling og løshår. Sminke seg kan kun et fåtall av dem, så du har ingenting å frykte, sånn som jeg ser det.. God tur! Anonymous poster hash: e2adc...90d TS her. Dette er stikk i strid med alle de polske damene jeg kjenner - og det blir jo endel, i og med at vi har inngiftede polakker i familien. Hadde det vært "så vel" hadde jeg ikke vært bekymret over å være feilkledd ... De polske jentene jeg kjenner er nyydelige, elegante og vakre små vesener - om enn noe overpyntet for de fleste anledninger sett med norske øyne (type skjørt og bluse for å gå på butikken). Men tusen takk for svar - og takk for svar dere andre også! Veldig hjelpsomme linker Anonymous poster hash: 6ccae...714
Gjest Tigress Skrevet 2. april 2014 #6 Skrevet 2. april 2014 Eg har også inntrykk av at i alle fall russiske kvinner generelt alltid er overpynta etter norsk standard, men at dei er pent kledd og pent sminka. Rett nok såg eg ei dame på vinterpalasset i paljettkjole, og skyhøge hæler ( dei har eigne filtkalosjar til stiletthæler der forresten, fantastisk!), og ho var berre ein vanleg gjest, men dei var ikkje vulgært kledde.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå