Gå til innhold

Hvordan kom dere frem til frieri? (avstemning)

45 stemmer

1. 1. Veien til frieri

• Han fridde selv uten at vi diskutterte det på forhånd
      18
    • Vi avtalte om å gifte seg. Han fridde senere.
      8
    • Vi avtalte sammen. Ingen formel frieri.
      16
    • Kvinnen fridde
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

I dag leste jeg en diskusjon om hvorvidt ei jente skal hinte samboeren at de bør gifte seg, om hun bør fri selv eller vente på at han bestemmer seg selv. Så hvordan var det med dere? Hvordan kom dere frem til avgjørelsen?

Anonymous poster hash: d6ad6...be0
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han overraska meg med et planlagt frieri. Me hadde snakka om å gifte oss 'ein gong', heilt sidan me blei kjærestar, men på tidspunktet han fridde planla me barn nr 3, og eg hadde lagt ekteskapsplanen litt vekk :)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Jeg opplever at det er vanlig i den norske kulturen å avtale, snakke sammen på forhånd om fremtidig giftemål.

• Liker 1
Skrevet

Vi hadde såvidt vært innom temaet, før han fridde noen dager senere. Den kvelden snakket vi egentlig om noe helt annet og jeg forventet ikke et frieri, akkurat, så ble ganske så overrasket :fnise:

Gjest Naria
Skrevet

Jeg stemte på alternativ 2, siden jeg er følte at det er det som passet best.

Jeg sa veldig tydelig i fra allerede tidlig i forholdet at det er viktig for meg å gifte meg og at det var uaktuelt å bo sammen i årevis før forholdet ble formalisert. Eventuelle barn er også utelukket før vi er gift.

Skrevet

Vi ble enige. Vi snakket mye om å gifte oss. Jeg burde nok vært litt mer tålmodig. Da kunne jeg svart alternativ 2 ;)

Skrevet

Vi ble enige, ikke noe frieri. Har inntrykk av at det er vanlig å være enige om å gifte seg, og så varierer det om det kommer et formelt frieri etterpå.

AnonymBruker
Skrevet

Ingen av alternativene, egentlig. Vi snakket sammen endel om fremtid, at vi begge synes det høres fint ut å gifte seg "en gang", men at det samtidig ikke var en nødvendig. Men vi diskuterte forsåvidt syn på ekteskap, hvorfor vi ville gifte oss (og hvorfor det ikke var kjempeviktig for noen av oss). Også fridde han :) Så vi var vel enige om at vi kunne tenke oss det, men ikke enige om at vi skulle gjennomføre det.

Anonymous poster hash: c1709...ca1
AnonymBruker
Skrevet

Å fri uten å ha snakket om dette fra før høres helt merkelig ut for meg. Hvordan kan man i det hele tatt være så lenge i et forhold at ekteskap er aktuelt uten å ha snakket om ens syn på ekteskap osv

Anonymous poster hash: 41a2d...a85

• Liker 1
Gjest Naria
Skrevet

Å fri uten å ha snakket om dette fra før høres helt merkelig ut for meg. Hvordan kan man i det hele tatt være så lenge i et forhold at ekteskap er aktuelt uten å ha snakket om ens syn på ekteskap osv

Anonymous poster hash: 41a2d...a85

Det er et godt spørsmål.

Skrevet

Bruken av ordet "avtalte" gjør at jeg ikke kan stemme. Det var jo ikke sånn at vi ble enige om å gifte oss, men vi hadde snakket om fremtid med ekteskap, barn, hus osv ja :) Så vi visste begge hvor vi sto med tanke på det.

• Liker 1
Gjest Daenerys
Skrevet

Vi har snakket om det i mange år, og på en utenlandstur tok han opp temaet og vi ble enige om at nå var tiden inne :)

Skrevet

Ingen av alternativene, egentlig. Vi snakket sammen endel om fremtid, at vi begge synes det høres fint ut å gifte seg "en gang", men at det samtidig ikke var en nødvendig. Men vi diskuterte forsåvidt syn på ekteskap, hvorfor vi ville gifte oss (og hvorfor det ikke var kjempeviktig for noen av oss). Også fridde han :) Så vi var vel enige om at vi kunne tenke oss det, men ikke enige om at vi skulle gjennomføre det.

Anonymous poster hash: c1709...ca1

Men dere er vel enige nå, siden han fridde?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...