Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Grrr! Vi har hatt håndverkere i huset, og tregulvet vårt er dekorert med ecco-merker i grusgrått...

Har opplevd det før også. Hvorfor tar ikke håndverkere av seg på beina?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjesta
Skrevet

De er vel vandt til å løpe ut og inn, og da er det bare ekstra bry å ta av seg skoene...

Neste kan du kanskje vurdere å dekke gulvet med papp-plater (så ser hvertfall håndverkerne hvor det er meningen at de skal gå, så de ikke skitner til).. :)

Clea

Skrevet

Ja, det er nok som Clea sier at det er tungvindt å ta dem av og på når man skal springe inn og ut etter ting. Jeg foreslår at du kjøper slike blå skoovertrekk på apoteket, og bare be dem bruke dem når de er inne. Lett å smette av og på, og du slipper søl. :)

Gjest LoisLane
Skrevet

Klart det er tungvint å ta av og på sko, men jeg synes likevel dette har med folkeskikk å gjøre.

Jeg tror rørleggeren hadde flirt godt hvis jeg kom med skoovertrekk til ham...

Skrevet

Den gangen jeg gikk på videregående på teknisk byggfag og maler/byggtapetserer ville jeg ikke drømt om å gjort sånt arbeid uten sko på beina. Det tror jeg det er ytterst få håndtverkere som gjør.

Gjest sulla
Skrevet

Litt på sidelinjen her, men jeg fikk litt assosiasjoner til en gang når jeg jobbet i vaskebyrå. Vi holdt på å bone gulvet i en brakkerigg. Da vi endelig var ferdig etter mye slit satte vi opp en plakat om at ingen måtte gå på gulvet pga boningen skulle tørke. Satte også opp en sperre fremfor inngangsdøren for sikkerhets skyld.

Måtte ut et lite ærend og da vi kom tilbake kunne vi se spor innover gulvet. Vi fulgte sporene og kom frem til 2 persoer som holdt på å sette opp en parabol. Spurte om de ikke hadde sett plakaten. Joda, det hadde de, men de hadde jo tatt av seg skoene!!!, sa de.

Skrevet
Grrr! Vi har hatt håndverkere i huset, og tregulvet vårt er dekorert med ecco-merker i grusgrått...

Har opplevd det før også. Hvorfor tar ikke håndverkere av seg på beina?

For mennesker som tror Norge er verdens navle og som er oppvokst som kvinne etter 70-tallet vil jo selvsagt se det mest naturlige i verden, nemlig sko inne på som noe uhørt...

Jeg skulle ønske slike jenter kunne pakke nistesekken og reise litt ut i verden, og se at sko inne er normalt i alle andre land, og si til seg selv,----- kanskje vi også har noe å lære.... mens andre folk spiser maten sin på bakken vil ikke norske kvinner søle til fasadeparketten sin...

Gjest Myumi
Skrevet

Og som den intelligente mann han er så vet ikke Waco forskjell på søl som lett kan vaskes vekk og små hakk og riper etter grus som ikke kan vaskes vekk- meget bra :roll:

Har ikke betalt 50 000 kroner for parkett for å få den ødelagt av en ubetenktsom håndtverker. Legg ut papp/aviser der han skal jobbe, det er for mye forlangt at han skal av/på med sko i ett kjør mans han jobber.

Skrevet
Og som den intelligente mann han er så vet ikke Waco forskjell på søl som lett kan vaskes vekk og små hakk og riper etter grus som ikke kan vaskes vekk- meget bra  :roll:  

Har ikke betalt 50 000 kroner for parkett for å få den ødelagt av en ubetenktsom håndtverker. Legg ut papp/aviser der han skal jobbe, det er for mye forlangt at han skal av/på med sko i ett kjør mans han jobber.

Jeg hadde ihvertfall ikke giddet å betale 50 000 kroner for parkett hvor man må legge aviser over når man skal trå i stuen. Det er som jeg sier, kvinner er mer fasademennesker enn oss andre. Kanskje det er ro og trygghet og status som gjør at parkett skal skinne i stedet for brukes... men noen av dere forslår jo å plastinnlegge sko før de får entre..... Uff for et sterilt hjem dere bosetter dere i....

Takke meg til åpne verandadører og naturens friske vindpust inn i mitt hjem i stedet den sterile resirkulerte lufta fra luftrensern dere vaskemani jenter gjerne drømmer om.

Waco

Skrevet

Håndverkere håndterer verktøy som det sikkert ikke er moro å miste på tærne og i tillegg klatrer de kanskje på stiger og da er det vel ikke så smart å gå i bare sokker? Det er nok smart å dekke til gulvet når men har håndverkere, ja. Jeg har ihvertfall aldri sett en håndverker som jobber i sokkelesten.

Gjest Myumi
Skrevet

De jeg har hatt her i leiligheten har alle hatt skikkelige vernesko- det er faktisk påbudt å bruke hos enkelte firmaer for å unngå arbeidsskader.

Skrevet
De jeg har hatt her i leiligheten har alle hatt skikkelige vernesko- det er faktisk påbudt å bruke hos enkelte firmaer for å unngå arbeidsskader.

Så kanskje du skulle investert de 50 000 kronene i noe mer matnyttig?

Jeg skjønner ikke hva som skal være så fint med å ha finere gulv enn naboen, spesielt ikke hvis man ikke skal tillate seg selv å danse salsa med høye hæler.

Men man kan ikke alltid være like rasjonell i alle valg man tar...

W

Gjest Myumi
Skrevet

Dette er som å diskutere med Lassie :ler:

Skrevet
Dette er som å diskutere med Lassie  :ler:

Jeg irriterer meg ihvertfall ikke over at folk går med pensko i leiligheten min....

Skrevet

Prøv å bo sammen med en håndverker....min forlovede som er håndverker tar nemlig ikke av seg skoene med en gang han kommer hjem. Han tramper inn med skoene på, særlig på det lyse teppet under sofabordet, og påstår at han i tankene "er på jobb" fortsatt så han merker det ikke. Etter en halvtimes tid kommer han plutselig på det....

Gjest Gjesta
Skrevet

Når man som håndverker har behov for å gå ut og inn av boligen for å gjøre en jobb, så syns jeg også at den som eier boligen må forberede seg på at håndverkeren kommer, ved fx å dekke gulv med papp, ryer, plast e.l.

Har man arbeidsfolk i huset må man regne med at det blir skitt og støv.

K

Gjest Anonymous
Skrevet

Man kan ikke forvente at håndtverkere skal ta av seg på bena. Ha disse blå overtrekksskoa i plast liggende (svenske vernesko) Det er kjekt å ha når du driver på i hagen eller andre ting.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det er som en annen skriver, man forbreder seg til håndtverkere kommer. Og en annen ting, de er pliktig til å bruke vernesko på jobb.

Uansett hva som skjer så vil det bli brukt mot dem om dem ikke hadde det på.

En annen ting er at når man vet at en skal ha håndtverkere i hus så blir det mye ekstrajobbing etterpå med vasking osv.

Gjest Anonymous
Skrevet

Waco skriver at det er vanlig i alle andre land å gå med sko inne. Vet ikke hvor du har reist i verden, men det er ikke tilfelle. vet om et land hvor de driter i skoa og det er england.

reiser du til Asia, så må du faktisk ta av deg på bena på enkelte resturanter også.

Til disk. Om man har parkett til 50.000 og venter håndtverkere så er du SLØV som ikke forbreder deg mere enn som så.

Jeg hev ut det som var av tepper og dekket til med plast. Så fikk de overtrekksssko.

Hva er det du forventer egentlig? Du skriver at det har med høflighet å gjøre. TULL. Skoa deres er vernesko.

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg har hatt håndtverkere på besøk som tok av seg skoene da de kom inn, helt av seg selv. Så en selvfølge at alle skal bruke det er det ikke.

Å ta av og på blå plastgreier tar like mye tid som å ta av og på sko.

I USA går alle med sko over alt.

I Japan tar man de av og setter de ute.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...