Gå til innhold

Ferdigmalte lister i Klassisk hvit

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet om byggvarebutikker i Oslo-området som selger ferdigmalte lister i fargen Klassiks hvit? Jeg finner bare ferdigmalt i Eggeskall/Bomull.

Og hvis jeg må male selv, er det best å begynne på ubehandlede lister, eller er det enklere å male over ferdigmalte lister?

Takk for hjelp!

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt at du kan få det når du bygher hus, men vet ikke mer enn det dessverre.

Vi har malt noen furulister i vårt hus. Ett rom der vi måtte ha nye lister så har vi kjøpt ferdigmalte i bomull som vi skal male. Har ikke fått begynt på det ennå, men vil tro det er lettere enn å male de fra grunnen av. Slipper jo unna med noen strøk.

Anonymous poster hash: a6ee6...507

Skrevet

Takk for informasjonen. Jeg klarer heller ikke å finne det i "løs-salg", det er kanskje bare for husbyggerne.

Ja, jeg tenkte også på det at man slipper å grunne hvis man maler på hvite lister. Pusse litt før man starter må man kanskje uansett?

Skrevet

Husk at ferdigmalte er dyrere enn umalte da. Hvis du likevel skal bytte farge ville jeg kjøpt umalte.

Har du kontaktet en snekker eller husbygger og hørt om de kan få tak i ferdigmalte med riktig farge til deg? Det krever nok at dere kjøper en del da.

Skrevet

Jeg har hørt at det er å få tak i, men at det er bestillingstid.

Her i huset har mannen malt over ferdigmalte lister, og sier det går sånn ca tusen ganger raskere.

AnonymBruker
Skrevet

Husk at ferdigmalte er dyrere enn umalte da. Hvis du likevel skal bytte farge ville jeg kjøpt umalte.

Har du kontaktet en snekker eller husbygger og hørt om de kan få tak i ferdigmalte med riktig farge til deg? Det krever nok at dere kjøper en del da.

Du må jo ha en boks med kvist- og sperregrunn i tillegg til malinga om du kjøper umalte, så er ikke sikkert det er billigere.

Ts: Jeg har tatt en lett puss på de ferdigmalte listene. Så var det bare å få ut fingeren å få de malt også. ;)

Anonymous poster hash: a6ee6...507

Skrevet (endret)

Takk for tips og tilbakemeldinger! Det er bare gulvlister til ett rom, så da tror jeg rett og slett av vi går for å male over ferdigmalte (med mindre leveringstiden er kort hos valgt butikk, når vi bare kommer så langt...).

Endret av Irie
AnonymBruker
Skrevet

Men hvis du maler listene i klassisk hvit, hvordan blir døra da? Vil ikke den virke gul?

Jeg hadde lyst på klassisk hvite lister, men da måtte jeg male døren, dørlistene, vindustlistene i klassisk hvit, da gadd jeg ikke;)

Anonymous poster hash: d1f13...6a8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...