Gå til innhold

Hvor ofte prater dere med venninnene dine?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner jeg er utrolig dårlig til å ta vare på vennene mine

Jeg er ikke noe særlig god venninne når vi er sammen, og jeg "glemmer" å ringe og melde dem. Jeg er livredd. Jeg får helt angst av å ta opp telefonen for å bare ringe for en prat.

Jeg har mange triste erfaringer, og ser at jeg aldri lærte som barn å ta vare på vennskap, og har heller ikke blitt noe flinkere i voksen alder.

Hva ønsker dere av deres venninner?

Anonymous poster hash: 2a990...4eb

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ser overskriften ble helt feil.

Ts

Anonymous poster hash: 2a990...4eb

Skrevet

Jeg har et par veldig nære venninner som jeg "prater" med på Facebook som regel hver dag. Ellers treffes vi 2-3 ganger i uka. De andre vennene mine prater jeg ikke så ofte med, noen ganger i mnd ca :)

Gjest Wilhelmine
Skrevet

Min bestevenninne snakker jeg med hver dag, stort sett. Noen kvelder i uka ringes vi eller chatter noen timer. Ellers er det mye epost og sms. Vi bor langt fra hverandre, så treffes skjelden. Andre venner blir det mer sporadisk kontakt med.

AnonymBruker
Skrevet

I gang hver tredje måned. Sier ikke mer,

Anonymous poster hash: 5d2b2...55b

Skrevet

Det er flere jeg snakker ukentlig med og en jeg snakker nesten daglig med. Noen er like opptatt som meg, men når vi snakkes så er det som om det var i går. Det varierer, men jeg forventer at de stiller opp for meg og tar seg tid hvis jeg trenger dem akkurat som jeg gjør for dem.

Gi og ta antar jeg:)

AnonymBruker
Skrevet

Det avhenger hvor sliten jeg er og hvor mye jeg har å gjøre. Men prøver å ta opp telefonen å sende en sms eller ringe om vi ikke sees i hvert fall et par ganger i måneden så vi ikke mister kontakt.

Anonymous poster hash: 5a752...a84

Skrevet

Er selv ikke så flink til å bare ringe venninner når som helst for å prate, men gjør det innimellom dersom det er noe jeg skal spørre om e.l., og da tar vi oss gjerne en prat også. Ellers holder jeg stadig kontakt med venninner gjennom facebook, snapchat osv utenom når vi møtes. Noen har jeg da kontakt med ca daglig, mens andre prater jeg med kanskje 1 gang hver 2. uke.

AnonymBruker
Skrevet

Min beste venninne snakker jeg med flere ganger daglig. De andre litt sporadisk. Vi bor nesten alle sammen i forskjellige land og det blir vanskelig å holde kontakten like ofte som tidligere.

Anonymous poster hash: 39d74...548
AnonymBruker
Skrevet

Bestevenninnen: Flere ganger i uka.

Sporadiske venninner: Omtrent aldri

Anonymous poster hash: 68999...50a
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i midten av 20-årene og jeg synes generelt vennskap er slitsomt.Og mye av grunnen til det er nok at jeg ikke synes det faller så naturlig bestandig, det er mest slit. Ikke er jeg en person som er flink til å prate heller, og samtidig er det jo kjedelig å alltid være den som lytter.
I tillegg er det mye psykisk sykdom hos mine venner, og det er ett evig samtale-emne. Og det er forferdelig kjedelig å snakke om, det blir så negativt.
Ellers synes jeg det er litt vanskelig å vitr hvem sin "tur" det er til å ta kontakt denne gangen og er det greit å ta kontakt for den og den grunnen? Eller tror hun jeg utnytter henne?
Jeg prøvde å bryte isen med en venninne jeg ikke hadde snakket med på en stund, ved å spørre om hun kunne kjøre meg på byen (etter som hun hadde meldt seg til det på sosiale medier) og da fikk jeg den slengt i trynet, at jeg bare utnyttet henne. Så man blir liksom aldri klok. Ellers har jeg bare mange sære venner. Det er feil å ta kontakt når JEG føler for å snakke, også er det feil om man ikke tar kontakt i det hele tatt..

Anonymous poster hash: 4318d...bbb
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer egentlig hvor mye jeg snakker med vennene mine.
Denne uken har jeg snakket veldig mye med bestevenninnen min fordi det er ca 2-3 uker siden sist vi snakket sammen. (hun bor ca 30 min unna meg)
De andre vennene min har jeg ikke snakket med på leenge.

Men så har jeg jobbet mye i det siste og til forskjellige tider som gjør det til at jeg ikke får snakket så mye med dem for dem er opptatt med sin ting når jeg har fri eller etter jobb.

Anonymous poster hash: f7401...d2f
AnonymBruker
Skrevet

har en venninne, og snakker med henne på face ett par ganger i uken. Møtes vel 1-2 ganger i måneden.

Anonymous poster hash: e9250...0f5
Skrevet

Her går det litt i periodar, men har stort sett dagleg kontakt på fjesboka + snapchat o.l. Kan gå 2-3 veker mellom telefonsamtalar, kafèbesøk og turar og sånt, alt etter kor travelt me har det på jobben og ellers :)

Går fint det, så lenge ein har ein god tone ogpassar på å gi og ta ca like mykje i forholdet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...