Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det bare jeg som synes hade godt høres kaldt og upersonlig ut? Assosierer det med noe man sier til folk man ikke er nærme.

Kjæresten og jeg har det ikke så bra om dagen og i det siste har han begynt å si hade godt før han legger på tlf. Ikke noe jeg elsker deg lengre. Overtolker gjerne, men føler han prøver å skape avstand. Hva tror du?

Anonymous poster hash: 23e9e...de5

Gjest Eurodice
Skrevet

Er det bare jeg som synes hade godt høres kaldt og upersonlig ut? Assosierer det med noe man sier til folk man ikke er nærme.

Kjæresten og jeg har det ikke så bra om dagen og i det siste har han begynt å si hade godt før han legger på tlf. Ikke noe jeg elsker deg lengre. Overtolker gjerne, men føler han prøver å skape avstand. Hva tror du?

"Ha det godt" heter det. Det er vel hyggelig sagt? "Ha det bra" har samme mening.

Skrevet

Fra "Jeg elsker deg" til "ha det godt!".... Dårlig tegn ja.

• Liker 4
Skrevet

Hadde nok stivnet litt til da ja.. Et lett vi snakkes høres hyggeligere ut synes jeg faktisk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er absolutt ikke noe galt i det uttrykket. Det som er litt rart er at han slutter å si at han elsker deg, som han har gjort før, samtidig som forholdet ellers ikke er så bra. Jeg ville også reagert. Men det kan hende han han også bare føler på at dere går gjennom en vanskelig periode?

Anonymous poster hash: 3c5c0...f7e

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Ha det godt er i seg selv positivt ladet. MEN om man sammenligner det med jeg elsker deg, så er det jo selvsagt ikke så bra. Kanskje du skal spørre ham om hvordan han føler dere har det?

AnonymBruker
Skrevet

Uff er så vondt når han sier det. Føler på avvisning, det er som han egentlig vil det for godt. Kommer også strofer som ha en fin kveld el, føles så upersonlig pga måten han sier det på. Vi ble sammen igjen for 3 uker siden på mitt iniativ etter 4 mnd av, har et barn sammen så vil gjerne få det til å funke, men føles håpløst :S

Gjest heihade
Skrevet (endret)

Jeg er på en måte enig. "Ha det godt" eller "ha det bra" er aldri noe jeg sier til venner og folk jeg tilbringer mye tid med, f.eks. Der går det mer i "okei, snakkes" eller lignende. Ikke særlig personlig det heller, men i alle fall mindre formelt, noe som gjør det litt mer vennskapelig likevel.

"Ha det bra" eller "ha det godt" er derimot noe jeg bruker på jobb hele tiden når jeg er i kontakt med kunder. Tror nok det har ført til at jeg misliker det uttrykket veldig og ikke er noe jeg vil si til venner og familie. Fordi når jeg er på jobb og hanskes med så mange kunder daglig så sier jeg det for mye, og jeg mener det jo aldri. "Ha det godt" blir til noe jeg sier men ikke legger noe i i det hele tatt - for helt ærlig kunne jeg jo ikke brydd meg mindre hvordan disse menneskene som jeg har null forhold til får det.

Det som derimot skiller seg ut en gang i blant på jobb er de kundene som sier "ha en fin kveld" eller "ha en fin vakt videre". Jeg vet ikke hva det er, men bare at de bytter til disse ordene gjør at jeg kan smile litt lengre etter at de har forlatt bygningen, og jeg har derfor ikke samme kalde assosiasjoner til de ordene.

Så ja. Jeg er i grunn enig med deg.

Edit: ser nå at denne diskusjonen er under samliv og ikke under språk, så jeg hadde jo sikkert ikke trengt å utbrodere om dette i evigheter.

Endret av heihade
Skrevet

Sånne ting pleier man å merke på magefølelsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...