AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Hei! Jeg har søkt om dagpenger, fordi jeg går ned fra 100% til 50% stilling (ufrivillig). I dag fikk jeg brev i posten fra nav, med stillinger jeg kunne søke på. Er jeg pliktig til å søke på disse stillingene? Kan de sjekke om jeg har søkt eller ikke? Jeg trives jo med den jobben jeg har, og mot høsten kan det være aktuelt med 100% stilling der igjen, men jeg har også søkt på studier til høsten, og hvis jeg kommer inn der, og ikke får 100%, så vil jeg studere 50% og jobbe 50% (uten ytelser fra NAV evt). Det er ikke så lett å balansere to 50% jobber, heller, så jeg ville heller søkt på en annen 100%-stilling, enn å prøve å få kabalen til å gå opp i to 50%-stillinger. De to jobbene jeg fikk brev om i dag var begge deltid, og den ene kun sommervikariat. Jeg har også fått planen for april på jobb, og på grunn av påske og div, så får jeg færre vakter enn 50%. Vil NAV da dekke opp resten, eller må jeg belage meg på nudelspising? Anonymous poster hash: 811a1...d93
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Ingen? :/ Anonymous poster hash: 811a1...d93 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Tror ikke du kan forvente at nav skal dekke at du får mindre vakter. Du må nesten snakke med de om det er noe stønad du kan søke på og forklare situasjonen. Anonymous poster hash: e8141...b3e
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Jeg tenkte dagpenger var for arbeidsledige, og at AAP var mer for de som ble satt ned i stilling (under 50% da har jeg hørt,) Du må nesten snakke med de om det, man har jo rett på tak over hodet og mat på bordet liksom, men kommer jo an på hvordan budsjettet ditt ser ut også. Og hva du har rett på osv. Anonymous poster hash: 516c7...3c1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 Hei! Jeg har søkt om dagpenger, fordi jeg går ned fra 100% til 50% stilling (ufrivillig). I dag fikk jeg brev i posten fra nav, med stillinger jeg kunne søke på. Er jeg pliktig til å søke på disse stillingene? Kan de sjekke om jeg har søkt eller ikke? Jeg trives jo med den jobben jeg har, og mot høsten kan det være aktuelt med 100% stilling der igjen, men jeg har også søkt på studier til høsten, og hvis jeg kommer inn der, og ikke får 100%, så vil jeg studere 50% og jobbe 50% (uten ytelser fra NAV evt). Det er ikke så lett å balansere to 50% jobber, heller, så jeg ville heller søkt på en annen 100%-stilling, enn å prøve å få kabalen til å gå opp i to 50%-stillinger. De to jobbene jeg fikk brev om i dag var begge deltid, og den ene kun sommervikariat. Jeg har også fått planen for april på jobb, og på grunn av påske og div, så får jeg færre vakter enn 50%. Vil NAV da dekke opp resten, eller må jeg belage meg på nudelspising? Anonymous poster hash: 811a1...d93 NAV dekker resten så lenge du ikke jobber mer enn 50 % av hva de har beregnet som full uke for deg. Timetallet står i vedtaket du får om dagpenger. Og nei, de sjekker ikke om du søker på jobber. Den lista du har fått er automatisk generert basert på hva du har oppgitt ved registrering. Det de derimot vil kreve når du har vært ledig noen måneder er at du deltar på kurs, men hvis du kan dokumentere at du jobber deltid vil du slippe det kravet. Når du blir student må du selvsagt søke studielån og ikke fortsette å motta dagpenger. Anonymous poster hash: a7fcc...7bd 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Du har krav på dagpenger når du får redusert stillingsprosenten med minst 50%, så du har krav på det. Men du har jo bare dagpenger i en viss periode, og de forventer selvfølgelig at du tar initiativ til å endre situasjonen til det bedre selv. Og hvis du kan leve på bare 50% stilling og ikke er interessert i å søke på andre 100% stillinger eller en til deltidsjobb så vet jeg ikke hva de sier til det. Anonymous poster hash: d2f21...367
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Jeg tenkte dagpenger var for arbeidsledige, og at AAP var mer for de som ble satt ned i stilling (under 50% da har jeg hørt,) Du må nesten snakke med de om det, man har jo rett på tak over hodet og mat på bordet liksom, men kommer jo an på hvordan budsjettet ditt ser ut også. Og hva du har rett på osv. Anonymous poster hash: 516c7...3c1 AAP er for de som er syke. Anonymous poster hash: a7fcc...7bd 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 TS her: NAV dekker resten så lenge du ikke jobber mer enn 50 % av hva de har beregnet som full uke for deg. Timetallet står i vedtaket du får om dagpenger. Og nei, de sjekker ikke om du søker på jobber. Den lista du har fått er automatisk generert basert på hva du har oppgitt ved registrering. Det de derimot vil kreve når du har vært ledig noen måneder er at du deltar på kurs, men hvis du kan dokumentere at du jobber deltid vil du slippe det kravet. Når du blir student må du selvsagt søke studielån og ikke fortsette å motta dagpenger. Anonymous poster hash: a7fcc...7bd Takk, det var det jeg lurte på! Som jeg skrev (men kanskje ikke tydelig nok), så blir det forhåpentligvis ikke lenger enn til høsten, for da får jeg enten en 100% stilling, eller så skal jeg studere, og da er det naturlig nok ikke lenger aktuelt med penger fra NAV. Kurs kan jeg lett delta på. Må bare få spesifisert en ting: De stillingene jeg fikk tilsendt, fikk jeg i BREVform. Jeg har fått flere på mail, men disse to fikk jeg altså pr brev. Er det allikevel sånn at jeg ikke må søke på dem? De sjekker ikke det? Jeg prøver ikke å svindle noen her, eller være en "naver", men som sagt er det vanskelig å balansere to 50%-stillinger, jeg vil heller søke jobber som har 100%-stilling. Anonymous poster hash: 811a1...d93
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 TS her: Takk, det var det jeg lurte på! Som jeg skrev (men kanskje ikke tydelig nok), så blir det forhåpentligvis ikke lenger enn til høsten, for da får jeg enten en 100% stilling, eller så skal jeg studere, og da er det naturlig nok ikke lenger aktuelt med penger fra NAV. Kurs kan jeg lett delta på. Må bare få spesifisert en ting: De stillingene jeg fikk tilsendt, fikk jeg i BREVform. Jeg har fått flere på mail, men disse to fikk jeg altså pr brev. Er det allikevel sånn at jeg ikke må søke på dem? De sjekker ikke det? Jeg prøver ikke å svindle noen her, eller være en "naver", men som sagt er det vanskelig å balansere to 50%-stillinger, jeg vil heller søke jobber som har 100%-stilling. Anonymous poster hash: 811a1...d93 Jeg ville bare sendt avgårde noen søknader om jeg var deg. Husk at det er din plikt som arbeidsledig og mottaker av dagpenger å søke på relevante jobber. NAV sjekker ikke at du søker, men jeg synes du burde uansett. Anonymous poster hash: a7fcc...7bd 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå