Gå til innhold

Utspekulert bridezilla

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Lise hjelper en venninne (kaller henne for Mina) med praktiske ting til bryllupet.

Lise har lenge sett frem til dette bryllupet og brukt mye av egen tid for å hjelpe til så godt hun kunne. Hun har kjent Mina i 5år, gjennom eksen til Lise, som er barndomskamerat av mannen til Mina. De har fortsatt å holde kontakten etter bruddet med Lise`s samboer.

Jeg er en god venninne av Lise og har fått med meg mye av planleggingen av bryllupet via Lise. På grunn av parets lave bryllupsbudsjett, har Lise vært med på å lage invitasjonene, inkludert hennes egen invitasjon. Samt alle dekorasjonene, kjøring til alle lokalene, kjoleprøving, kakebaking osv osv.

Lise har sett frem til denne dagen og hadde kjøpt seg en ny kjole for anledningen, verdt flere tusen kroner som bruden godkjente.

Vielsen gikk bra og da Lise ankom festen, fikk hun tildelt forkle av brudgommen. Han fikk beskjed av Mina om at Lise hadde meldt seg frivillig å være kelner for kvelden. Av vennene til Mina, var det kun Lise som serverte. Sjokkert, ble hun værende til alle rettene ble servert og følte seg ydmyket å servere eksen og hans nye flamme. Da klarte hun ikke å være der mer og dro hjem. Ikke så mye som takk har hun fått.

Hva som skjedde senere den kvelden vites ikke, da Lise ikke har hørt noe mer fra bruden. Det er så råttent og utspekulert av bruden. For henne har Lise hele tiden vært en brikke for å oppnå drømmebryllupet sitt og skammer meg på vegne av henne. Samtidig får jeg vondt av Lise som blir utnyttet på den måten.

Jeg vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, men håper at noen lærer av dette. Kanskje er Mina på Kvinneguiden og leser dette.

Anonymous poster hash: 2181a...966
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

:sjokk: Skjønner godt at Lise dro hjem. Jeg hadde antagligvis gjort det da jeg fikk forkle.........

• Liker 16
Skrevet

Hun burde dratt hjem med en eneste gang!

• Liker 1
Skrevet

Mina hadde fortjent en bitchslap midt under sermonien.

• Liker 2
Skrevet

Fy f**n! Det der var rett og slett råttent gjort!

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hadde det der skjedd med noen jeg kjente så hadde jeg blandet meg.

• Liker 7
Skrevet

Hadde det der skjedd med noen jeg kjente så hadde jeg blandet meg.

Ja virkelig! En kan ikke stå å se på at noen blir behandlet sånn!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja virkelig! En kan ikke stå å se på at noen blir behandlet sånn!

Men dersom en gjest hadde begynt å hjelpe å servere, og tatt på forkle osv - hadde dere visst at gjesten var tvunget? Jeg ville antatt at det var avtalen, helt til noen fortalte meg i rene ord hva som hadde skjedd. Så tror det er vanskelig for noen å ha snakket opp på Lise's vegne her.

Anonymous poster hash: ff0a8...d6a

• Liker 5
Skrevet

Men dersom en gjest hadde begynt å hjelpe å servere, og tatt på forkle osv - hadde dere visst at gjesten var tvunget? Jeg ville antatt at det var avtalen, helt til noen fortalte meg i rene ord hva som hadde skjedd. Så tror det er vanskelig for noen å ha snakket opp på Lise's vegne her.

Anonymous poster hash: ff0a8...d6a

Det står i HI at Lise hadde kjøpt en kjole for noen tusen, som hun sannsynligvis hadde på seg. Hvor mange servitører med penkjole har du sett?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sendt faktura....

Anonymous poster hash: 58e38...35a
  • Liker 19
Gjest Ciegus
Skrevet

Jeg hadde sendt faktura....

Anonymous poster hash: 58e38...35a

Det beste forslaget hittil!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Noen er så frekke!! Og det verste er at man ofte blir så sjokkert, at man ikke rekker å reagere. Hadde dette skjedd med meg, hadde jeg nok servert. Hadde blitt så paff at jeg ikke hadde klart å si nei. Jeg hadde blitt mer og mer irritert. Og tilslutt hadde jeg gått.

Lur ide å sende faktura ;) Kjenner jeg ble mektig provosert nå!!

Anonymous poster hash: d24af...f29
Skrevet

Den bruden var frekkere enn flatlusa!

Sende faktura med timer og timelønn oppskrevet var en god ide:)

• Liker 1
Skrevet

Hadde det vært en jeg kjente, så hadde dette " drømmebryllupet" fort blitt til et bryllup bruden fortjente.

Bra ide med faktura !

Skrevet

Ja, la henne ta 150 kr per time for de timene hun var nødt til å "jobbe". Herregud. Har man ikke råd til servitør får man jammen meg ha buffet! Sånn at folk kan gå og forsyne seg selv. Maken til frekkhet! :sjokkert:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har Mina lagt ut bryllupsbilde på instagram, med tekst, hvor det står "snart avreise til Maldivene som ektepar".

Dét har dem tatt seg råd til.

Er det stygt av meg å ønske de en crappy bryllupsreise og fortelle om Hvordan hun har behandlet Lise? Hun har åpent profil.

• Liker 2
Skrevet

Nå har Mina lagt ut bryllupsbilde på instagram, med tekst, hvor det står "snart avreise til Maldivene som ektepar".

Dét har dem tatt seg råd til.

Er det stygt av meg å ønske de en crappy bryllupsreise og fortelle om Hvordan hun har behandlet Lise? Hun har åpent profil.

Ja det er å senke seg selv også til et nivå du ikke ønsker deg. Lise fortjener unnskyld og få tatt et oppgjør, bruden må få vite hvor dårlig gjort dette var. Men på denne måten ville vært usmakelig, jeg som utenforstående ville reagert veldig på din oppførsel ihvertfall.

Du vil vel ikke synke med på brudens nivå?

Send henne isåfall PM, eller fres fra deg face to face.

• Liker 7
Skrevet

:O Jeg hadde reist hjem og latt bruden servere selv!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Jeg håper dere får den bryllupsreisen dere fortjener. Hilsen Lises venninne"

Noe mer hadde jeg ikke ville skrevet.

Det er et stikk til brudeparet, samtidig som at utenforstående ikke skjønner at dette ikke er et ønske om en god tur.

Anonymous poster hash: 6651c...a4d

• Liker 8
Skrevet

Ja, la henne ta 150 kr per time for de timene hun var nødt til å "jobbe". Herregud. Har man ikke råd til servitør får man jammen meg ha buffet! Sånn at folk kan gå og forsyne seg selv. Maken til frekkhet! :sjokkert:

Wat? Du underpriser deg, jente!

550,- per påstartet time + transport (650,-) + omkostninger (pris på kjole).

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...