Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har tre krav hos samme inkassobyrå som til sammen utgjør ca kr. 75 000,-.

Dette kommer av en idiotisk bruk av penger tidlig i studietiden min, men nå har jeg i full jobb og har en over gjennomsnittlig sunn årslønn.

Dette gjør at jeg på kort tid har spart opp penger til å løse ut disse kravene.

Spørsmålet mitt er da som følger:

Har noen her inne erfaringer med å løse ut inkasso på denne måten og har dere eventuelt noen tips for å "prute" ned kravet mest mulig?

Det skal da nevnes at kravene nå er over tre år gamle og at renter og salær utgjør over kr. 35 000,-.

Alle råd mottas med stort takk!

Anonymous poster hash: 24044...5bf

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Niks, det er bare du å betale uten å kny. Det er straffen din for å ha vært ung og dum.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ekstra renter og avgifter kan neppe "prutes" ned. Inkassoselskapet skal jo ha penger for arbeidet de tar.

Kun hvor mye du betaler ned hver mnd kan reduseres.

Anonymous poster hash: 1da27...90b
Gjest Malanthor
Skrevet

Det er fint mulig og prute ned slike ting generelt sett, men siden du nå er i fast jobb og har over gjennomsnittlig inntekt så stiller jeg meg litt tvilende til at de vil gå med på det. Med mindre du er en helvetes god selger. Heh.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takker for tips så langt!

Med kontantoppgjør mener jeg altså å innfri hele summen/kravet på en gang,

Jeg vet at dette er mulig da jeg har lest litt rundt på eldre forum hvor folk har gjort nettopp dette.

Det jeg er ute etter er tips ang fremgangsmåte.

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er fullt mulig å få prutet ned summen (ikke selve hovedkravet, salærene neppe, men renter - jepp!).

Du kan f.eks skrive et brev til selskapet hvor du tilbyr å innfri alle kravene, men at du bare har sånn og sånn sum og om de har mulighet til å la deg innfri dette kravet med summen du har tilgjengelig mot at de sletter f.eks renter. Er virkelig lov å prøve seg hvertfall!

Du kan jo fortsette å google rundt på nettet, det er mange som har gjort dette før deg. Jeg har til og med funnet malskrevet brev som gjør akkurat dette, men jeg husker ikke hvor desverre.

Jeg har selv slitt med gjeld noen år, husker jeg flere år på rad fikk brev fra et inkassoselskap sånn ca rundt den tiden man får skattepenger hvor inkassoselskapet tilbød meg å betale ned kravet mot at de kuttet i rentesummen.

Kravene er jo noen år gamle, og de vil jo akkurat som deg, få de ut av verden. Håper det ordner seg for det! Lykke til!

Anonymous poster hash: 03328...c3c
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var i samme situasjon som deg ifjor, jeg tok en telefon til inkassoselskapet og spurte hva de kunne godta som fullt oppgjør i saken, dersom jeg kunne betale i morgen. FIkk bra med avslag, så jeg anbefaler deg absolutt å prøve!

Anonymous poster hash: 335bb...57d
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når man handler over evne så må man også gjøre opp for seg.

Anonymous poster hash: 3dc32...a12

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har tidligere jobber i inkassoselskap og det var ikke uvanlig at skyldnere fikk redusert rimelig mye dersom de kunne innfri hele kravet og da betale inn samme dag eller dagen etter.

Hovedkravet blir stort sett ikke redusert, men i mange tilfeller ble renter fjernet helt og salærer halvert.

Så ta kontakt spør hav de kan godta som fullt oppgjør dersom du kan betale hele beløpet imorgen.

Anonymous poster hash: c1080...c57
AnonymBruker
Skrevet

For et par år siden fikk jeg mulighet til det samme, kontantoppgjør. Hadde mange kreditorer og mye drittgjeld enn deg.

Jeg ringte rundt til alle. Sa jeg kunne betale men ønsket å få ned summen. Endte med å betale mellom 60 og 70 % til samtlige kreditorer.

Anonymous poster hash: d2591...937

AnonymBruker
Skrevet

Ekstra renter og avgifter kan neppe "prutes" ned. Inkassoselskapet skal jo ha penger for arbeidet de tar.Kun hvor mye du betaler ned hver mnd kan reduseres. Anonymous poster hash: 1da27...90b

joda det kan være mulig å prute det ned.

Anonymous poster hash: 95fb0...1b2

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...