katemoss Skrevet 26. mars 2014 #1 Del Skrevet 26. mars 2014 Skal i en 23-årsbursdag til lørdag. Noen tips til billige og "enkle" alkoholholdige drinker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Del Skrevet 26. mars 2014 Hm. Jeg vet ikke hva som er "billig". Jeg drikker stort sett gin tonic, og kan evt. tilsette rosmarinblader eller agurk. For en annen smak, noe juice. Anonymous poster hash: df588...7fe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
charactouy Skrevet 26. mars 2014 #3 Del Skrevet 26. mars 2014 Exante pærecognac med sitronbrus og en dæsj lime. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
happiest Skrevet 26. mars 2014 #4 Del Skrevet 26. mars 2014 Vin? Spør om en god, men billig vin på polet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lea2 Skrevet 26. mars 2014 #5 Del Skrevet 26. mars 2014 Vodka er som regel ganske enkelt og nøytralt. Bland med noe du liker. Juice, brus eller slike feridige mixer fra butikken. Veldig greit å ikke være avhengig av masse flasker og blendere når man har med seg egne drikkevarer bort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kills Skrevet 27. mars 2014 #6 Del Skrevet 27. mars 2014 Vodka-farris. Tilbud på Farris på Joker nå også, 13 kr + pant for 1,5 l. Klem litt limesaft i drinken og tilsett isbiter og noen limebåter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ElectricScum Skrevet 28. mars 2014 #7 Del Skrevet 28. mars 2014 Exante pærecognac med sitronbrus og en dæsj lime. Apropos Xanté pærecognac. Har sjelden lest en mer klissensensuell beskrivelse av en drikk enn hva som står å lese på den flaska. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freaky Fly Skrevet 28. mars 2014 #8 Del Skrevet 28. mars 2014 Bacardi Razz blandet med vann.. Høres rart ut, men smaker veldig godt og er lett å drikke uten å bli så "mett" Smaker som vann med bringebærsmak, spritsmaken blir helt borte så lenge du ikke blander for sterkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snow Skrevet 28. mars 2014 #9 Del Skrevet 28. mars 2014 Vodka-farris. Tilbud på Farris på Joker nå også, 13 kr + pant for 1,5 l. Klem litt limesaft i drinken og tilsett isbiter og noen limebåter. Er det en god drink? Høres ut som en litt mindre usunn drink, men skeptisk til smaken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 28. mars 2014 #10 Del Skrevet 28. mars 2014 Herjung cider, fåes på eurospar, litt vodka og et jordbær som pynt på glasset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #11 Del Skrevet 28. mars 2014 Skrewdriver - Hvem som helst vodka blandet med appelsinjus. Blir billigst med rødsprit. Anonymous poster hash: 8be45...bba 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kills Skrevet 28. mars 2014 #12 Del Skrevet 28. mars 2014 Er det en god drink? Høres ut som en litt mindre usunn drink, men skeptisk til smaken Jeg synes den er veldig frisk og god! Blander alltid det selv og drikker på forspill, og kjøper meg som regel det på byen også (120 +/- kr.. gulp). Tok meg to drinker før jeg vente meg til smaken, nå synes jeg de fleste andre drinker blir for søte eller kvalme. Bruker vel og merke farris med smak (varierer mellom den grønne, mango/papaya og bringebær/et eller annet) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Snow Skrevet 28. mars 2014 #13 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg synes den er veldig frisk og god! Blander alltid det selv og drikker på forspill, og kjøper meg som regel det på byen også (120 +/- kr.. gulp). Tok meg to drinker før jeg vente meg til smaken, nå synes jeg de fleste andre drinker blir for søte eller kvalme. Bruker vel og merke farris med smak (varierer mellom den grønne, mango/papaya og bringebær/et eller annet) Ah, farris med smak var lurt Jeg skal prøve dette i helga. Takk for tipset Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
__Lotte__ Skrevet 28. mars 2014 #14 Del Skrevet 28. mars 2014 strawberry daquiri slår aldri feil når jeg er på fest. de fleste liker den <3 deilig slush drink nesten =) bare google navnet så finner du sikkert oppskrift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #15 Del Skrevet 29. mars 2014 Skrewdriver - Hvem som helst vodka blandet med appelsinjus. Blir billigst med rødsprit. Anonymous poster hash: 8be45...bba Hvem som helst?! Håper ikke TS får plass til bursdagsbarnet i blenderen... Hva liker du å drikke da TS? Søtt? Anonymous poster hash: 3d8c6...315 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 29. mars 2014 #16 Del Skrevet 29. mars 2014 Det enkleste som finnes, og som faller i smak hos de fleste i nevnte aldersgruppe er: Vodka og Battery m/isbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 29. mars 2014 #17 Del Skrevet 29. mars 2014 Caipirinha: Lime, sukker og Cachaca. Gin Fizz: Sitronsaft, sukkerlake, eggehvite, gin og soda. Cosmopolitan: Tranebærjuice, lime, vodka og Cointreau. Whisky sour: Sitronsaft, sukkerlake, eggehvite, Angostura bitter og whisky. Daiquiri: Rom, lime og sukker. Å kalle et glass med brennevin og en form for mikser en drink, er å vanne ut betydningen av ordet drink, det er ihvertfall ikke under noen omstendigheter en cocktail. Jeg er nok en snobb på dette området (så du trenger ikke påpeke det) men når jeg ser forslagene som kommer opp, så skjønner jeg godt hvorfor det er så vanskelig for Nordmenn å drikke cocktails, blander man avskylige ting på en fest og tror at det er hele "cocktail universet" så vet du ikke hva du går glipp av. Gode drinker kan lages så enkelt og det er så mye hyggeligere å ha noe godt å drikke på en noe som smaker kunstig og jævlig, bare fordi det er det aller, aller enkleste du kan lage. Siden TS er en kvinne, så vil jeg anbefale min absolutte favoritt cocktail til jenter som er cocktail jomfruer Blackfriar caipirinha: 4 cl gin, helst en uten kraftig enebærsmak (ikke Gordons eller tanqueray) Bombat sapphire, aller helst plymuth gin (som også er blandt de aller billigste på polet...) Skjer en lime i 6 båter To teskjeer hvitt sukker 6 bjørnebær Hvis du har Chambord, så tilsett 2 cl, har du ikke, så bruke to bjørnebær ekstra og en kvart skje til med sukker. Støt alle ingerdiensene sammen i et glass, hell over gin og rør til sukkeret et oppløst, topp med knust is. Alle jeg har servert denne cocktailen til har elsket den! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fråde Skrevet 29. mars 2014 #18 Del Skrevet 29. mars 2014 Sprit (nesten hva som helst) og cola. Cola passer til alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 29. mars 2014 #19 Del Skrevet 29. mars 2014 Kim har mye bra å komme med her, men cluet er jo om selskapet skal ha en bartender. - fordi, en såpass stor variasjon krever en bartenderfunksjon. De fleste av oss har kommet med veldig enkle forslag som gjestene selv kan styre, og som er billige, - noe som også var et poeng i TS spørsmålstilling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 29. mars 2014 #20 Del Skrevet 29. mars 2014 Kim har mye bra å komme med her, men cluet er jo om selskapet skal ha en bartender. - fordi, en såpass stor variasjon krever en bartenderfunksjon. De fleste av oss har kommet med veldig enkle forslag som gjestene selv kan styre, og som er billige, - noe som også var et poeng i TS spørsmålstilling. Skjønner hva du sier Lille-pus, men hvis du presser sitronsaft og lager litt sukkerlake på forhånd, så kan du drikke gode drinker hele kvelden, såfremt du har en shaker og litt isbiter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå