Gå til innhold

Talehjelp!

Anbefalte innlegg

Gjest Madley
Skrevet

Er det noen som har lyst til å dele talen sin med meg?

Ikke hele talen, men bare hva dere hadde med?? jeg sitter nå, mens sambo er satt ut av spill et par dager og skal skrive denne berømmelige tårefremkalleren. Og dete r bare klisjeer som faller i hodet på meg!!

Hjeeelp!!! :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stiller meg i hylerekken! Finner ikke på noe som helst lurt! Blir bare klisjeer og dumme fraser...

Skrevet

Meg også....

:vinke:

Er egentlig veldig kreativ, men når det kommer til denne talen så er jeg helt blank. Vil ikke ha masse "roser er røde..." "hjerte... smerte deg og meg"...

Har IKKE PEILING på hvordan jeg skal gjøre det. Min tale skal absolutt ikke være lang!

:forvirra:

Gjest Madley
Skrevet

Hehe...nå har jeg begynt. Og det ser ut til at vi må flytte kaffen et par timer, for denne talen ser ut til å bli lang..Kan ikke ha med alt jeg har skrevet til nå!!!

Tror dette blir et brev istedet til sambis på bryllupsnatta...Kliss, kliss og atter kliss...

Tror jeg må leie proff hjelp!!! :tunge1:

Skrevet

Kom på en ting, møtte jo typen på nettet (IRC), og vi bodde på hver vår kant av landet i 1,5 år. :grine: Ble jo naturligvis mange mailer av den grunn, så... kanskje jeg skulle drive frem noen mailer fra 1998. Og se om jeg kan bruke noe av det :klø:

Faren er at jeg tror kanskje han kommer til å gjøre det samme. hmmm

:roll:

Skrevet

Min tale er delt i fire. En liten snutt til min forlover, en til mine foreldre og en til hans foreldre og til slutt til min kjære og dette avsluttes med en sang til ham.

Skrevet

Jeg fant noen gamle dagboknotater fra jeg var nyforelsket. tenkte ta utganspunkt i dem. Snakke litt om hva jeg tenkte da vi møttes, litt om hva froskemannen har gjort for meg den tiden vi har vært sammen, hva han betyr for meg, og så avslutte litt med et sitat og noen tanker om fremtiden sammen.

Skrevet
Min tale er delt i fire. En liten snutt til min forlover' date=' en til mine foreldre og en til hans foreldre og til slutt til min kjære og dette avsluttes med en sang til ham.[/quote']

Skal du synge selv eller allsang eller en annen som kan synge for deg??

:bukke:

Har tenkt på å gi min forlovede en sang som min bror kan synge, i tillegg til noen ord. Vil det bli for teit tror du?

Gjest Madley
Skrevet

Jeg synes det er en flott ide å gi ham en sang!!

Skrevet

Det er en allsang ja. Jeg kunne ikke sunget alene..da hadde det ikke vært flere gjester igjen når jeg er ferdig :sjarmor: Jeg synger som en forkjølet gutt i stemmeskiftet.

Jeg har fått laget en sang av Pet som handler om han og om oss og hva som har skjedd de to årene vi har vært sammen og hva han betyr for meg.

Jeg synes ikke det er dumt å la en annen synge sangen. Man må da ikke på død og liv synge selv til og med med den stemmen man har :ler:

Skrevet

Vel, min tale var i alle fall ikkje klissete - tvert om. Kliss er så definitivt ikkje meg, så difor ville det berre blitt teit med sånn 'du er alltid i hjartet mitt' og sånn...

I talen min fortalde eg at eg i min ungdom bestemte meg for åaldri gifte meg. Faktisk på ungdomsskulen - eg likte å ha gutevener, men det vart berre så mykje styr når det skulle bli noko meir. Så eg bestemte meg for eit liv som singel, og fortalde dette til heile familien (då var eg vel kanskje på gymnaset). I alle fall, dette var eg fast bestemt på heilt til eg møtte mannen... hehe...

Og så sa eg at eg syntest det vart litt for klisjè å fortelje om alle dei gode eigenskapane hans, difor ville eg heller vere litt utradisjonell, og fortelje om dei dårlege... (gjorde ikkje det altså). Men sa litt om nokre eigenskapar som er ulik mine, men likevel gir meg mykje...

Veit ikkje om dette var noko hjelp, men det var i alle fall ein kort og poengtert tale, som fall i smak... :)

Lukke til de som strevar med talen!

Skrevet

Blir ikke noe sang her i gården.. jeg kan ikke rime, og halvveis i diktinga pleier jeg å gå lei og prøver og stappe flest mulig stavelser inn i linja sånn at den blir håpløs å synge.

er forsåvidt flink til å skrive tøysesanger, men det blir for internt.

m

Skrevet

Pet har også hjulpet meg med sang. Er så fornøyd!

Skal holde tale også. Starter med å holde til sambo, og deretter til foreldre og forlover. Skal også takke gjester osv.

I slutten av talen min opplyser jeg om morgengave (fotballtur til sambo, hans forlover og toastmaster). Sangen fra meg synges litt senere, da det passer best i programmet slikt (tror jeg).

I talen min nevner jeg hans negative sider med humor (støv på hjernen, fotballidiot m.m), og deretter de positive. Og diverse annet da selvsagt.

Skrevet
Min tale er delt i fire. En liten snutt til min forlover' date=' en til mine foreldre og en til hans foreldre og til slutt til min kjære og dette avsluttes med en sang til ham.[/quote']

Hvilken sang skal du synge?

Jeg skal nemlig også synge en sang, men er litt usikker....

Skrevet

Jeg har fått Pet til å lage en sang om ham/oss som går på Kjærlighetsvisa

Skrevet
Min tale er delt i fire. En liten snutt til min forlover, en til mine foreldre og en til hans foreldre og til slutt til min kjære og dette avsluttes med en sang til ham.

Sånn skal jeg også gjøre det.. :P Har fått noen flinke synge-venninner til å hjelpe meg med sangen..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...