AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Er kvinne, 35 år og har ingen kjente sykdommer. Noen som vet ca hvor mye en privat helseforsikring vil koste per måned? Må jeg ha full helsesjekk først,? og må man levere inn kopi av pasientjournalen? Anonymous poster hash: 4768d...318
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Det er overraskende billig, men jeg får min gjennom jobb, så usikker på hva man må betale selv. Det som er helt sikkert er at det er noe av det beste man kan ha. Det er ganske tragisk hvor elendig det norske helsesystemet er til tider. Da er en privat helseforsikring redningen. Anonymous poster hash: c2367...99e
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Kostnad kommer an på hva/hvor mye forsikringen skal dekke. Du må levere inn helseerklæring og gi tilgang til at de kan sjekke journal. Anonymous poster hash: b846e...f69
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 Ok.Takk for svar dere. Jeg vil at den skal dekke kritisk sykdom som kreft, MS osv...og er villig til å betale litt ekstra for dette. Er under 500 kr. måneden rimelig å forvente? Anonymous poster hash: 4768d...318
debattanten Skrevet 27. mars 2014 #5 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Det kan være greit med en privat helseforsikring som dekker rask hjelp. Jeg har en via jobb som sikrer meg spesialist, behandling, operasjon innen 10 dager uansett hvor i verden det måtte være ledig kapasitet. Det offentlige kan ha køer på mange måneder og flere år. Uakseptabelt. Via jobb. Aner ikke hva den koster. Endret 27. mars 2014 av debattanten
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Det kan være greit med en privat helseforsikring som dekker rask hjelp. Jeg har en via jobb som sikrer meg spesialist, behandling, operasjon innen 10 dager uansett hvor i verden det måtte være ledig kapasitet. Det offentlige kan ha køer på mange måneder og flere år. Uakseptabelt. Via jobb. Aner ikke hva den koster. Ja. Jeg jobber selv på et av universitetssykehusene , og for noen uker siden hadde sengepostene på kreftavdelingen nesten sprengt kapasitet. 5-mannsrom måtte omgjøres til 7-mannsrom og jeg så på nært hold hvor slitsomt det måtte være å ligge der som syk pasient med null privatliv og stress og mas overalt. De ansatte på avdelingene gjør nok sitt beste, men jeg kunne ikke unngå å tenke at jeg syntes synd i pasientene. Anonymous poster hash: 4768d...318
debattanten Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Ja, det er fælt. Og det koster nok mye penger, men jeg tror sykehus kunne fått et løft om politikerene går inn for det. Omorganisering. Hører jo media skriver om alle kontorstillingene og hvor mye kontortid leger og helsepersonell må ha. Vet ikke hvor ille dette egentlig er, men høres ut som om mye tid går bort og at det blir for lite tid til pasienter pga unødvendige papirer og byråkrati? Nye sykehus burde bygges med tanke på å gjøre ting mer effektivt uten at det går utover behandlingen. Det er nok godt mulig. 1
Jodi Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Jeg har helseforsikring via jobben hos Vertikal, og har vært veldig fornøyd (har brukt de mye!). Sjekk ut denne siden: https://vertikalhelse.no/vare_tjenester/medlemsprogrammer/vertikal_helseforsikring - ser ikke så dyrt ut!
Amarinda Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 (endret) Ja, det er fælt. Og det koster nok mye penger, men jeg tror sykehus kunne fått et løft om politikerene går inn for det. Omorganisering. Hører jo media skriver om alle kontorstillingene og hvor mye kontortid leger og helsepersonell må ha. Vet ikke hvor ille dette egentlig er, men høres ut som om mye tid går bort og at det blir for lite tid til pasienter pga unødvendige papirer og byråkrati? Nye sykehus burde bygges med tanke på å gjøre ting mer effektivt uten at det går utover behandlingen. Det er nok godt mulig. Er ikke så enkelt skjønner du. Omorganisering er en prosess som i sykehusverden alltid og desverre ender opp med flere kontorarbeidere. Hvorfor? Fordi myndighetene setter høyere krav til å dokumentere hvilken kvalitet arbeidet man gjør på sykehusene har og å drive strukturert kvalitetsarbeid. Så disse kontorplassene er sikkert greie nok de, men det hjelper ikke når kravene til hva vi på golvet skal rekke over blir høyere samtidig som vi blir færre til å gjøre jobben.. Og ang. nye sykehusbygg har Norge en lang vei å gå på gode finansieringsmodeller. I dag må hvert enkelt sykehus ta opp lån hos det regionale helseforetaket som de må tilbakebetale ut fra ordinært driftsbudsjett. Sorry, ble veeldig O-T. TS; mannen min har privat helseforsikring gjennom jobben og han har hvertfall hatt god nytte av den nå nylig. Vet desverre ikke hva prisen er. Endret 27. mars 2014 av tally
debattanten Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Det var jo nettopp også disse greiene jeg pratet om som vi må endre på, så det ikke fortsetter å være et problem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå