Gå til innhold

Vet ikke om det var riktig gjort å låne bort penger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lånt bort 27 tusen kr til faren min fordi han skal kjøpe enda et restaurant. Han lånte fra flere og selvfølgelig. Jeg sa nei først men da ble han sur og jeg fikk dårlig samvittighet.

Problemet er at jeg er bare 20 har jobbet ræva av meg samtidig med heltidsstudier og disse pengene skulle bli egenkapital.

Han sier han skal gi de tilbake om 2 mnd men jeg er så usikker allikevel.. Noen råd?

Anonymous poster hash: c3ed7...d76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nå har du jo lånt bor pengene uansett, så om det var riktig eller ikke spiller vel liten rolle nå. Jeg hadde aldri lånt bort så mye samme hvem det var til.

Anonymous poster hash: c84c0...a29
  • Liker 6
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har lånt bort 27 tusen kr til faren min fordi han skal kjøpe enda et restaurant. Han lånte fra flere og selvfølgelig. Jeg sa nei først men da ble han sur og jeg fikk dårlig samvittighet.

Problemet er at jeg er bare 20 har jobbet ræva av meg samtidig med heltidsstudier og disse pengene skulle bli egenkapital.

Han sier han skal gi de tilbake om 2 mnd men jeg er så usikker allikevel.. Noen råd?

Ikke smart av deg. Håper du er smart nok til å kreve renter. For det hadde han vært nødt til å betale banken.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke smart av deg. Håper du er smart nok til å kreve renter. For det hadde han vært nødt til å betale banken.

Han sa han skulle gi noen tusen mer tilbake. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden jeg. Er bare så usikker.

Gjest Eurodice
Skrevet

Han sa han skulle gi noen tusen mer tilbake. Vet ikke hva jeg vil med denne tråden jeg. Er bare så usikker.

Har han lånt av deg tidligere, og har du fått pengene tilbake?

AnonymBruker
Skrevet

Har han lånt av deg tidligere, og har du fått pengene tilbake?

Ja, egentlig. Men ikke så mye. Herregud jeg må skjerpe meg, han er en god og ærlig person. Burde stole på han :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, egentlig. Men ikke så mye. Herregud jeg må skjerpe meg, han er en god og ærlig person. Burde stole på han :)

Har de skrive kontrakt?

Anonymous poster hash: 2fe0c...985

AnonymBruker
Skrevet

Enda en restaurant?

Ville vært veldig skeptisk til at noen som allerede driver en restaurant (eller flere) ikke klare å stable på bordet egenkapital, men må tigge penger fra sin datter på 20 år. Det betyr jo at bissnissen ikke akkurat går som det suser.

Anonymous poster hash: 2fe0c...985

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo du som kjenner faren din best. Det går ikke så bra med den resturanten han har, siden han må låne av deg? Eller er han utspekulert på grunn av den høye renta for bedrifter?

Endret av Evilposelos

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...