langbein86 Skrevet 28. mars 2014 #61 Skrevet 28. mars 2014 Asylet, og levende lik spennende serier .. Likte godt de norske seriene laget for litt eldre barn 2
sofie777 Skrevet 29. mars 2014 #62 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Asylet, og levende lik spennende serier .. Likte godt de norske seriene laget for litt eldre barn Det minner meg om det stedet jeg første gang så Torbjørn Harr (som nå spiller i Vikings!!), nemlig i tv-kortfilmen "Tungekysset". Ble litt skuffet etterpå når jeg leste boken og at den var på feil årstid (St.Lucia <-> Sommerpiken (eller noe sånt)). De korte filmene på slutten av Halv-sju og Blikk-box var alltid spennende og gjerne med litt kjærlighet. Endret 29. mars 2014 av sofie777
Equinox Skrevet 29. mars 2014 #63 Skrevet 29. mars 2014 For min del er det "Det var en gang et menneske", synes nesten det er utrolig at den ikke er nevnt i tråden enda, serien er jo fantastisk.
twirlX Skrevet 29. mars 2014 #64 Skrevet 29. mars 2014 Huset med det rare i Portveien 2 Lillys butikk Flukten fra dyreskogen Dyrene i hjorteparken Sesam stasjon Kykkelikokos Heismann Hå Mummitrollet Franklin Pingu Noahs dyrebare øy Asylet Også klart julemorgen med Nisse og Elisabeth Alt fra Astrid Lindgren Blir nesten lei meg av å tenke på alle disse, føler meg brått veldig gammel ååh, Noahs øy <3 1
Birdo Skrevet 29. mars 2014 #65 Skrevet 29. mars 2014 ååh, Noahs øy <3 Flott barne tv ♥ Når jeg ser på barnetv som er idag, syns jeg faktisk litt synd på barna som går glipp av alt det flotte vi vokste opp med, men sånn føler vel alle 2
Daisylove Skrevet 29. mars 2014 #67 Skrevet 29. mars 2014 Dyrene fra hjorteparken.. Synes den var helt fantastisk!!! 1
Shinigami Skrevet 29. mars 2014 #69 Skrevet 29. mars 2014 (endret) Flukta fra dyreskogen/dyrene i hjorteparken (siste sesongen var ikke så bra da, det var da de rottene dukket opp, alt før det var helt fantastisk!) Mummitrollet Andungen Kvakk Kvakk Huset med det rare i Kykkelikokos Animaniacs (genial serie! Mye voksenhumor jg ikke forsto før jeg ble eldre) Tiny Toons Disneytimen, likte spesielt Snipp og Snapp og redningspatruljen, Den lille havfruen, Aladdin, TaleSpin og Bompibjørnene. Astrid Lingren seriene/filmene, mest Ronja røverdatter og Emil. Virre Virre Vapp (i jungelen) Sonic the hedgehog (elsket Sonic! Var to serier, en jeg syns var veldig morsom og en som var ganske seriøs som jeg likte enda bedre, og jg snakker ikke om Sonic X, så det er sagt!) Plipp plopp og plomma. Amalies Jul. Montana Jones. (Tror det er bare jeg som husker den da.) Ketchupvampyrene. Den likke havfruen Marina (hun blonde,ikke Disneyversjonen) James Bond jr. (En annen serie som de færreste husker) Prinsesse Starla. Sailor Moon. Björnes Magasin (jeg så en del på svensk barnetv) Blinky Bill. Bjørnen Rupert (sikkert bare jg som husker den og) Freakazoid. Det er de jeg kom på nå, selvom det er mange fler jeg har gode minner om Første jeg husker at jeg så som liten er nten huset med det rare i eller andungen kvakkkvakk. Endret 29. mars 2014 av Shinigami
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #71 Skrevet 29. mars 2014 Adam og Eva Anonymous poster hash: 5c297...efb 2
Gjest Corto Maltese Skrevet 30. mars 2014 #72 Skrevet 30. mars 2014 Jeg kom på en annen serie Flukten fra Dyreskogen
Vera Vinge Skrevet 30. mars 2014 #73 Skrevet 30. mars 2014 Likte veldig godt flere av seriene som gikk på Midt i smørøyet, som: Borgen skole Jakten på det levende lik Furuholmen blues (eller noe sånt?) Og så likte jeg godt en snutt som kom mellom to programmer. En sak med barn som viste uteleker, med en introsang med noe plystring? Noen som husker? Kan det ha hett Slå på ring? Noe av det første jeg husker var Lekestue og så et program hvor en mann og et barn skrudde på en lysbryter i et rom og så havnet de i en annen tid, eller noe. Noen som vet hva det het? Likte også veldig godt To hus tett i tett, som noe av det første jeg minnes. Og Flukten fra dyreskogen. Og Shagma. Og Alana - jenta fra framtiden. Og Heidi. 1
sofie777 Skrevet 30. mars 2014 #74 Skrevet 30. mars 2014 (endret) Og så likte jeg godt en snutt som kom mellom to programmer. En sak med barn som viste uteleker, med en introsang med noe plystring? Noen som husker? Kan det ha hett Slå på ring? Noe av det første jeg husker var Lekestue og så et program hvor en mann og et barn skrudde på en lysbryter i et rom og så havnet de i en annen tid, eller noe. Noen som vet hva det het? Den første het vel "Kom ut og lek", Slå på ring er vel et nyere program. Når du skrev det, husket jeg også melodien. Steinar Ofsdal (mye brukt på den tiden) på fløyte, kan jeg tenke meg. Jeg husker også lysbryterserien. Hver gang man snudde den gammeldagse lysbryteren, havnet man et tiår tilbake i tid. Tror det var Lars Klevstrand, en gitarspiller, som reiste tilbake i tid med to barn. Husker spesielt 40-tallsepisoden, der de måtte gjemme seg for nazistene bak en vegg i stuen. Sendte en mail til Nrk om denne serien for noen år siden, men de giddet ikke å lete i arkivet for å si hva den hette engang. Endret 30. mars 2014 av sofie777
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #75 Skrevet 30. mars 2014 Emil Pippi Vi på Saltkråkan Muldvarpen Jul i Skomakergata Vertshuset Den Gyldne Hale (da jeg var tenåring, men likte det likevel!) Brødrene Dahl - favoritten var den med Spektralsteinene Ante Klabb & Babb Tante Grønn, Tante Brun og Tante Fiolett Trond Viggo & Flode Teodor Julemorgen har jeg sett en del på siden som voksen, likte aller best da det var med Nissa og Elisabeth. Jeg elsket en serie som jeg tror var med tegnspråk, men jeg husker ikke mye av den annet enn at den hadde fin musikk, handlet om en jente og ble fortalt av en mann med skjegg og briller som så veldig koselig ut. Kanskje det var et slags dukketeater med denne jenta og et dyr? Trist at jeg ikke husker. Jeg var nokså lunken til Lekestue og likte aldri Fragglene, Portveien 2 og Gulars. Colargol syntes jeg var skummel og trist. Jeg hatet Pompel & Pilt, Pernille & Mister Nelson, Taremareby (noe med Ingebrigt Davik, grusom dialekt) og en sånn filler de hadde med to klovnelignende tvillinger på lekeapparater med teit musikk til. Anonymous poster hash: 05270...ca9 2
sofie777 Skrevet 30. mars 2014 #76 Skrevet 30. mars 2014 Jeg elsket en serie som jeg tror var med tegnspråk, men jeg husker ikke mye av den annet enn at den hadde fin musikk, handlet om en jente og ble fortalt av en mann med skjegg og briller som så veldig koselig ut. Kanskje det var et slags dukketeater med denne jenta og et dyr? Trist at jeg ikke husker. "Kan du se hva jeg sier" Det var en mann med skjegg og han hadde et (papp?)slott ved siden av seg og der var det en dukke som han snakket med. Men hvordan dukken kunne formidle tegnspråk til de ikke-hørende, har jeg ikke funnet ut enda. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #77 Skrevet 30. mars 2014 "Kan du se hva jeg sier" Det var en mann med skjegg og han hadde et (papp?)slott ved siden av seg og der var det en dukke som han snakket med. Men hvordan dukken kunne formidle tegnspråk til de ikke-hørende, har jeg ikke funnet ut enda. Å ja, Det var det! Smørbukk og Gulltann! Å, så utrolig koselig - tusen, tusen, tusen takk! Anonymous poster hash: 05270...ca9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #78 Skrevet 30. mars 2014 Ingen har nevnt Professor Balthazar? Det var også en av favorittene. Anonymous poster hash: 05270...ca9
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2014 #79 Skrevet 30. mars 2014 Jeg husker også lysbryterserien. Hver gang man snudde den gammeldagse lysbryteren, havnet man et tiår tilbake i tid. Tror det var Lars Klevstrand, en gitarspiller, som reiste tilbake i tid med to barn. Husker spesielt 40-tallsepisoden, der de måtte gjemme seg for nazistene bak en vegg i stuen. Sendte en mail til Nrk om denne serien for noen år siden, men de giddet ikke å lete i arkivet for å si hva den hette engang. Det var ikke Den magiske bryteren, da? http://home.online.no/~kgroenn/magiskebryteren/ Anonymous poster hash: 05270...ca9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå