AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Det er ikke snakk om så veldig stort område, men det blir liggende en dam i dusjen hver gang vi har dusjet.. Er det noen muligheter for å ta opp flisene der, og legge nye? Eller brytes membranen da, slik at vi må rive opp og legge ny membran og flis på et større område? Sliter med at det blir kalk i fugene, og jeg har prøvd å skrubbe med mange slags rengjøringsmidler man får kjøpt på butikken, men jeg får det ikke bort!! Har du noen tips som kan hjelpe? Badet er vel rundt 10 kvadrat, og vi har snakket om å skifte ut hele badet igjen om noen år, i stedet for å reparere bader for flere tusen nå først, siden vi likevel ikke er så fornøyde med flisene vi valgte ut.. Tør ikke å tenke på hvor dyrt det blir, men heldigvis slipper vi å tenke på rørleggerutgifter. Anonymous poster hash: 135e7...998
Rose1 Skrevet 27. mars 2014 #2 Skrevet 27. mars 2014 Hva med å ha en svaber stående og skyfle vannet ned i sluket etter å ha dusjet? Ikke tar det mange sekundene og en svaber kan ikke koste all verden
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #3 Skrevet 27. mars 2014 Hva med å ha en svaber stående og skyfle vannet ned i sluket etter å ha dusjet? Ikke tar det mange sekundene og en svaber kan ikke koste all verden Ja, det skal jeg skaffe meg! :-) Takk for tips om det ;-) Nå må jeg bare finne ut hvordan jeg kan få fugene fine igjen.. Anonymous poster hash: 135e7...998
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #4 Skrevet 27. mars 2014 har dere gjort det selv? Om dere har leid inn noen som er profesjonelle, så kan dere kanskje klage og slippe å betale fullpris for å korrigere fallet? Men god vifte/ventilasjon, varmekabler og en svaber er god løsning inntil videre Anonymous poster hash: 223d1...f05
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #5 Skrevet 28. mars 2014 Det var det samme på vårt bad da vi flyttet inn. Eller dvs, der går hellingen bort fra sluket. Vi svabrer hver gang vi har dusjet. Irriterende, ja, men nå er jeg blitt vant til det, så det går fint. Anonymous poster hash: 009bf...a30
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #6 Skrevet 28. mars 2014 Noen som har tips om rengjøring av kalk i fugene? Anonymous poster hash: ea346...f3e
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #7 Skrevet 28. mars 2014 har dere gjort det selv? Om dere har leid inn noen som er profesjonelle, så kan dere kanskje klage og slippe å betale fullpris for å korrigere fallet? Men god vifte/ventilasjon, varmekabler og en svaber er god løsning inntil videre Anonymous poster hash: 223d1...f05 Fikk hjelp av en i familien som er tidligere flislegger, men han slurvet.. :-/ Vet du om det går an å korrigere fallet uten å måtte legge ny membran og slikt? Det var det samme på vårt bad da vi flyttet inn. Eller dvs, der går hellingen bort fra sluket. Vi svabrer hver gang vi har dusjet. Irriterende, ja, men nå er jeg blitt vant til det, så det går fint. Anonymous poster hash: 009bf...a30 Åh, så irriterende!! Fallet går heldigvis mot sluken her, vi har sluk langs bakveggen i dusjen, men foran den blir det liggende en del vann.. Det tar vekk mye av gleden med å ha et nytt bad ja! Orker ikke å koste på de dyre glassveggene vi ønsker oss eller noen ting, siden vi allikevel skal bytte ut flisene om forhåpentligvis ikke så aaaalt for lang tid, så har kun ordnet med dusjforheng nå.. Var ikke det jeg ønsket meg! :-P Men jeg har sett myye styggere bad enn det vi har, så skal vel egenltig ikke klage :-) Anonymous poster hash: 135e7...998
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #8 Skrevet 28. mars 2014 Fikk hjelp av en i familien som er tidligere flislegger, men han slurvet.. :-/ Vet du om det går an å korrigere fallet uten å måtte legge ny membran og slikt? Åh, så irriterende!! Fallet går heldigvis mot sluken her, vi har sluk langs bakveggen i dusjen, men foran den blir det liggende en del vann.. Det tar vekk mye av gleden med å ha et nytt bad ja! Orker ikke å koste på de dyre glassveggene vi ønsker oss eller noen ting, siden vi allikevel skal bytte ut flisene om forhåpentligvis ikke så aaaalt for lang tid, så har kun ordnet med dusjforheng nå.. Var ikke det jeg ønsket meg! :-P Men jeg har sett myye styggere bad enn det vi har, så skal vel egenltig ikke klage :-) Anonymous poster hash: 135e7...998 Derfor svarer det seg at et firma gjør det, da kan dere klage. Kan blir dyrt når hobby fliseleggere skal gjøre det. Tror det er nye regler for bad fra i år av. Alt må dokumenteres at det er gjort ihht. forskrifter for bad. Aldri la familie fikse bad eller kjøkken, kan fort bli dyrt. Anonymous poster hash: e69db...80d
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #9 Skrevet 28. mars 2014 Det var det samme på vårt bad da vi flyttet inn. Eller dvs, der går hellingen bort fra sluket. Vi svabrer hver gang vi har dusjet. Irriterende, ja, men nå er jeg blitt vant til det, så det går fint. Anonymous poster hash: 009bf...a30 Btw, blir det ikke sykt mye vann utover gulvet når hellingen går bort fra sluket? :-S Derfor svarer det seg at et firma gjør det, da kan dere klage. Kan blir dyrt når hobby fliseleggere skal gjøre det. Tror det er nye regler for bad fra i år av. Alt må dokumenteres at det er gjort ihht. forskrifter for bad. Aldri la familie fikse bad eller kjøkken, kan fort bli dyrt. Anonymous poster hash: e69db...80d Skal helt klart bruke firma neste gang ja.. Skal lage nytt bad også i 2. etasje på huset vårt i løpet av neste år er planen, så da skal vi få bytta alle flisene på badet vi allerede har med det samme tror jeg, dersom det ikke blir aaalt for dyrt å ta det samtidig da.. Anonymous poster hash: 135e7...998
weetos Skrevet 29. mars 2014 #10 Skrevet 29. mars 2014 Fallet skal jo ikke lages med flisene, det skal lages med sparkelet som ligger under membran, fliselim og flisene. Så ser for meg at du må rive alt for å få rett fall. Dyr affære! Du kan jo sette inn kabinett, men det er vel ikke løsningen du er ute etter?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 ...også en fordel med mindre fliser. Så har en større mulighet for å få til et skikkelig fall. Er først og fremst her det er syndet veldig mye av såkalte profesjonelle entreprenører. Dusjdører hvor man har null fall ned mot sluket er så talentløst som det kan bli. Jeg fikk et slikt bad og lærte. Aldri kjøpe noe du ikke kan se det ferdige resultatet hos. Anonymous poster hash: df9a6...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå