Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er separert og nylig fått en kjæreste som jeg har vært sammen med i et par mnd. Det har vært sånn at det er jeg som stort sett betaler alt når vi er sammen og kjenner nå at det begynner å ødelegge mye av "forelskelsen" for min del. Fra så og si dag 1 er det jeg som har stått for både innkjøp av mat, vin og aktiviteter,bortsett fra en gang da vi var ute og spiste på en dyr restaurant, da ville han betale. Jeg har to barn fra før av, så når de er hos meg og han er på besøk, føler jeg at det er riktig at jeg handler inn. Men når vi er på butikken sammen, og kommer til kassa, får han en tlf og fyker ut,så det er jeg som blir stående og må opp med lommeboken. Denne mnd ville jeg overraske han med å leie en hytte for en helg( billig vel og merke) , men da også var det jeg som handlet inn all maten for hele helgen,bortsett fra en 3 liter og litt godterier som han tok med,full tank på bilen fylte jeg og. Når vi da kom hjem igjen fortalte han at han hadde klart og bruke opp omtrent hele lønna si,.hadde årsinntekt på 650 000 i fjor, og ante ikke hva han hadde brukt det på. Jeg mener når man er i 30 årene, ingen barn, ingen forpliktelser enn seg selv og en borettslagsleilighet og bil, og tjener mellom 30-40 000 utbetalt i mnd,, avhengig hvor mange timer han jobber, burde han ha såpass at han kan dele mat og aktivitetsutgiftene med meg?. Jeg er kommuneansatt, med overgangsstønad og har så jeg klarer meg, men er ikke interessert i å forsørge en voksen mann som tjener mer, er jeg urimelig? Langt innlegg, men kjenner det går utover følelser og tanker om fremtiden...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si til han at fra nå av forventer du at han betaler sin del.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med han, ikke her på KG

Anonymous poster hash: 27f9f...cd6
  • Liker 12
Skrevet

Hvordan si det på en okay måte,? Er et ubehagelig emne som jeg håpet jeg ikke kom til å måtte ta opp med en kjæreste...

AnonymBruker
Skrevet

Du er ikke urimelig. Skulle bare mangle

om han ikke bidrar mer, spesielt når du ikke har barna.

Anonymous poster hash: 822c7...59c

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Hvordan si det på en okay måte,? Er et ubehagelig emne som jeg håpet jeg ikke kom til å måtte ta opp med en kjæreste...

Nå hvis det der med telefonen skjer hver gang dere er på butikk sammen, så er det tydelig at han spekulerer i det. Og du har guttene og tenke på og det er pinadø ikke rett at du skal holde kjæresten med mat i samme slengen.

• Liker 5
Skrevet

Nå må vi få oss et system for å dele på utgiftene til mat og sånt når vi er så mye sammen. Hvordan synes du det er enklest å gjøre det?

• Liker 2
Skrevet

Du er selvfølgelig ikke urimelig. Vet du hva han bruker disse pengene på?

• Liker 2
Skrevet

Du er selvfølgelig ikke urimelig. Vet du hva han bruker disse pengene på?

nei jeg aner ikke. Hvis jeg kjapt kalkulerer i hodet, og da på bakgrunn av årsavgift denne mnd og sånne ting, burde han minimum sittet igjen med 10000. , etter alle regninger og sånne ting, det i betraktning hvis han fikk 30000 denne mnd og mer om han jobber flere timer. Han er ikke på cafe leier byen noe særlig lengre, og er han hjemme er vi stort sett sammen..
Gjest Gjest
Skrevet

nei jeg aner ikke. Hvis jeg kjapt kalkulerer i hodet, og da på bakgrunn av årsavgift denne mnd og sånne ting, burde han minimum sittet igjen med 10000. , etter alle regninger og sånne ting, det i betraktning hvis han fikk 30000 denne mnd og mer om han jobber flere timer. Han er ikke på cafe leier byen noe særlig lengre, og er han hjemme er vi stort sett sammen..

Da sparer han og du hjelper ham med det ved å holde ham med mat.

• Liker 1
Skrevet

Nå må vi få oss et system for å dele på utgiftene til mat og sånt når vi er så mye sammen. Hvordan synes du det er enklest å gjøre det?

ja jeg må ymte frempå på den måten tror jeg.
Skrevet

Det kan være sparing, men også spilleproblemer. Det kan være så mangt. Kanskje har han forbrukslån.

• Liker 2
Skrevet

huff ja. Godt man eventuelt finner ut sånt før det går for langt.. Sint kjenner jeg! Skal ta og spørre rett ut ikveld og si at jeg ikke har økonomi til å brødfø han itillegg til mine barn og at hvis vi skal fortsette å mer eller mindre " leve sammen" må vi dele på både mat og ting vi gjør sammen.
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Du må si ifra. Når dere er på butikken å handler, så spør om han kan betale det denne gangen. Eller så tar du en spansk en, og sier at du rett og slett har glemt bankkortet. ;)

Anonymous poster hash: c4c50...9d9
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Og hvis du er redd for å høres smålig ut kan du jo "skylde på" barna; at du merker at det har gått ut mye mer siden dere møttes, og kaste på en liten "hadde det bare vært meg hadde det jo gått bra, men jeg må jo tenke på barna..." Da bør han begynne å bidra, hvis ikke må vel du bare ta en valg... Lykke til!!!

Anonymous poster hash: 4ef96...2cd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

huff ja. Godt man eventuelt finner ut sånt før det går for langt.. Sint kjenner jeg! Skal ta og spørre rett ut ikveld og si at jeg ikke har økonomi til å brødfø han itillegg til mine barn og at hvis vi skal fortsette å mer eller mindre " leve sammen" må vi dele på både mat og ting vi gjør sammen.

Ja dette må du ta opp med en gang, men muligheten er nok stor for at det ikke hjelper noe...

Anonymous poster hash: fe2c1...91c

• Liker 2
Gjest Gjest
Skrevet

Du må si ifra. Når dere er på butikken å handler, så spør om han kan betale det denne gangen. Eller så tar du en spansk en, og sier at du rett og slett har glemt bankkortet. ;)

Anonymous poster hash: c4c50...9d9

Steinbra.

• Liker 1
Gjest Blomsterert
Skrevet

Den dagen jeg måtte ta opp slike ting, var det allerede slutt! Han vet at ting koster og

lar deg betale. Ville aldri hatt en sånn slu fyr.

Skrevet

Jeg ville blitt så provosert over en slik oppførsel, at det hadde vært helt uproblematisk å si klart i fra!

Gjest Runforit
Skrevet

Hadde tatt det opp for lenge siden. Da typen så og si hadde flyttet inn her så sa jeg at vi måtte dele på matutgiftene da han tømte kjøleskapet hver gang han var hos meg.

Han sa fair enough og spyttet inn i potten til handling uten problem. Han tenkte rett og slett ikke over det. Bedre å ta det opp med en gang. Da finner du fort ut om han rett og slett ikke tenker over det eller en igle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...