AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Jeg sminker meg før jeg går på jobb, men når jeg ser meg i speilet etter noen timer så er mesteparten av sminken på mystisk vis vekk. Kajalen er blitt nesten usynlig, øyenskyggen har stripet seg, og foundationen er smeltet av huden. Ser nesten usminket ut.. Noen som har tips til hvordan man kan få sminken til å sitte gjennom en hel arbeidsdag?Anonymous poster hash: da87a...8bd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Bruker du primer eller setting powder? Vet det finnes en sånn spray-greie man har i ansiktet også etter alt er kommet på, men vet ikke om den faktisk fungerer:P Anonymous poster hash: e7bfa...c25
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Bruker du primer eller setting powder? Vet det finnes en sånn spray-greie man har i ansiktet også etter alt er kommet på, men vet ikke om den faktisk fungerer:P Anonymous poster hash: e7bfa...c25 Bruker primer under foundation og øyenskyggebase under øyenskyggen. Synes ikke det hjelper kjempemye, akkurat.. Anonymous poster hash: da87a...8bd
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Kanskje du rett og slett trenger andre produkter som sitter bedre på huden din? Mange steder gir jo ut prøver på f.eks. foundation, og noen er jo egnet til fet hud, andre til tørr osv. Kanskje det hadde vært noe å prøve? Du kan også spørre deg til råds på HeidiOusdal sitt sminke-forum(ehm, er dette reklame? :S) Anonymous poster hash: e7bfa...c25
kills Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Jeg bruker Smashbox sin Photo Finish primer, synes den hjelper noe men ikke sånn supert. Bruker også øyenskyggeprimer fra Elizabeth Arden/Urban Decay og synes begge fungerer bra for øyenskygge. Synes Urban Decay sin All Nighter setting spray funker veldig bra! Sminken sitter mye bedre og lengre med den.
Gjest Blomst83 Skrevet 27. mars 2014 #6 Skrevet 27. mars 2014 Jeg bruker Smashbox sin Photo Finish primer, synes den hjelper noe men ikke sånn supert. Bruker også øyenskyggeprimer fra Elizabeth Arden/Urban Decay og synes begge fungerer bra for øyenskygge. Synes Urban Decay sin All Nighter setting spray funker veldig bra! Sminken sitter mye bedre og lengre med den. Støtter dette med smashbox og Urban Decay,men ang øyenskyggebase vil jeg anbefale art deco. Den er veldig drøy i bruk og vannfast.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #7 Skrevet 27. mars 2014 Takk for gode tips, dere! Setting spray har jeg ikke hørt om en gang, så der lærte jeg noe nytt. Hvilken type kajal sitter best? Synes det er så underlig at den bare forsvinner i løpet av noen timer. Har prøvd flere typer. Den som har sittet best er en vannfast fra Chanel. Men den tåler jeg dessverre ikke, da den får øynene mine til å begynne å renne selv om jeg ikke bruker den på våtkanten. Så da er man jo like langt.. Ts. Anonymous poster hash: da87a...8bd
Gjest BabyBlue Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Jeg liker physicians formula sine eyelinere, de er allergivennlige og sitter som støpt Faktisk bedre enn Urban Decay sine 24/7...
Zinnia Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Takk for gode tips, dere! Setting spray har jeg ikke hørt om en gang, så der lærte jeg noe nytt. Hvilken type kajal sitter best? Synes det er så underlig at den bare forsvinner i løpet av noen timer. Har prøvd flere typer. Den som har sittet best er en vannfast fra Chanel. Men den tåler jeg dessverre ikke, da den får øynene mine til å begynne å renne selv om jeg ikke bruker den på våtkanten. Så da er man jo like langt.. Ts. Anonymous poster hash: da87a...8bd Hvis du går over kajalstreken med litt øyenskygge i samme farge på en pushlinerbørste, så hjelper det veldig. Du kan også legge et lag til med kajal over dette igjen om nødvendig. Ellers blir det som de andre sier; god base/primer, sett med pudder, og til slutt sett med setting spray.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #10 Skrevet 27. mars 2014 Hvis du går over kajalstreken med litt øyenskygge i samme farge på en pushlinerbørste, så hjelper det veldig. Du kan også legge et lag til med kajal over dette igjen om nødvendig. Ellers blir det som de andre sier; god base/primer, sett med pudder, og til slutt sett med setting spray. Takk for tips! Prøver å først legge litt base ned mot der kajalen skal legges, så litt øyenskygge i "kajalområdet", så kajal, så skygge igjen. Men hjelper ikke helt. Men pushlinerbørste skal jeg prøve. Får jeg kjøpt en sånn på et vanlig parfymeri? Anonymous poster hash: da87a...8bd
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #11 Skrevet 27. mars 2014 Jeg sliter også med at mascaraen sverter av... Nå kjøpte jeg en vannfast mascara, men til og med den svertet av :S Herregud... Anonymous poster hash: fd2ac...ba5
Saraby Skrevet 27. mars 2014 #12 Skrevet 27. mars 2014 Da jeg gikk på ungdomskolen husker jeg vi sprayet litt hårspray i ansiktet etter vi hadde sminket oss for at det skulle sitte bedre. Helt bra er det nok ikke for ansiktet men..
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #13 Skrevet 27. mars 2014 Da jeg gikk på ungdomskolen husker jeg vi sprayet litt hårspray i ansiktet etter vi hadde sminket oss for at det skulle sitte bedre. Helt bra er det nok ikke for ansiktet men.. Jeg pleier å spraye ansiktet med hårspray for å få det til å sitte bedre på har prøvd alt av primere, ingenting som har funka så godt som hårsprayen Anonymous poster hash: de664...8e2
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #14 Skrevet 27. mars 2014 Jeg pleier å spraye ansiktet med hårspray for å få det til å sitte bedre på har prøvd alt av primere, ingenting som har funka så godt som hårsprayen Anonymous poster hash: de664...8e2 Men blir du ikke vel stiv i maska da? Anonymous poster hash: da87a...8bd 1
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2014 #15 Skrevet 27. mars 2014 Jeg pleier å spraye ansiktet med hårspray for å få det til å sitte bedre på har prøvd alt av primere, ingenting som har funka så godt som hårsprayen Anonymous poster hash: de664...8e2 Bruk heller en fuktighetsspray til det der.
Zinnia Skrevet 28. mars 2014 #16 Skrevet 28. mars 2014 Takk for tips! Prøver å først legge litt base ned mot der kajalen skal legges, så litt øyenskygge i "kajalområdet", så kajal, så skygge igjen. Men hjelper ikke helt. Men pushlinerbørste skal jeg prøve. Får jeg kjøpt en sånn på et vanlig parfymeri? Anonymous poster hash: da87a...8bd Ja, jeg vil tro de fleste parfymeri og steder du får kjøpt sminke har denne type børster. Jeg har en flat og smal, men du kan også bruke slike skrå smale som ofte er beregnet på øyenbryn, det er egentlig smak og behag etter hva som passer dine øyne.
Poppie Skrevet 28. mars 2014 #17 Skrevet 28. mars 2014 Bruker Urban Decay eller Ben Nye sin settingspray, og så har jeg kjøpt Clarins Double Fix ( http://www.makeupalley.com/product/showreview.asp/ItemId=109484/Double-Fix/Clarins/Mascara ) for å sørge for at vipper og bryn ikke smuldrer. Har veldig glatt hud, så sminken siger uansett, men merker at jeg faktisk kan gå 6-8 timer uten altfor store endringer, selv etter trening
Gjest Tigress Skrevet 28. mars 2014 #18 Skrevet 28. mars 2014 Har du mykje andre produkt på huda før du sminkar deg? Eg las no nylig på Beautylish (trur eg...) at for mykje produkt i andletet før ein sminkar seg kan føre til at sminken sklir. Eg har ikkje problem med at sminken sklir, men eg brukar heller ingenting anna enn primer før eg sminkar meg om morgonen, eg tek all hudpleien om kvelden før. Elles kan det vel vere at du må bruke andre produkt?
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #19 Skrevet 28. mars 2014 Har du mykje andre produkt på huda før du sminkar deg? Eg las no nylig på Beautylish (trur eg...) at for mykje produkt i andletet før ein sminkar seg kan føre til at sminken sklir. Eg har ikkje problem med at sminken sklir, men eg brukar heller ingenting anna enn primer før eg sminkar meg om morgonen, eg tek all hudpleien om kvelden før. Elles kan det vel vere at du må bruke andre produkt? Jeg har dagkrem og stort sett primer under foundationen. Øyenskyggebase på øynene. Har litt tørr hud som samtidig har en tendens til å bli litt glinsende i T-sonen utover dagen. Det er mulig at jeg bruker litt i overkant for fet dagkrem under primeren (liker litt fete kremer siden huden er litt tørr og stram). TsAnonymous poster hash: da87a...8bd
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #20 Skrevet 28. mars 2014 Jeg har dagkrem og stort sett primer under foundationen. Øyenskyggebase på øynene. Har litt tørr hud som samtidig har en tendens til å bli litt glinsende i T-sonen utover dagen. Det er mulig at jeg bruker litt i overkant for fet dagkrem under primeren (liker litt fete kremer siden huden er litt tørr og stram). TsAnonymous poster hash: da87a...8bd Der har du svaret ditt. Anonymous poster hash: 56d12...b74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå