kornelia84 Skrevet 4. juni 2004 #1 Skrevet 4. juni 2004 Heisann! Jeg har så utrolig lyst på reker og loff i dag, men kjærsten min liker ikke den typen sjømat... Er det noen som har et forslag til noe jeg kan lage som "tilbehør", for en som ikke liker skalldyr?
Mathias Skrevet 4. juni 2004 #2 Skrevet 4. juni 2004 Heisann! Jeg har så utrolig lyst på reker og loff i dag, men kjærsten min liker ikke den typen sjømat... Er det noen som har et forslag til noe jeg kan lage som "tilbehør", for en som ikke liker skalldyr?Gi han to hundre kroner og en kokebok... Så kjøper du deg reker, majones og loff!
Holly Hobbie Skrevet 4. juni 2004 #3 Skrevet 4. juni 2004 Den var kanskje litt brutal Jeg ville kjopt inn litt grillet kylling, tomater etc. og servert det til loffen! Eller roastbiff, en god skinke, rokelaks etc - spors hvor mye penger du vil bruke. Naa fikk jeg ogsaa lyst paa reker - nam nam!
kornelia84 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #4 Skrevet 4. juni 2004 Hm...kanskje det... 8) Får spørre han om han tror det vil falle i smak Kan gjerne få flere forslag, viss dere har
Arkana Skrevet 4. juni 2004 #5 Skrevet 4. juni 2004 Jeg kan ikke fordra reker selv, men hadde nok gjort som Popelka foreslår. Evt bestilt meg selv en pizza, men nå liker ikke samboeren min heller reker så den problemstillingen har vi ikke.
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #6 Skrevet 4. juni 2004 La han kjøpe noe godt pålegg som han kan ha til loffen. server med eggerøre til og han får et nesten like godt måltid som deg
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2004 #7 Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor må DU lage mat til ham? Jeg liker ikke reker, sambo elsker det. Noen ganger så lager vi hver vår mat og spiser sammen. Jeg lager noe jeg liker (som han ikek spsiser), han spiser eks reker. Ingen big deal.
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2004 #8 Skrevet 4. juni 2004 Den var kanskje litt brutal Er det brutalt å forlange at en som ikke liker det som blir servert lager sin egen mat?
Gjest 1111 Skrevet 4. juni 2004 #9 Skrevet 4. juni 2004 Tror Popelka mente at Mathias sitt svar var brutalt..
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2004 #10 Skrevet 4. juni 2004 Tror Popelka mente at Mathias sitt svar var brutalt.. Skjønte det. Og det er da jeg lurer på hva som er brutalt med det.
kornelia84 Skrevet 4. juni 2004 Forfatter #12 Skrevet 4. juni 2004 Ingen har sagt at jeg MÅ lage mat til ham... Hadde bare lyst til å gjøre det i dag.... Forresten så blir det biffsnadder, han klarte å overtale meg
Gjest Seirik Skrevet 4. juni 2004 #13 Skrevet 4. juni 2004 "gi ham 200 kr" ????? ikke gi ham penger engang! gutten burde klare å lage seg no å spise selv! med egne penger også! makan!
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2004 #14 Skrevet 4. juni 2004 "gi ham 200 kr" ????? ikke gi ham penger engang! gutten burde klare å lage seg no å spise selv! med egne penger også! makan! Mange av oss liker å spise sammen, da er det naturlig å lage mat som begge liker.. Jeg ville kjøpt ferdig grillet kylling til han, kan fint spises sammen med reker
Minette Skrevet 4. juni 2004 #15 Skrevet 4. juni 2004 se min anbefaling om tyrkisk meze - der finner du mange retter som kan serveres med reker:)
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2004 #16 Skrevet 4. juni 2004 Mange av oss liker å spise sammen, da er det naturlig å lage mat som begge liker.. Som sagt går det utmerket fint ann å spise sammen selv om man ikke spsier det samme.....
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2004 #17 Skrevet 4. juni 2004 Joda, det går an...men jeg er ikke spesielt lysten på å lage to forskjellige middager. Lage hver vår middag? Hm nei.
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2004 #18 Skrevet 4. juni 2004 Joda' date=' det går an...men jeg er ikke spesielt lysten på å lage to forskjellige middager. Lage hver vår middag? Hm nei.[/quote'] Hvorfor kan man ikke lage hver sin middag?
Gjest gjest1 Skrevet 4. juni 2004 #19 Skrevet 4. juni 2004 Hvorfor kan man ikke lage hver sin middag? Fordi det er dobbelt så mye arbeid, og det blir dobbelt så mye rester? Men for all del, om det er noen par som har SÅ forskjellig matsmak at de må det, så må de gjerne gjøre det. Det er noen få ting jeg ikke liker som kjæresten liker og vise verca, vi unngår å lage de rettene. Det fungerer for oss, andre må gjøre som de vil.
Gjest Poirot Skrevet 4. juni 2004 #20 Skrevet 4. juni 2004 Fordi det er dobbelt så mye arbeid, og det blir dobbelt så mye rester? Men for all del, om det er noen par som har SÅ forskjellig matsmak at de må det, så må de gjerne gjøre det. Det er noen få ting jeg ikke liker som kjæresten liker og vise verca, vi unngår å lage de rettene. Det fungerer for oss, andre må gjøre som de vil. (Noen klarer å disponere mengden mat slik at det ikke blir rester, speiselt når man leger til 1 person) Her var altså dilemmaet at hun ville ha reker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå