Gå til innhold

Datteren min jukset.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk en telefon fra kontaktlæreren til min 15 år gamle datter, hvor hun sier at min datter er tatt i juks for 2 dager siden. Jeg visste ingenting om dette, og læreren sa hun hadde 2 dager på å fortelle meg det. Jeg hadde ALDRi trodd noe slikt om henne, hun gjør det alltid bra på tester. Hvordan skal jeg reagere når hun kommer hjem? Hva er straffen? Hun er på besøk hos noen venner i dag, og kommer ikke hjem før i 8-9 tiden.

Anonymous poster hash: c5665...470
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Vel, men hvorfor skulle ikke datteren din være likens som andres folks unger da??

• Liker 3
Skrevet

Hos oss ville straffen være en lang alvorsamtale hvor vi foreldre fortalte hvor skuffet vi var over det ungdommen hadde gjort. Det har vi erfaring med er mer effektivt enn sanksjoner ala begrensning av telefon og internettbruk.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det du sier til din datter er at hun må passe på og ikke bli tatt når hun jukser fremover ;)

Anonymous poster hash: faf87...7eb
  • Liker 17
Skrevet

Haha ja, viktigste her er å ikke bli tatt neste gang! :-D

Det hadde jeg ville tatt en prat om :P

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss ville straffen være en lang alvorsamtale hvor vi foreldre fortalte hvor skuffet vi var over det ungdommen hadde gjort. Det har vi erfaring med er mer effektivt enn sanksjoner ala begrensning av telefon og internettbruk.

Ja takk til begge deler :lur:

Anonymous poster hash: 40369...101

Skrevet

Spør hvorfor hun hadde behov for å jukse? Hvis hun vanligvis gjør det bra kan det jo være at det ligger noe bak?

Hvis hun ikke alltid jukser da...da blir det verre :P

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Spør hvorfor hun hadde behov for å jukse? Hvis hun vanligvis gjør det bra kan det jo være at det ligger noe bak?

Hvis hun ikke alltid jukser da...da blir det verre :P

Hun hadde visst ikke øvd til prøven, og var ganske stressa, så hun så på juksing som eneste utvei.

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Alle har nok juksa en gang. Men hadde nok tatt en prat med henne.

Anonymous poster hash: 45489...10f
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ikke reagerer som mine foreldre i alle fall.

Hele klassen jukset da jeg var 14 og jeg var eneste som ble tatt. Foreldrene mine satte himmel og jord i bevegelse. Jeg måtte rett hjem og ble vist inn i stuen der stefaren min satt alvorlig og mor satt og gråt. Vi ble der inne 3 timer.

De ga meg silent treatment i flere dager. Ukepengene mine ble halvert i et halvt år og de så ikke på meg på samme måte lenger.

Straff? Ja. Men viktigst tenkte jeg at jeg i fremtiden vil unngå for enhver pris å dele med dem de feilgrep jeg begår. Jeg husker det enda som 23-åring og jeg snakker desto mindre med dem nå.

Anonymous poster hash: 9bfa5...694
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Ikke reagerer som mine foreldre i alle fall.

Hele klassen jukset da jeg var 14 og jeg var eneste som ble tatt. Foreldrene mine satte himmel og jord i bevegelse. Jeg måtte rett hjem og ble vist inn i stuen der stefaren min satt alvorlig og mor satt og gråt. Vi ble der inne 3 timer.

De ga meg silent treatment i flere dager. Ukepengene mine ble halvert i et halvt år og de så ikke på meg på samme måte lenger.

Straff? Ja. Men viktigst tenkte jeg at jeg i fremtiden vil unngå for enhver pris å dele med dem de feilgrep jeg begår. Jeg husker det enda som 23-åring og jeg snakker desto mindre med dem nå.

Huff, føler med deg, men måtte le litt også. Det synes jeg var ekstremt mye overreagering

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skolens reaksjoner på fusk varierer noe fra skole til skole. Ulike skoler har litt ulikt regelverk.

Men hun kan regne med anmerkning i orden/atferd, evt nedsatt karakter i orden/atferd.

Er hun veldig, veldig heldig slipper hun unna med en alvorsprat/advarsel.

Men lærerne vil nok følge ekstra godt med ved framtidige vurderingssituasjoner.

Anonymous poster hash: 9786c...935
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ok bedt henne komme hjem med en gang læreren ringte, og prstet skikkelig med henne om at juks ikke er greit. Regner med hun har lært av det allerede, men eet er viktig å snakke om det. Og at du kanskjd følger med at hun faktisk leser til prøver fremocer:) iallefall om hun går i 10 klasse er jo karakter viktig

Anonymous poster hash: 9eafc...2a4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde snakket skikkelig med henne når hun kom hjem, og fått alle fakta på bordet.

Straffen hadde vært å beklage til skolen, og ta de konsekvensene skolen ilegger henne.

Anonymous poster hash: aa384...3b7
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Huff, føler med deg, men måtte le litt også. Det synes jeg var ekstremt mye overreagering

Vel det faktum at noen ler av det er vel bevis på at det var too much...Så en lettelse i og for seg. Det er ikke bare jeg som er 'gal' som fortsatt tenker på det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde snakket skikkelig med henne når hun kom hjem, og fått alle fakta på bordet.

Straffen hadde vært å beklage til skolen, og ta de konsekvensene skolen ilegger henne.

Anonymous poster hash: aa384...3b7

Enig i dette. Skolen har jo sine egne restriksjoner, som redusert ordenskarakter eller at hun stryker i faget. Jeg fikk foreldres vanvittige reaksjon på toppet av alt, mens skolens hadde blitt nok.

Skrevet

Vel det faktum at noen ler av det er vel bevis på at det var too much...Så en lettelse i og for seg. Det er ikke bare jeg som er 'gal' som fortsatt tenker på det.

Huff, ja. Særlig det faktum om at moren din gråt, og de aldri så på deg igjen på samme måte, tok meg :fnise:

• Liker 1
Skrevet

De fleste har jukset en eller annen gang. Skjønner at du er skuffet, men ikke blås det opp.

• Liker 2
Skrevet

Hadde ringt henne hjem fra vennene hennes først

Skrevet

Vi har alle juksa på en prøve en gang, vi har bare ikke blitt tatt.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...