AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Skal pusse opp litt i leiligheten før salg, og vurderer på meglers anbefaling å legge nytt gulv, siden nåværende parkett har en god del skader og store sprekker. Overflatene ellers er strøkne, og jeg må si at jeg tror nye gulv vil gjøre stor forskjell for kjøpere. Leiligheten er en gammel bygårdsleilighet i Oslo med stukkatur og rosett. Stilen ellers er litt moderne/industriell. Har mest lyst på lyse gulv. Noen som har tips til billig parkett eller laminat som ikke ser så veldig plastikk ut? Anonymous poster hash: aae96...518
Grønt blad Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Ta en kikk på Obs bygg. Der kan du finne rimelige parkettgulv. Til en leilighet av den typen du beskriver, ville jeg valgt parkett, ikke laminat.
Gjest Hinkelpinkel Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Hadde eg vert deg så hadde eg ikkje lagt nytt golv. Dette er noko den nye eigaren mest sannsynlig ikkje gruer seg med å gjere sjøl, enkelt og billigt i forhold til mykje anna oppussing. Irriterer meg grønn over det golvet som er i den leiliheten eg vurderer no. Heilt nytt, så blir for dumt å rive det, men ikkje min stil i det heile. Uansett, viss du er bestemt så trur eg lyse er best. Syns den grå parketten er veldig fin. Parkett over laminat, alltid for min del. Og som grønt blad sa: Obs bygg, billigt og ved å bruke coop-kortet får du også igjen noken kroner.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Hei, og takk for innspill. Jeg skal altså legge gulv, der er det ingen debatt. Og det skal ganske sikkert være lyst. MEN: Lurte altså på om noen har en konkret parkett/laminat-type å anbefale. Har ikke tid til å løpe rundt og se på alle mulige sorter i alle mulige butikker, og ønsket å kjøpe på nett. Anonymous poster hash: aae96...518
strawberry Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Her ser du ihvertfall hva de har på coop obs bygg: https://coop.no/varer/hjem-og-interior/gulv/parkett/
Ciara Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Vi har kährs lecco matt. Det er vanlig trestavs eikeparkett. Kostet vel rundt 300 per kvm.
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Parkett er en ting som anbefales å gjøre i tillegg til overflatebehandling. Jeg ville ikke gått for det aller billigste parketteller laminat, men heller en parkett som tåler litt, og ser bra ut. Selv kommer jeg til å gå for denne http://bramaling.no/produkter/gulv/parkett-1-stav/parkett-exclusive-ask-hvit-1-stav/ Synes den er fin. Synes 1-stav er mye penere enn 3-stav, og er lei av eik overalt. Mener 399 er passe parkettpris, men vet at denne selges for 7-800 hos enkelte forhandlere Anonymous poster hash: f9aeb...182
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #8 Skrevet 27. mars 2014 Berry Alloc har mye fine laminatgulv, til ok priser. De er pene og utrolig slitesterke. Maxbo fører det blant annet. Anonymous poster hash: 9c118...b24
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 #9 Skrevet 27. mars 2014 Vi har kjøpt deco parkett fra coop obs bygg. Ikke fornøyd med den. For det første fikk vi pakker fra tre forskjellige batcher og det er stor forskjell både i farge og struktur på de. For det andre så har mange av plankene små feil og dårlig utført liming av stavene.Anonymous poster hash: 520d8...f7c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå