AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Jeg tror en hel del av de som utnevner seg som frivillig barnløse egentlig er ufrivillig barnløse. Unnskyldningene som går igjen er: - ønsket om å opprettholde sin kropp - ønsket om friheten - barnehat ++ Jeg tror mange av disse skjuler seg bak årsaker som dette: - hemmelig HIV/hepatitt-smittede - sliter med PCOS, endometriose eller andre lignende sykdommer som gjør det vanskelig å få barn - sterilitet etter klamydiainfeksjon - man innser at man aldri kommer til å finne den perfekte mann i tide ++ Ellers har man jo karrierekvinner som verken har tid til mann eller barn, og hvor tiden rett og slett renner ut, noe man kan se hos flere kjente politikere, ikke bare i Norge. Det er sikkert noen som absolutt ikke vil ha barn, bare fordi sånn er det, men i de aller fleste tilfeller tror jeg dette er løgn. Hvem vil liksom innrømme at man ikke er attraktiv på datingmarkedet, er HIV-smittet, sliter med underlivssykdommer eller ble steril av klamydia i yngre alder? Da er det jo mye bedre å sette opp en fasade hvor man finner opp andre grunner, slik at man unngår like mye snakk. Hadde gjort det samme selv. Anonymous poster hash: 23037...dd7 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 Populært innlegg #2 Skrevet 26. mars 2014 Haha, hæ? Nei, jeg tviler meget sterkt på at de mystiske, hemmelige årsakene du lister opp er særlig vanlige. Jeg er frivillig barnløs fordi jeg aldri har hatt lyst på barn. Og jeg synes det blir uendelig urettferdig å sette til verden et lite liv som skal være fullstendig avhengig av meg, uten at det er sterkt ønsket og etterlengtet. That's it. Ellers går jeg sterkt ut fra at jeg er fertil, selv om jeg har vært nøye med prevensjonen og sluppet unødige graviditeter så langt. Jeg har en stabil, omsorgsfull mann med fast jobb, vi har vært sammen i snart 10 år, og økonomien hadde sikkert gitt rom til et barn. Men jeg har altså ikke lyst på. Så da blir det naturligvis ikke unger. Hva med deg da, hvorfor skaffer du deg ikke en enorm semitrailer til å ha stående i hagen, og går rundt og steller og pusler med den døgnet rundt? Er det fordi du ikke har lyst på og ikke har plass, sier du? Næææhei, det er sikkert fordi du har kredittkortgjeld til langt oppover ørene, har hemmelig hyperallergi mot alt metall og ikke finner en mann til å dele herligheten med deg Anonymous poster hash: c958e...2b1 Anonymous poster hash: c958e...2b1 104
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Jeg tror en hel del av de som utnevner seg som frivillig barnløse egentlig er ufrivillig barnløse. Unnskyldningene som går igjen er: - ønsket om å opprettholde sin kropp - ønsket om friheten - barnehat ++ Jeg tror mange av disse skjuler seg bak årsaker som dette: - hemmelig HIV/hepatitt-smittede - sliter med PCOS, endometriose eller andre lignende sykdommer som gjør det vanskelig å få barn - sterilitet etter klamydiainfeksjon - man innser at man aldri kommer til å finne den perfekte mann i tide ++ Ellers har man jo karrierekvinner som verken har tid til mann eller barn, og hvor tiden rett og slett renner ut, noe man kan se hos flere kjente politikere, ikke bare i Norge. Det er sikkert noen som absolutt ikke vil ha barn, bare fordi sånn er det, men i de aller fleste tilfeller tror jeg dette er løgn. Hvem vil liksom innrømme at man ikke er attraktiv på datingmarkedet, er HIV-smittet, sliter med underlivssykdommer eller ble steril av klamydia i yngre alder? Da er det jo mye bedre å sette opp en fasade hvor man finner opp andre grunner, slik at man unngår like mye snakk. Hadde gjort det samme selv. Anonymous poster hash: 23037...dd7 Hjlepes. 32
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Du kan spekulere så mye du vil. De fleste frivillig barnløse er det av en grunn: de har ikke LYST på barn. Et barn bringer med seg mye godt, men og en enorm mengde bekymringer. Det er en grunn til at frivillige barnløse er mest lykkelige. Anonymous poster hash: d9ca7...ad8 20
Veggdyret Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Jeg var frivillig barnløs lenge og har nå et barn jeg overhodet ikke ønsket meg (men har blitt veldig glad i). Endte opp med å få barn fordi mannen min ønsket seg det veldig sterkt, dersom han også var fornøyd med å være barnløs hadde vi aldri fått noen. 5
FantasDick Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Høh. Jeg er i et stabilt og godt forhold med drømmemannen, er fertil og sykdomsfri, men ønsker ikke barn. Ikke enda i alle fall. 5
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Jeg var frivillig barnløs lenge og har nå et barn jeg overhodet ikke ønsket meg (men har blitt veldig glad i). Endte opp med å få barn fordi mannen min ønsket seg det veldig sterkt, dersom han også var fornøyd med å være barnløs hadde vi aldri fått noen. Dette skulle barnet ditt ha lest... Anonymous poster hash: 6e611...569 8
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Høh. Jeg er i et stabilt og godt forhold med drømmemannen, er fertil og sykdomsfri, men ønsker ikke barn. Ikke enda i alle fall. Sikter ikke til de som ikke helt vet om de vil ha eller ei. Innlegget var myntet på de som 100% sikkert ikke kommer til å få barn. -TS Anonymous poster hash: 6e611...569
Gjest New_Girl Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 Dette skulle barnet ditt ha lest...Anonymous poster hash: 6e611...569 Hvorfor det? 14
FantasDick Skrevet 26. mars 2014 #11 Skrevet 26. mars 2014 Sikter ikke til de som ikke helt vet om de vil ha eller ei. Innlegget var myntet på de som 100% sikkert ikke kommer til å få barn. -TS Anonymous poster hash: 6e611...569 Det er vel så godt som ingen som vet 100% sikkert at de ikke kommer til å få barn, derav svaret mitt. Jeg har ikke lyst på barn, men jeg skal selvsagt ikke utelukke det. Mye kan skje. 7
Gjest New_Girl Skrevet 26. mars 2014 #12 Skrevet 26. mars 2014 Synd at det ikke skal være lov til å ike ønske seg barn uten at man tror det er en eller annen hemmelig grunn for det. Jeg har barn selv, men har full forståelse for at livet med barn ikke passer for alle. Var lenge jeg heller ikke ønsket meg barn. 16
Weewiwee Skrevet 26. mars 2014 #13 Skrevet 26. mars 2014 Hvorfor det? Hvorfor i all verden får man barn dersom man ikke ønsker det? Det er rett og slett respektløst mot barnet. Det hjelper ikke hvor god forelder man likevel ender opp som, når man egentlig ikke ønsker dette lille, uskyldige mennesket i ens liv. Blir kvalm. 4
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. mars 2014 #14 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Haha,så alle går egentlig rundt og ønsker seg barn? Men de bare prøver å skjule det siden sannheten er for fæl å innrømme... Jada,sånn er det.Vi som ikke passer inn i den regla er vel bare regelen som bekrefter unntaket vi da. Jeg har faktisk aldri ønsket meg barn.Det ønsket har aldri vært der.Har jo i perioder tenkt at det kunne vært fint,men sånn egentlig så syns ikke jeg det frister.Nå er jeg sammen med en som ikke ønsker seg barn heller,så da er det jo rimelig enkelt. Ikke er jeg noen karrierekvinne heller. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at barn ikke er et ønske hos alle? Dessuten er verden allerede overbefolket,så hvorfor alle skal og må ha barn er faktisk ikke noe som er nødvendig.Egentlig er det jo naturens gang at alle ikke får barn,men vi mennesker har jo køddet til dette.I fremtiden vil det for eksempel kanskje bli matmangel på grunn av det,men det er jo få som faktisk tenker over før det faktisk skjer. Edit:Forresten,så passer ingen av de andre grunnene heller.Kroppen forfaller uansett hva man gjør,jeg hater ikke barn og det med frihet er ikke grunnen til at jeg ikke vil ha barn. Endret 26. mars 2014 av Crazycatlady 5
Gjest New_Girl Skrevet 26. mars 2014 #15 Skrevet 26. mars 2014 Hvorfor i all verden får man barn dersom man ikke ønsker det? Det er rett og slett respektløst mot barnet. Det hjelper ikke hvor god forelder man likevel ender opp som, når man egentlig ikke ønsker dette lille, uskyldige mennesket i ens liv. Blir kvalm. Det kan jo være uønsket når man blir gravid, men når man velger å beholde det likevel så blir det jo ønsket. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #16 Skrevet 26. mars 2014 Selv aldri hatt det instinktet, så antagligvis er jeg syk/ikke normal. Må jo være det siden jeg er ca 30 år. Fertil. Aldri hatt kjønnssykdommer eller har HIV. Er også gift.Anonymous poster hash: 3ed54...908
Weewiwee Skrevet 26. mars 2014 #17 Skrevet 26. mars 2014 Haha,så alle går egentlig rundt og ønsker seg barn? Men de bare prøver å skjule det siden sannheten er for fæl å innrømme... Jada,sånn er det.Vi som ikke passer inn i den regla er vel bare regelen som bekrefter unntaket vi da. Jeg har faktisk aldri ønsket meg barn.Det ønsket har aldri vært der.Har jo i perioder tenkt at det kunne vært fint,men sånn egentlig så syns ikke jeg det frister.Nå er jeg sammen med en som ikke ønsker seg barn heller,så da er det jo rimelig enkelt. Ikke er jeg noen karrierekvinne heller. Hvorfor er det så vanskelig å forstå at barn ikke er et ønske hos alle? Dessuten er verden allerede overbefolket,så hvorfor alle skal og må ha barn er faktisk ikke noe som er nødvendig.Egentlig er det jo naturens gang at alle ikke får barn,men vi mennesker har jo køddet til dette.I fremtiden vil det for eksempel kanskje bli matmangel på grunn av det,men det er jo få som faktisk tenker over før det faktisk skjer. Hvis alle i den vestlige verden hadde tenkt slik, ville vi fort blitt utryddet. Det er folk fra Afrika, Asia++ som må slutte å få så mange barn, ikke europeerne. 5
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. mars 2014 #18 Skrevet 26. mars 2014 Hvis alle i den vestlige verden hadde tenkt slik, ville vi fort blitt utryddet. Det er folk fra Afrika, Asia++ som må slutte å få så mange barn, ikke europeerne. Jeg er fullt klar over det,men brukte det bare som nok en grunn til at jeg ikke skjønner hvorfor man skal ha barn. Jeg trenger i hvert fall ikke å føre et uønsket barn inn i verden bare fordi noen mener at det er unormalt å ikke ønske seg barn. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #19 Skrevet 26. mars 2014 Hvis alle i den vestlige verden hadde tenkt slik, ville vi fort blitt utryddet. Det er folk fra Afrika, Asia++ som må slutte å få så mange barn, ikke europeerne. Folk fra fattige land får mange barn fordi de ikke har råd til eller tilgang til prevensjon, og fordi barnedødeligheten er så høy at de faktisk trenger mange barn i håp om at noen overlever til å ta seg av foreldrene sine når de er gamle. Dette igjen trenger de fordi de ikke har NAV til å utbetale uføretrygd, og ingen pensjonsordning. Stort sett alle i-land har hatt den samme befolkningsutviklingen. Det begynte med stor barneproduksjon, men liten befolkningsøkning fordi det meste av overskuddet døde. Med innføring av bedre medisiner, hygiene og ernæring (=bedre velstand) gikk befolkningstallet kraftig opp, fordi flere barn overlevde. På dagens nivå har vi i i-land stort sett ristet av oss den gamle frykten for at ingen skal skal overleve, vi har fått allmenn tilgang på rimelig prevensjon, og kvinner har fått karrieremuligheter, så de slipper å sitte hjemme og telle korssting og få unger for ikke å kjede seg kvekk ihjel. Så nå er befolkningstallet begynt å flate ut igjen. Akkurat det samme kommer til å skje med dagens u-land - hvis de bare får ressurser nok til å skape samfunn som er tilsvarende trygge som våre. Og Europa blir nok ikke nedlagt med det første. For vår del kan vi like gjerne ta inn flyktninger og få dem godt integrert i samfunnet vårt for å opprettholde vårt befolkningstall. Vi trenger ikke absolutt få haugevis av egne unger. Anonymous poster hash: c958e...2b1 6
Gjest LadyGlaGla Skrevet 26. mars 2014 #20 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har ikke lyst på barn, og da får man ikke barn. Kjedelige saker TS, men det er ikke mer innvikla enn det. 10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå