Gå til innhold

SAVNET!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heftig diskusjon her. Jeg for min del tåler ikke røyk og blir dårlig hvis jeg får i meg for mye. Passiv røyking er minst like farlig som å røyke selv, og når man ikke røyker selv så er det godt å slippe den passive røykinga. Man er jo ikke skapt for å røyke, vi har ikke skorstein på hodet, så jeg synes det var fint at røykeloven kom. Så kan vi som ikke røyker få en sjanse til å sitte i røykfri luft og spise på utesteder der vi kanskje ikke har vært så mye før. Dessuten så skjønner jeg ikke de som røyker helt. De vet hvor farlig det er, og likevel så begynner de med det. Jeg skjønner at det er vanskelig å slutte når man først har begynt og er blitt avhengig, men hadde det vært meg så hadde jeg gjort alt for å slutte. Faren min røykte til jeg var godt opp i årene, og en dag sa han nei. Han sluttet omtrent på dagen og jobbet hardt for å ikke begynne igjen. Og når han klarte å slutte å røyke, dampmaskinen, ja da burde alle kunne klare det hvis de setter hele godviljen til og sier stopp. At det blir vanskelig er helt klart. Jeg har ingenting i mot de som røyker sånn personlig, men jeg jager smått på dem for å prøve å få dem til å slutte med det. Er ikke bra for helsa. Men vil ikke rakke ned på røykerne heller, for det er ikke så enkelt å bare legge fra seg noe so er blitt en vane. Men synes ikke dere røykere skal være sure for at røykeloven kom. Tenk på alle småbarnsforeldre som ikke røyker og som kanskje vil ta med seg barna ut, men ikke gjør det pga passiv røyking. Og alle de som er syke og ikke kan være i nærheten av røyk, som de med astma og lignende. Typen min har det og han blir tett av røyk. Hvis dere som røyker hadde visst hvordan det er å naturlig ikke få puste ordentlig, som ved astma, så hadde dere kastet røyken for lenge siden og satt pris på den reine lufta. Det er jo de med astma som røyker og, og de skjønner jeg virkelig ikke! Vel, nå ble jeg vel litt usaklig i forhold til temaet, men jeg synes røykeoven er en bra lov:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Lady-M
Skrevet

Jeg har astma, allergi og migrene. Og tro meg!! Det var DIGG å være ute på byen på lørdag! :Hehe:

HA! Denne loven skulle vært innført for 50 år siden! 8)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...