AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Det er ikke meningen å sette samboer i dårlig lys, han er en flott gutt ellers, men dette irriterer meg veldig. Vi har bodd sammen i snart ett år. Han eier leiligheten. Jeg betaler halvparten av alt han betaler på leilighet( strøm, nett, nrklisens + ), dette går fint selv om jeg tjener halvparten av han. Mat spleiser vi på og jeg har også hjulpet med å betale EU, årsavgift og bilverksted. Jeg låner aldri bilen hans og går til jobb. Jeg tar meg i tillegg av alt av husarbeid. Han har det med andre ord veldig fint og får mer penger i lommeboka av at jeg bor her... Men så kommer problemet: jeg ønsker meg så inderlig en hund, men dette vil han ikke ha noe av fordi det blir "så mye jobb". Jeg skjønner ikke hvordan han kan si dette da han ikke løfter en finger i leiligheten og jeg forventer overhodet ikke at han hjelper meg. Hunden skal være min og han skal ikke ha noe ansvar eller utgifter på den. Men til tross for at han altså sier en hund blir for mye arbeid så vil han ironisk nok ha barn?! På mitt spørsmål om han ikke var klar over at et barn er mye mer jobb enn et barn så klarte han klønete å forsnakke seg: "det blir jo din jobb". Jeg er psykisk syk og går på medisiner, disse må jeg slutte på hvis jeg blir gravid og da risikerer jeg å bli veldig syk, medisinene holder meg tross alt i sjakk. Dette er noe av grunnen til at jeg ikke vil ha barn, da jeg føler at jeg rett og slett ikke er i stand til å ta meg av ett. Dette har jeg prøvd å fortelle gang på gang, men det går ikke inn. Jeg syntes han er veldig usympatisk som ilkke klarer å sette seg i min situasjon, at det å få et barn og ha et barn hadde blitt en stor påkjenning på meg jeg ikke føler jeg klarer og heller ikke vil ha. I tillegg sitter han oppe til sent på natt hver dag og røyker hasj, noe jeg påpeker man ikke kan gjøre når man har barn, det bare ler han bort. Jeg VET at barnet hadde blitt mitt ansvar og at han sjelden hadde hjulpet til, det er vel derfor han er så opptatt av tanken, fordi han vet han kun får all moroa med å leke med barnet mens jeg må ta meg av arbeidet. Uff, dette ble mye... Det store spørsmålet er: Er det urimelig av meg å en dag bli særboer? Rett og slett fordi lysten min på en hund er så stor, men han er veldig bestemt på at jeg ikke kan skaffe en. Men hvis jeg har egen leilighet har han jo ikke noe han kan si.Anonymous poster hash: f5aa9...32c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 Uten å gå særlig i dybden; for meg høres det ut som dette forholdet ikke er liv laga. Anonymous poster hash: b1a72...420 15
Sophie-Ann Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Han der hadde jeg ikke giddet å bo med...så jeg syns du skal flytte ut og bli særboer og skaffe deg hunden du ønsker deg 11
absinthia Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Det er ikke urimelig av deg å bli særboer om dette er noe som betyr så mye for deg at du vil det. Jeg hadde garantert gjort det under slike omstendigheter. 3
Gjest celine Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Det høres ut som om han er den som har det behagelig her... Jeg ville ha gått for særboer! 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Vedkommende der hadde jeg dumpa for LENGE siden. Anonymous poster hash: 162a0...189
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 TS her: Jeg irriterer meg i tillegg VELDIG over dette med at han ikke klarer å akseptere hvorfor jeg ikke vil ha barn. Jeg begynner nesten å lure på om det er hasjen som gjør han sånn? Har hørt at dem som røyker hasj kan bli litt usympatiske. Jeg har de tre siste dagene sittet og brettet ut i det vide og brede om hvorfor jeg ikke kan få barn, noen av grunnene er jo tross alt alvorlige, som den psykiske sykdommen min, men det virker som om det ikke går inn. Han bare sier "dette snakker vi om i fremtiden" med er smil som om han ikke vil høre på meg og det sårer meg veldig. Når jeg da i tillegg kommenterer "Og du vil ha barn?" når han fyrer opp en joint om kvelden så bare smiler han og sier det ikke er skadelig.. Anonymous poster hash: f5aa9...32c
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 TS blir grovt utnyttet av samboeren sin. 2
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 TS blir grovt utnyttet av samboeren sin. TS: Hvordan da?Anonymous poster hash: f5aa9...32c
absinthia Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 TS her: Jeg irriterer meg i tillegg VELDIG over dette med at han ikke klarer å akseptere hvorfor jeg ikke vil ha barn. Jeg begynner nesten å lure på om det er hasjen som gjør han sånn? Har hørt at dem som røyker hasj kan bli litt usympatiske. Jeg har de tre siste dagene sittet og brettet ut i det vide og brede om hvorfor jeg ikke kan få barn, noen av grunnene er jo tross alt alvorlige, som den psykiske sykdommen min, men det virker som om det ikke går inn. Han bare sier "dette snakker vi om i fremtiden" med er smil som om han ikke vil høre på meg og det sårer meg veldig. Når jeg da i tillegg kommenterer "Og du vil ha barn?" når han fyrer opp en joint om kvelden så bare smiler han og sier det ikke er skadelig.. Anonymous poster hash: f5aa9...32c de som røyker mye har en viss tendens til å bli navlebeskuende, late, litt likegyldige og mest opptatt av seg selv, ja. Slikt er jo usympatisk.
Muscae Skrevet 26. mars 2014 #11 Skrevet 26. mars 2014 Jeg fatter ikke hvorfor du bor sammen med denne tufsen? Har han noen positive sider? Du burde absolutt slutte å betale på det du ikke har noe med, som bilen hans, og heller spare de pengene enten til egenkapital, eller som en buffer, for du trenger det snart nok, når du flytter ut. 4
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #12 Skrevet 26. mars 2014 de som røyker mye har en viss tendens til å bli navlebeskuende, late, litt likegyldige og mest opptatt av seg selv, ja. Slikt er jo usympatisk. Lat merker jeg hvertfall at han har blitt, vil helst bare sitte inne og gjør som sagt ingenting i hjemmet. Anonymous poster hash: f5aa9...32c
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2014 #13 Skrevet 26. mars 2014 TS: Hvordan da?Anonymous poster hash: f5aa9...32c Du betaler halvparten av husleie og sånt, + mat og så har du betalt halvparten av bilgreier, du som ikke en gang kjører bil??? Og da har han adskillig mer enn deg i lønn.... Han er et egoistiskt menneske og røykingen forsterker det der. 3
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #14 Skrevet 26. mars 2014 Jeg fatter ikke hvorfor du bor sammen med denne tufsen? Har han noen positive sider? Du burde absolutt slutte å betale på det du ikke har noe med, som bilen hans, og heller spare de pengene enten til egenkapital, eller som en buffer, for du trenger det snart nok, når du flytter ut. Jeg har allerede halvparten av hundre tusen på buffer, men kan uten tvil klare å spare mer hvis jeg hjelper han mindre. Mistenker at noe av leien jeg overfører går til hasj og det er surt å tenke på.. Er klar over at han høres fæl ut utifra disse innleggene, men han er virkelig en snill og søt gutt ellers. Bare føler at hasjen får frem noe negativt.Anonymous poster hash: f5aa9...32c
AnonymBruker 42 Skrevet 26. mars 2014 #15 Skrevet 26. mars 2014 Urimelig? Nei, det er det samboeren din som er... Få deg en hund og be om en god forklaring angående hva påstanden "så mye jobb" skal bety. Synes det uansett virker som en rasende god ide at du flytter for deg selv, hund eller ei! 4
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2014 #16 Skrevet 26. mars 2014 Jeg har allerede halvparten av hundre tusen på buffer, men kan uten tvil klare å spare mer hvis jeg hjelper han mindre. Mistenker at noe av leien jeg overfører går til hasj og det er surt å tenke på.. Er klar over at han høres fæl ut utifra disse innleggene, men han er virkelig en snill og søt gutt ellers. Bare føler at hasjen får frem noe negativt.Anonymous poster hash: f5aa9...32c Er dere gamle???? Kvinner nærmere 30 år blir da ikke gravide med en fyr som røyker hasj jevnlig....
Kine86 Skrevet 26. mars 2014 #17 Skrevet 26. mars 2014 hadde ikke vært sammen med en sånn person.. fikk følelsen av en litt selvsentrert person. Du trenger noen som forstår å respekter deg og din sykdom 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #18 Skrevet 26. mars 2014 Er dere gamle???? Kvinner nærmere 30 år blir da ikke gravide med en fyr som røyker hasj jevnlig.... Han er 28 og jeg 26. Jeg skal ikke ha barn. Anonymous poster hash: f5aa9...32c
Gjest Gjest Skrevet 26. mars 2014 #19 Skrevet 26. mars 2014 Han er 28 og jeg 26. Jeg skal ikke ha barn.Anonymous poster hash: f5aa9...32c Ops, feil tråd. Beklager.
Eriks Skrevet 26. mars 2014 #20 Skrevet 26. mars 2014 (endret) Han: Har sin egen leilighet. Tjener godt. Nyter livet. Drømmer om barn. Du: Har ikke egen leilighet. Tjener halvparten. Psyk. Sutrer. Vil ha hund, men bryr deg ikke om barn. Konklusjon: Jeg hadde løpt om jeg var han. Og så skal han være den "uansvarlige" fordi han nyter en god joint en gang i blant? Han har alt på stell. Du har ikke det. Faktaene taler for seg selv... Endret 26. mars 2014 av Eriks
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå