AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #1 Skrevet 26. mars 2014 Om jeg lengter etter sommeren? Neeei, hvorfor tror dere det? Jeg bare lurer på hva andre har på grillen, både sunt og usunt! Og tilbehør selvsagt. Synes mine foreldre er så kjedelige med ytrefilet av svin eller flintstek(som begge har det med å bli tørr) og potetsalat som jeg ikke kan fordra:P Ikke salat eller grønnsaker eller noe. Anonymous poster hash: d261f...8de
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #2 Skrevet 26. mars 2014 For det første griller vi året rundt, selv ikke snøvær eller tjue minus stopper oss hvis vi har lyst på grillmat. I går lå det entrecote og marinerte småpoteter på grillen, potetene ble delt opp etter steking og så lagt ned i marinaden igjen etter steking. Ellers er noen av favorittene: - grillspyd med kylling eller oksekjøtt sammen med feks paprika, løk, sopp, mais - helside av ørret, samtidig kan man pakke grønnsaker som asparges i folie med litt smør - svinenakke, krydres og stekes på lav temperatur i mange timer (her snakker vi nattgrilling), veldig godt - hel kylling, har et eget stativ som den settes på, litt samme konsept som ølbokskylling, men her kan man variere væsken, god eplejuice er favoritten nå om dagen - pizza (type italiensk med tynn bunn) - brownies (perfekt dessert) Kort sagt har vi vel prøvd å grille det meste, alt fra vanlige pølser til ribba på julemiddagen. Anbefaler også bloggen Grillgleder (bare å google), masse råd og ideer.Anonymous poster hash: 06f71...894
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #3 Skrevet 26. mars 2014 Åååå... Fikk lyst på grillmat!!!! Griller alt mulig Alle typer kjøtt, fisk, kylling, grillspyd, bakte poteter (kok de litt først så går det raskere), maiskolber, nanbrød, fetaost (smelter ikke, blir bare deilig), ananas, fylte tomater, fylte paprika, banan med sjokoladebiter, marsmallows... Hva er det vi IKKE griller? griller hver dag det er oppholdsvær fra april til oktober eller noe gleeeeeder meg ❤Anonymous poster hash: f8a24...371
__Lotte__ Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Griller hele året her også uansett hvor kaldt det er ute, sist var på lørdag. Vi hadde da breinflabbe/monkfish som er så utrolig godt!! veldig lik konsistens som hummer mhmmm. Hadde også grønnsakpose ved siden som jeg kaller det grønnsaker i sølvpapir og 2 ss med creme fraiche.Ferdig kuttet grønnsaker og folk velger selv hva de vil ha oppi den og putter den over grillen Ta å google monkfish så ser du hvor fin den er
happiest Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Hamburger Kylling Biff Tilbehør: Mais med kryddersmør Hjemmelaget potetsalat Grillete grønnsaker (squash, paprika, sopp, tomat)
-hild Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Hamburger Kylling Kyllingvinger Biff Hel mørbrad Svinefilet Svinenakke low and slow Laks Svinekjaker Pizza Lista bare fortsetter! ..ja, hva er det egentlig vi ikke griller?!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Fra i fjor sommer. Nå ble jeg sulten Anonymous poster hash: 3812b...f6a 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Spyd med kyllingfilet, maiskolbe, paprika, sopp og løk. Anonymous poster hash: 7132b...a7c
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 Vegetarburger Falafel (serveres helst med hjemmelaget hummus) Maiskolber Bakt potet Tomater Asparges Grillspyd med f.eks ananas,cherrytomater,falafel,squash og paprika(valgfritt alt etter hva gjestene foretrekker) Anonymous poster hash: e7b52...0fb
maid Skrevet 29. mars 2014 #11 Skrevet 29. mars 2014 Pleier å steke miniburger til ei lita på (jej ej ikke fije mamma, jej ej fije og talt) hahah, hverdagshumor Ellers går det i spyd med alle typer kjøtt, mye fisk, ventepølser må man selvsagt ikke glemme! Vi har også skjært toppen av en tomat, fjernet innholdet i maten med en skje og hatt i litt stekt bacon og ost før du varmer det på grillen. NAM! Nå kan bare grillsesongen komme :-)
Gjest Badabing Skrevet 29. mars 2014 #12 Skrevet 29. mars 2014 Den marinaden her er helt fantastisk! Disse tyrkiske grillspydene...Nam! http://www.vektklubb.no/artikkel/grill-groent-og-sunt-20239558
Gjest Kim Skrevet 29. mars 2014 #13 Skrevet 29. mars 2014 Helstekt Entrecote eller beercan kylling er mine favoritter. En skikkelig hjemmelagd burger slår heller aldri feil.
MarianneE Skrevet 1. april 2014 #15 Skrevet 1. april 2014 Kyllingfileter marinert i BBQsaus er en stor favoritt her hjemme.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå