Gå til innhold

Mattips

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten skal feire bursdag på lørdag. Så lurte jeg på om noen her hadde en veldig god "kosemat" oppskrift?

Vi er begge glad i biff med fløtepoteter, så tenkte litt i den dur. Vi pleier vanligvis å ta den billigste biffen på butikken :fnise: Men dette er noe vi har relativt ofte, 2-3 ganger i måneden.

Nå har jeg lyst til å prøve en ny oppskrift. Finner jo slikt på nettet, men jeg vil gjerne ha en oppskrift jeg vet er god.

Kylling og alt mulig kjøtt funker egentlig. Har også hele dagen på meg til å lage dette, så kan godt være noe som tar tid :) Noen oppskrifter?

Anonymous poster hash: 491ad...91a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi er også veldig glad i lasagne, moussaka, indrefilet. Alt egentlig :D Så kom gjerne med tips som uansett hva det er.

Anonymous poster hash: 491ad...91a
Skrevet

Beef wellington av gordon ramsay.. mhmmmmm, Er mye enkelere å lage det enn det ser ut til :P

kaster med en link der du kan se han lage den:

Skrevet

Hva med å bytte ut fløtegratinerte poteter med annen type potet, bytte til annen saus, og annet tilbehør?

Siden dere tydeligvis er biffelskere.

Skrevet

Wellington er småkomplisert å lage, blir lett stekt feil.

Kyllingbryst surret i bacon med grønn peppersaus og potetpuré er comfort food her i gården.

Skrevet

Hva med sprøstekt andebryst?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Stangekylling med sitron og urter servert med sopprisotto med masse parmesan på.

Anonymous poster hash: 96d05...bd7
Skrevet

Jeg liker å kutte opp brokkoli, blomkål, gul løk og gulrøtter og ha i en ildfast form. Krydrer med salt, pepper, ferskpresset hvitløk og har i noen klatter med smør.

Så skjærer jeg fire snitt i en kyllingfilet, moser fetaost med gaffel (gjerne i smakssatt olje) og fyller snittene med fetaost. Surrer en baconskive eller to rundt hele greia, bruner fileten i panna og legger den på grønnsakene. Baker alt i ovnen.

Trenger ikke annen tilbehør til, men kjempegodt med basmati-ris til (ikke boil in bag). Når du fjerner lokket på risen, tilsett ferskpresset hvitløk, finkuttet grønn chili, ingefær og fersk koriander.

• Liker 1
Skrevet

Eller hjemmelagd hamburger. Det er sååå godt! :) Kanskje ikke så sofistikert, men.. ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...