Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...Som jeg fikk avslørt i dag, og nå er mye forandret.

Vi skal gifte oss om 2 måneder, vi har ikke den sterkeste økonomien, dvs at jeg har måtte bruke mastercard osv til mat, regninger ++, har en gjeld der på 100.000,- Og den har jeg vært åpen om til min samboer selvfølgelig, vi skal jo gifte oss tross alt!

Planen nå var at han skulle kjøpe seg inn i mitt hus når vi skulle gifte oss, og siden jeg har pusset opp en del, og brukt en del penger på huset, så har huset også steget i verdi. Tok en ny takst med en gang han flyttet inn, og huset hadde steget med 450000,-, og da kjøper han seg inn med halvparten av taksten på huset, som er 1350000, og da vil jeg få 125000,- av han, og det skulle jeg bruke på å dekke kredittgjelden min, da den spiser opp økonomien min pga høye renter, og de 25000, ønsket jeg å ha på en "back up konto" hvis noe skulle skje...

Vi har også fått en tomt av foreldrene mine hvor vi skal bygge hus om et år, og vi er da avhengie av å ta opp en god del lån hver, rundt 2450000 hver, og han har vært helt med på planen og aldri nevnt at han ikke kan få lån

Jeg har spurt han gjentatte ganger om han har gjeld, betalingsannmerkninger, inkasso osv, men det hadde han ikke, kun 30.000,- som var for bilen han hadde.

Da jeg pratet med banken (og han hadde pratet med de pga de kan jo ikke gi meg inntektsopplysningene hans) så gav jeg han en sjanse til å være ærlig mot meg ang økonomien. Og da fortalte han at han skylder 125000,- på bilen sin, og han har ikke betalk noe særlig så det blir nå trukket av lønnen hans. Det er en ganske lang vei å gå mht purringer, inkassovarsler osv og siste løsning er å trekke av vedkommende sin lønn. Da har det gått langt... Pluss at han hadde en del andre inkassovarsler og anmerkninger, men de visste han ikke så mye om...

Jeg er litt i sjokk her da vi går i minus hver månede, jeg har betalt over 50.000,- for bryllupet hittil, han har ikke betalt en krone. Han sine handlinger har gitt store konsekvenser for meg og min sønn, og alt han har lovet oss med å kjøpe oss inn og bygge nytt er bare løyn...

Banken sa at det ville ta noen år før de kunne ta en avgjørelse på om han fikk lån eller ikke om noen år, da måtte han ha mye å bevise til.

Hva gjør jeg? Jeg elsker jo mannen... Men jeg blir skremt da han inneholder sånn informasjon for meg pga han "ville fikse det selv" noe som går utover meg...

Er det rett å gifte seg? Jeg mistet en del tillit til han nå... Han skammer seg og sier at han er lei seg for det, men det hjelper ikke så mye for meg akkurat nå...

Er det jeg som er for hard her? Noen tips? Hva hadde dere gjort?

Anonymous poster hash: 692cd...af1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan virke som om dere begge sliter litt med å holde styring på privatøkonomien. Jeg tror i hvert fall ikke du skal satse på å ta opp store lån for å bygge hus med det første. Du må rydde opp i ditt rot og han må rydde opp i sitt rot før dere kan gå videre med de planene.

Anonymous poster hash: f646e...fbe
  • Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Dere bør rydde opp i det økonomiske rotet deres begge to.

Anonymous poster hash: 82612...4f0
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan i all verden kan dere ha råd til å gifte dere? Fiks økonomien og gå i parterapi før dere gjør noe som helst annet.

Anonymous poster hash: 26f92...267
  • Liker 28
Skrevet

Virker jo som ingen av dere har noe peiling på økonomi. Spent på hvordan det vil gå med dere to sammen.

• Liker 18
Skrevet

Jeg har forståelse for at du ble overrasket og skuffet og tviler på hele situasjonen..
Han har jo tross alt lovet og løyet, at han er aldri så skamfull er hans problem, når hadde han tenkt å fortelle deg dette da?
Ønsker du å gifte deg med en med såpass lite voksen holdning til penger og lån?

Utsett bryllupet, det vil uansett koste mer enn de 50 000 som du har lagt ut, og du må jo mest sannsynlig betale gildet alene..

Og gå i parterapi, om du føler det er noe å satse å.

Krev åpenhet og innsyn og at han gjør en aktiv jobb for å rydde opp, ala Luksusfellen programmene!

• Liker 3
Skrevet

Jeg tar den brutale sannhet; det virker som dere begge lever over egen evne. Det å planlegge et nytt boligkjøp når dere allerede har kredittkortgjeld og inkasso/tvungent trekk av lønn, er vel et dårlig utgangspunkt.

Det er vel han som er værst her, men jeg tror ikke det vil bli noe huskjøp med denne karen.

• Liker 17
Gjest chisandra
Skrevet

Som jeg leser dette, ser jeg 2 med rørete økonomi, og den ene har syntes at dette var litt pinligere enn den andre - og derfor prøvd å skjule det.

Få orden på økonomien deres begge to.

Skrevet

Poenget er at vi hadde en plan, når han kjøpte seg inn i huset når vi giftet oss, ble jeg kvitt all kredittgjeld, og har har ikke sagt noe om til meg at han hadde alle de økonomiske problemene han hadde.

Det vil ta lang tid før han får ryddet opp i sin økonomi.... Vi hadde en plan, men den planen var jo bare falsk fra han sin side.

Bryllupet er jo så og si klart... Alle invitasjoner er sendt ut, mat bestilt, reise bestilt...

Men er det riktig å gifte seg nå han ville dra en så stor løyn inn i ekteskapet vårt som har stor betydning for fremtiden vår??

Skrevet

Jeg ville utsatt bryllupet! Tatt opp mer lån på huset som dekker den gjelden DU har! Huslån er billigere enn kredittlån, det skulle gå greit siden verdien på huset ditt har økt, som du sier.

Få han til og betale husleie til deg (Dele strøm, tv/internett alle faste utgifter).

Som sagt, jeg ville ventet med og gifte meg til han var ferdig med og betale på låne sitt.. !!!!

Husk: Du kan søke om hjelp til og betale rekninger (hos NAV) dersom det ikke går opp i månden.

VÆR SMART!!!

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Takk for råd!

Han har jo lagt seg ganske flat og sagt at jeg kan styre all økonomien hans fremover... Mulig det hjelper.. Men man vet jo ikke!

Skrevet

For det første, hvordan i allverden har du klart å finne vett til å bruke 50,000kr på et bryllup når du har 100,000 kr i gjeld på diverse mastercard?

Dere må jo begge sette alt på vent, og fikse det økonomiske først, før dere vurderer å bruke/kaste bort penger ut av vinduet når dere sliter såpass på det punktet.

• Liker 24
Skrevet

Hadde nok utsatt bryllupet. Det er enda 2 mnd igjen. Avbestill. Blir billigere en å gifte seg.

Så kan dere få orden i økonomien før dere gifter dere

En som holder slike ting skjult, ville jeg nok brukt lang tid på å stole på.

• Liker 2
Gjest celine
Skrevet

Du bruker mastercard til mat og regninger, samtidig som du har brukt lønna til å betale for bryllupet?

• Liker 14
Gjest Elseby13
Skrevet

Dere fortjener hverandre. Ingen av dere vet jo hva penger er. I ditt hode er han den store slemme ulven, men du er i grunnen like ille. Hva brukte du 100000 på? Han kjøpte i allefall bil!

AnonymBruker
Skrevet

Han solgte en bil med tap, og har ingen bil.

De 50.000,- fikk jeg av foreldrene mine til å dekke min del av bryllupet.

De 100000,- har vokst siste året pga kommunale utgifter, rettsak med faren til sønnen min....

Og på toppen av det hele så venter vi et barn... Noe vi så frem til på alle mulige måter til jeg fant ut av dette i dag...

Skrevet

Hvis du må bruke mastercard for å få betalt regninger -da søler du ikke bort penger på å gifte deg så du får enda mere gjeld...

• Liker 10
Skrevet

Jeg må bare spørre hvor mye dere har utbetalt i lønn pr mnd??

Gjest Gjest
Skrevet

Ts hadde vel sånn sett ingenting med å bruke 50000kr på bryllup når hun har så mye i kredittkortgjeld. De pengene skulle blitt brukt på gjelden i stedet. Seriøst, hva er det med enkelte voksne mennesker og penger???? :daane:

• Liker 7
Skrevet

Les hva ts skriver. Hun fikk 50000 av foreldrene til å bruke på bryllupet. Det er ikke penger hun har spart opp selv eller latt gå utover økonomien.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...