Gå til innhold

Han sier "I love you". Elsker han meg?

Anbefalte innlegg

Gjest Vena Cava
Skrevet

Vi har vært sammen i ca 4 mnd. Vi sier at vi er kjempeglade i hverandre men har ikke sagt "jeg elsker deg" enda.

Han er en litt sjenert mann, og er rolig og forsiktig av seg. Det er jeg også.

Men likevel, han har sagt "i love you" nå i to mnd men sier ikke det på norsk.

Jeg spurte han en dag når han sa det, om hva han mente når han sa "love you". Og da fikk jeg til svar at han ikke skjønte hvorfor jeg spurte om det. Så sa han at "jeg sier det fordi jeg er glad i deg vel:)"

Så.. Enten har han ikke kommet så langt at han elsker meg enda, eller så bare pakker han det inn i et annet språk.

Jeg selv føler virkelig at jeg elsker han og har lyst til å si det men er livredd for reaksjonen hans og at han ikke skal si det tilbake. Da kommer jeg til å føle meg som verdens største dust.

Hva tror dere?

Vært borti menn/kvinner som pakker inn de 3 ordene inn i et annet språk?

Eller er han "bare" glad i meg?

Hilsen flau og forelsket 27åring som føler dette ble årets største fjortistråd

Videoannonse
Annonse
Gjest Kvinneline
Skrevet

I amerika brukes "I love you" til både "jeg elsker deg" og,- eller "jeg er glad i deg".

Ut fra hva du skriver hær vil jeg tro kjæresten din kanskje henger litt i mellom..?

Dere har ikke vært sammen så veldig lenge enda, og jeg synes ikke at man bør si "jeg elsker deg" før du egentlig mener det. Han er nok veldig glad i deg, så enten må du bare vente å se om du får høre det du vil, ellers så kan du fortelle han at du elsker han først?

• Liker 1
Skrevet

Han er en sjenert mann. Mistenker at han ikke har sagt det til noen før. Den første gangen er vanskelig. Måtte manne meg opp og tok meg noen minutter før jeg klarte å få ordene ut av munnen. Jeg hadde elsket henne i flere måneder allerede, var bare vanskelig å si det. Ta det med ro, han elsker deg, er bare vanskelig å si ordene.

• Liker 1
Skrevet

Ikke gå i jentefella og analyser alt han sier. Han er glad i deg, det har du skjønt. Ha tillit til oppførsel og kroppsspråk, så kommer de tre ordene når han føler for det.

Og nyt forelskelsen - du er heldig!

• Liker 2
Gjest Malanthor
Skrevet

Hehe. Og si "jeg elsker deg" kan være litt skremmende for mange. Da er det greit og kunne si "i love you" for det kan oppfattes som litt mindre alvorlig. Er vel det som er grunnen tenker jeg. :laugh:

• Liker 2
Gjest New_Girl
Skrevet

Kanskje han er ukomfortabel med selve ordene "jeg elsker deg"? Jeg er det, selv etter 10 år sammen. Det er ikke ord som faller seg naturlig for meg, selv om følelsene selvsagt er der.

Bare senk skuldrene, nyt forelskelsen og ikke bekymre deg så mye for hvilke ord han bruker eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Har vært sammen med typen min i snart 5 år, jeg har enda ikke sagt jeg elsker deg. Men han har sagt det til meg opptil flere ganger. Men nå har elsker deg en betydning for min del, man skal ikke bare spytte det ut rundt seg. Det må ha en mening. Jeg elsker selvfølgelig samboeren min, og han vet det. Men han presser meg ikke til å si det. Og jeg har heller ikke lett for å utrykke hva jeg føler. Så han kan si han elsker meg og så sier han "hvis du elsker meg, kan jeg få kos?" Stryking ikke sex, hehe.

Men jeg vet en dag at jeg må manne meg opp å si det til han, for jeg vet innerst inne år jeg elsker han:)..

Og når jeg hører venner av oss som har vært sammen i 1,2,3mnd og sier de elsker hverandre ler jeg litt av de.. for JEG mener at man ikke kan vite sikkert at man elsker en person etter så kort tid..min mening

Anonymous poster hash: 4741d...d54

• Liker 1
Skrevet

I amerika brukes "I love you" til både "jeg elsker deg" og,- eller "jeg er glad i deg".

Ut fra hva du skriver hær vil jeg tro kjæresten din kanskje henger litt i mellom..?

Dere har ikke vært sammen så veldig lenge enda, og jeg synes ikke at man bør si "jeg elsker deg" før du egentlig mener det. Han er nok veldig glad i deg, så enten må du bare vente å se om du får høre det du vil, ellers så kan du fortelle han at du elsker han først?

Man ser også om han mener det. En jeg har vært sammen med i over 4 år, sa aldri "elsker deg" - han hang igjen i "glad i deg" helt til det ble slutt. Han jeg er sammen med nå derimot, har sagt "elsker deg" fra første stund og jeg ser han mener det. Det har han gjort i alle år. Så man må ta en individuell vurdering på dette. Kanskje han heller ikke tør helt å si det fordi han føler det samme som deg, men at han innerst inne mener det?

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten jeg har nå sa at han elsket meg etter at jeg vi hadde vært sammen i veldig kort tid. Men jeg så at han gjorde det og følte på forhånd at det kom. Jeg fikk helt panikk først, men roet meg når jeg skjønte at han mente deg og at det var.. Greit.

Anonymous poster hash: 1794d...c91

AnonymBruker
Skrevet

Samme gjorde kjæresten min i nesten ett år, irriterte meg grønn at han ikke kunne si det på norsk. Heldigvis sier han det på norsk nå. Han syntes nok at de norske ordene var litt for sterke først.

Anonymous poster hash: b3e02...ab4
Gjest Vena Cava
Skrevet

Ahh okei godt å høre det er flere:)

Føler ikke jeg overanalyserer men syns faktisk han kan droppe å si i love you hvis han ikke mener det. I love you, for meg, er det samme som å si at du elsker noen.

Så kjenner jeg irriterer meg litt over at han sier det.

Enten får han si at han elsker meg eller så får han bare fortsette å si at han er glad i meg.

Syna det blir så teit. Jeg blir jo gående rundt og være usikker på hva han faktisk mener.

Men kommer ikke til å si noe til han. Det er jeg for feig til.

Men jeg kan jo si rett før jeg Evt forteller han at jeg elsker han at jeg skal fortelle hn noe men at jeg ikke krever svar tilbake. Slik at han slipper å føle seg presset til å si noe han ikke mener. Elsker han meg ikke enda, så okei. Men da har jeg iallefall sagt det og det blir lettere for han å si det til meg når han føler det samme.

Nei vet ikke jeg.

Mest sannsynlig sier jeg ikke noen ting.

Feige meg..

😉

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...