Gå til innhold

Får kviser av REN rose serum. Hva kan det være?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har tørr hud, og tenkte REN rose serum kunne hjelpe. Har lest en del anmeldelser, og de fleste sa at de fikk fantastisk hud etter å ha brukt serumet.

Jeg derimot fikk skikkelig kviseutbrudd :sjokkert: tok et par-tre uker før huden ble bra igjen. Tenkte så at det kunne jo være tilfeldig, så jeg prøvde serumet igjen, og fikk jaggu meg nytt utbrudd.

Flere som har opplevd dette?

Hva kan det være i REN serumet som gjør at jeg reagerer?

Anonymous poster hash: 759e9...5a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvis produktet heter Ren Rose Synergy 012 Moisture Defence Serum, så er det et produkt som innehar følgende ingredienser (engelsk):

Oryza Sativa (Rice) Germ Oil, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Oil, Caprylic/Capric Triglyceride (Source Coconut Oil), Camellia Oleifera Seed Oil, Glycine Soja (Soybean) Oil, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Ximenia Americana Seed Oil, Rosa Canina Fruit Oil, Rosa Damascena Flower Oil, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil, Citronellol, Geraniol, Eugenol, Linalool, Citral, Farnesol, Limonene, Phospholipid (Source Soybean), Oryzanol (Source Rice), Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Seed Oil, Hippophae Rhamnoides (Sea buckthorn) Berry Oil, Omega 6 Ceramide (Source Carthame), Tocopherol (Vitamin E)

Problemet med dette serumet er det nesten er som en cologne. Det lukter for mye, og problemet er at ingrediensene gir deg en uheldig dose med irritasjon (spesielt hvis du har sensitiv hud!).

Produkter fra REN inneholder som regel ingredienser som skaper irritasjon for dem med sensitiv og aknehud.

Vil man forbedre tørr hud så kan man smøre med vanlig olivenolje eller nattlysolje. Det vil virke mye bedre enn et produkt med masse slike rare ingredienser. :)

Anonymous poster hash: 8a2a1...9a0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke ukjent at mange reagerer på produkter som er veldig naturlige. Det kan komme av mengden eteriske oljer, så det er nok det du har reagert på. De kan være sterke for huden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sikker på at det er kviser og ikke en allergisk reaksjon?

Jeg ble knallrød når jeg påførte dette serumet, og det lukter så sterkt at jeg fikk hodepine av det. Som noen skrev ovenfor, cologne kunne det like godt vært.

Så jeg ga mitt vekk, og sluttet å bruke alt det andre fra REN jeg hadde kjøpt.

Man skal være forsiktig med merker som skryter utelukkende av hva de ikke inneholder, REN er et av disse. Makan til tull har jeg ikke vært borte i før, og mange av ingrediensene er allergifremkallende.

Hilsen ei med tørr hud.

Anonymous poster hash: f0f7a...d85
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis produktet heter Ren Rose Synergy 012 Moisture Defence Serum, så er det et produkt som innehar følgende ingredienser (engelsk): Oryza Sativa (Rice) Germ Oil, Simmondsia Chinensis (Jojoba) Oil, Caprylic/Capric Triglyceride (Source Coconut Oil), Camellia Oleifera Seed Oil, Glycine Soja (Soybean) Oil, Macadamia Ternifolia Seed Oil, Ximenia Americana Seed Oil, Rosa Canina Fruit Oil, Rosa Damascena Flower Oil, Citrus Medica Limonum (Lemon) Peel Oil, Citronellol, Geraniol, Eugenol, Linalool, Citral, Farnesol, Limonene, Phospholipid (Source Soybean), Oryzanol (Source Rice), Vaccinium Macrocarpon (Cranberry) Seed Oil, Hippophae Rhamnoides (Sea buckthorn) Berry Oil, Omega 6 Ceramide (Source Carthame), Tocopherol (Vitamin E) Problemet med dette serumet er det nesten er som en cologne. Det lukter for mye, og problemet er at ingrediensene gir deg en uheldig dose med irritasjon (spesielt hvis du har sensitiv hud!).Produkter fra REN inneholder som regel ingredienser som skaper irritasjon for dem med sensitiv og aknehud. Vil man forbedre tørr hud så kan man smøre med vanlig olivenolje eller nattlysolje. Det vil virke mye bedre enn et produkt med masse slike rare ingredienser. :)Anonymous poster hash: 8a2a1...9a0

Enig med i det med olivenolje mot tørr hud. Jeg bruker det både på huden og i håret. Funker kjempebra og er billig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Jeg bruker REN for sensitiv hud og har ikke opplevd problemer. I begynnelsen svei det litt, men det ga seg. Kviser trenger ikke være en negativ reaksjon, alle hudpleiere jeg har snakket med sier at huden kan reagere med kviser ved nye produkter, og at man bør bruke det minst 6 uker før man gjør seg opp en mening om produktet er bra eller ikke.

Oljer er en flott løsning hvis huden din er fettfattig. Er den fuktfattig må den ha fukt og ikke oljer.

Jeg har både sensitiv og fuktfattig hud, så jeg velger alltid produkter for sensitiv hud som i tillegg gir godt med fukt (og ikke fett).

Jeg bruker nå serumet til REN for sensitiv hud sammen med dagkremen på dagtid, og litt jojobaolje til kvelden. Når jeg har brukt opp produktene skal jeg prøve Pevonia sin serie for sensitiv hud og se hva jeg foretrekker. Jeg er temmelig sikker på at det finnes bedre serum enn det jeg bruker, men etter så kort tid er det altfor tidlig å si :)

Matis delicate er også er fantastisk serie, men de bruker dessverre både parabener og mineralolje.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med begge AB'ene over her. Selv reagerer jeg veldig på rose i hudpleieprodukter og parfyme, får utslett og kløe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så interessant hvor forskjellig man reagerer. Jeg er hypersensitiv og tåler rose helt fint. Sitrus derimot er verre, litt avhengig av mengde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...