Gå til innhold

Vektøkning av p-ring (Nuvaring)?

kosepuus

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har opplevd vektøkning som bivirkning av Nuvaring? Jeg har merket at jeg ikke klarer å gå ned i vekt på den.. det er så UTROLIG vanskelig. Vekta bare står stille :( Fikk restept på Cerazette, men tør ikke å prøve etter alt jeg har lest om den. I tillegg er jeg redd for mellomblødninger..

Står i felleskatalogen at vektøkning er en mindre vanlig bivirkning av Cerazette, enn av Nuvaring.. men det virker ikke sånn etter det jeg har lest av erfaringer.

Så har noen opplevd vektøkning eller økt apetitt på Nuvaring? Eller på Cerazette?

Takk for svar!

Endret av kosepuus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest constance90

Trodde det var normalt med økt apetitt på alle typer prevensjon. Du må nok heller fokusere på mer trening. Nå vet jeg ikke opplegget ditt men hvis du poster det så er det sikkert flere som kan bidra med noe

Endret av constance90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med det?

Jeg brukte det i flere år, helt uten en eneste bivirkning.

Slanket meg 20 kg i perioden jeg brukte det også, så kan ikke påstå det påvirket vekta mi...

(Nuvaring har vel mindre bivirkninger enn annen hormonprevansjon ettersom det kun virker lokalt?)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

All hormonell p-midler kan påvirke stoffskiftet. Det henger sammen med at østrogenet binder seg til thyroksinet og derfor kan senke stoffskiftet.

Hvis man er godt innenfor normalen merker man nok ingenting, men om man er litt i grenseland kan det være nok til å feks gjøre det vanskelig å gå ned i vekt eller til og med utløse lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: afb70...f8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

All hormonell p-midler kan påvirke stoffskiftet. Det henger sammen med at østrogenet binder seg til thyroksinet og derfor kan senke stoffskiftet.

Hvis man er godt innenfor normalen merker man nok ingenting, men om man er litt i grenseland kan det være nok til å feks gjøre det vanskelig å gå ned i vekt eller til og med utløse lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: afb70...f8e

Er dette sant?

Hvorfor er vektøkning en bivirkning av Cerazette også? Som ikke inneholder østrogen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ciegus

Jeg brukte det i flere år, helt uten en eneste bivirkning.

Slanket meg 20 kg i perioden jeg brukte det også, så kan ikke påstå det påvirket vekta mi...

(Nuvaring har vel mindre bivirkninger enn annen hormonprevansjon ettersom det kun virker lokalt?)

Nuvaring virker ikke lokalt. Men man får en mer jevn tilførsel av hormoner enn på piller.

Gikk ikke opp i vekt av nuvaring. Vet ikke om det er vanskeligere å gå ned i vekt, siden jeg ikke har prøvd å gå ned i vekt før jeg begynte på den og dermed ikke har noe å sammenligne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...