Gå til innhold

Sterkere på treningssenteret, men merker du det i hverdagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å se styrken i hverdagen. Mens jeg klarer å løfte tyngre og tyngre vekter for hver treningsøkt.. Merkelig det der. Tror ikke at tallene på apparatene stemmer helt.

Anonymous poster hash: 0dd91...fdf

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg syns det er vanskelig å se styrken i hverdagen. Mens jeg klarer å løfte tyngre og tyngre vekter for hver treningsøkt.. Merkelig det der. Tror ikke at tallene på apparatene stemmer helt.

Anonymous poster hash: 0dd91...fdf

Det må det da gjøre siden du kjenner det i hverdagen i tillegg til på trening.

AnonymBruker
Skrevet

Merker det på at jeg nå kan løpe opp 5 etasjer uten å kjenne det kile i lårmusklene en gang. Før svei det nesten! Og det er lettere å bære tungt. Det eneste som er like problematisk er å bære tunge matvareposer, fordi reimene inne i hånda er så vondt.

Lettere å løfte barna, lettere å jobbe i hagen, ryggen er sterkere så den tåler bedre at jeg står og luker eller henger over et badekar og leker med minster i en halvtime i strekk....

Jeg merker styrketreningen utrolig godt i hverdagen.

Anonymous poster hash: 96ed6...c4d
  • Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

Eg har vonde skuldrar, og merkar spesielt at å løfte tunge ting over hovudet går mykje greiare no enn før. Eg trenar mykje kondisjon og, så turar i bratte bakkar og liknande går mykje lettare enn før.

Gjest Elseby13
Skrevet

Jeg merker at ryggen tåler mer belastning og at jeg sover mye bedre. Før var det en lidelse å bare ta på bh.

Skrevet

Bruk manualer isteden for apparater. Da merker du større forskjell i hverdagen, lover :-) da får du med støttemusklatur bl.a i tillegg, noe som merkes godt og fort. :-)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Merker det tydelig i hverdagen. Klarer å holde alle låsninger i sjakk og for ett år siden kunne jeg ikke løfte armene over hodet engang. Nå løfter jeg brått halvannet tonn over hodet på trening, og kan derfor jobbe med ting over hodehøyde (skru opp hyller, vaske vinduer etc etc). Før var det vondt å holde mobiltelefonen opp til øret. Nå kan jeg snakke i timesvis (om jeg hadde giddi). Trapper er bare moro nå også. Holdningen min er mye bedre også.

Trener veldig variert, så både kondis, styrke og core er betydelig forbedret.

Anonymous poster hash: 3e89f...0b7
AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker det først og fremst på to ting:

- det å gå i trapper er utrolig mye lettere etter at jeg begynte med knebøy (det var aldri vanskelig, men jeg føler meg utrolig sterk i beina når jeg går i trapper)

- jeg har mye mindre vondt i rygg og skuldre - jeg har en kontorjobb samt at jeg alltid har hatt litt dårlig holdning, nå blir jeg ikke sliten av å være rett i ryggen og jeg får ikke vondt i skuldrene i hverdagen

Anonymous poster hash: 3acdf...0f0
Skrevet

Nå klarer jeg å løfte min 1,90 meter høye kjæreste opp fra bakken når jeg skal hjelpe ham å knekke i ryggen - det klarte jeg ikke før! :laugh: Merker også at det at musklene har strammet seg rundt om på kroppen gjør at jeg er mye mer smidig i bevegelser der jeg tidligere har vært klønete! Superbonus!

Skrevet

Jeg merker det veldig godt i hverdagen. Alt blir liksom litt lettere. Har også deltidsjobb på butikk, og det har blitt veldig mye lettere etter jeg begynte å trene styrke :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...