Gå til innhold

Får man et like sterkt bånd til ny barnefar som sitt første barn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en fantastisk sønn på 2 år som jeg har med min ekssamboer. Min eks var min første og store kjærlighet og vi fikk et helt utrolig bånd når sønnen vår kom til verden og alle opplevelser med han bringte oss nærmere hverandre. Forholdet våres tok slutt når sønnen vår var 4 mnd, selv om vi var gode venner i etterkant og sammarbeidet bra med sønnen vår.

Jeg har aldri følt en så sterk tilknytning til noen før, og jeg vil tro det er fordi vi fikk verdens flotteste sønn!

Nå venter jeg barn med min ny samboer (ja, jeg vet at det er tidlig, men ikke helg dere opp i dette, jeg trenger mer råd og det jeg virkelig lurer på)

Det jeg er redd for er om jeg vil få like sterkt bånd til min samboer når vi får barn... Det å oppleve barnet sammen er jo magisk, milepæler, alt egentlig...

Jeg føler med sønnen min at faren hans er den som gleder seg like mye over milepæler og hverdagslige ting på lik linje som jeg gjør med han. De er sterkere å dele med han enn noen annen.

Er bare redd jeg ikke vil føle det sånn med min nåværende samboer, når vi får barn.. Vil det bli like magisk? Vil vi få et spesielle båndet vi også?

Er vel spørsmål som mødre stiller seg på lik linje om hjertet vårt kan elske 2 barn like mye, noe man selvfølgelig gjør...

Er bare mye tanker i en liten hormonell jente her, og jeg kjenner ingen som har 2 barn med forskjellige fedre som kan forklare meg hvordan det er...

Noen som kjenner seg igjen?

Takk for at du leste dette :)

Anonymous poster hash: 25a41...4d5
Videoannonse
Annonse
Gjest constance90
Skrevet

Tror ikke du skal stresse og fokusere på det. Du legger et stort press på deg selv og med innstillingen din vil du nok føle at det "ikke er nok" kontra forrige gang. Du finner det ikke ut før det skjer men jeg tror du vil få en fin følelse uansett. Ikke ta sorger på forskudd.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mye tilknytningshormoner i sving rett etter fødsel. Båndet mellom dere varte jo bare noen mnd, så det var vel intenst, men kortvarig? Det vil ikke være avgjørende for din nye familie om det blir akkurat likt.

Anonymous poster hash: f2e7d...5b1

Skrevet

Dette kommer nok med tiden, ikke stress og kos deg og ta det med ro.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...