Gå til innhold

Alder når begynner med todelt parkdress?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Er i tenkeboksen med hva jeg skal kjøpe inn av utetøy til barna. Eldste på 4,5 har vinterdress og regntøy, må nok ha ny parkdress. Eller bør jeg satse på jakke+ bukse reimatec heller enn dress når han er så stor? Jeg synes det er veldig kjekt å ha en vind/sommerjakke og ikke alltid måtte ta på dress. Er det fint vær holder hettegenser, men litt ruskete så trengs noe mer. Erfaringer?

Minste på 1,5 må ha regntøy. Kanskje skal jeg drite i regntøy og kjøpe jakke/bukse til ham også? Han har parkdress som passer, men den er fort gjørmete når jeg henter så trenger noe mer.

Det sies at dress er best for ungene. Men for regntøy er todelt best. Da må det da være greit å ha todelt reimatec også? Han vil jo uansett ikke bruke dress til han er 15.

Blir de våte/skitne i todelt?

(Avgrensning: dette er ikke en diskusjon for/mot reima, for det har jeg veldig gode erfaringer med og holder meg til det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kjøpte todelt nå før vinteren til vår 6åring.

Har hørt flere si at det er mer naturlig med 2delt når de går på skole.

Skrevet

Startet med todelt dress til guttungen da han begynte på skolen. For han, som hatet å kle på seg, ville det blitt "drepen" å starte med todelt dress tidligere ;)

Regner med å vente til skolestart med minsta før vi kjøper todelt dress. Men hvis hun selv skulle etterlyse neste vinter en todelt dress (siste året hennes i barnehagen) ser jeg ikke noe galt i å kjøpe det. Men nå går påkledninga mer som en lek for henne enn det gjorde (gjør) for broren :)

Gjest Magdalene
Skrevet

Ser alle i bhg til barna har heldress.

Tror todelt er mest vanlig når de begynner på skolen.

AnonymBruker
Skrevet

Vi tenker også å vente med todelt til skolealder. Er så kjekt med dress, synes jeg. Og barna har ikke ytret ønske om å bytte til todelt, heller.

Anonymous poster hash: 262ed...951
AnonymBruker
Skrevet

Ser plenty av skolebarn med dress, så jeg ville sett an litt. Hvis det er en unge som liker å kave i søla ville jeg fortsatt med dress, mer pyntelige unger kan sikkert klare seg med bukse og jakke,

Anonymous poster hash: 642f0...0a6

Skrevet

Tja, kommer veldig an på altså. Her jeg bor (utlandet) er det definitivt vanligst med todelt fra barna er helt små og heldresser er generelt vanskelig å finne. Jeg tror det kommer an på behovet, rett og slett. Det er mer fleksibelt med todelt siden man kan bruke jakke/bukse separat og ungene ikke tilbringer hele dagen i en barnehage, men gjerne er med hit og dit. Selv tar jeg f.eks. med regnbukse som er lett å ta av/på slik at vi fint kan leke når muligheter/behov oppstår. ALdri opplevd at de har blitt våte, men om man har søledammer det rulles i kan jeg helt klart se at det er praktisk med heldress. Har forøvrig hatt heldresser også, veldig greit når man er enten inne eller ute og leker.

Skrevet

Han begynner på skolen til høsten, så neste vinterdress blir todelt. Hvis han trenger ny høstdress, blir den todelt. (Kjøper ikke nytt før det han allerede har er for lite, altså)

Regntøy har han alltid hatt todelt.

Vi har hatt både heldress, og en ekstra jakke som brukes til/fra bilen osv. En vinterjakke og en softshelljakke til vår/høst/sommer.

Vet noen som har heldress i barnehagen, men hjemme bruker de jakke + bukse. Så slipper de å drasse dressen hjem hver helg. Går jo an å gjøre det omvendt når de begynner på skolen: Ha heldress hjemme, men bruke todelt på skolen.

Skrevet

Her blir vi i alle fall å bruke dress til skolealder tenker jeg, men vi kjøper også ei grei overtrekksbukse til dager hvor vi går i fjellet og det er litt småfuktig, men varmt nok til å bare ha på seg genser.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Blir nok heldress til skolealder, muligens et år eller to til.

Men så har vi en sølepyttelsker da som jeg tror har som mål å bli mest mulig skitten hver eneste dag, så tror man kan se ann ungen litt også...

Anonymous poster hash: 8ccc4...172
Skrevet

Jobber i barnehage. 4-5åringer kan FINT bruke todelt sett så lenge passfomen er god! Selv foretrekker jeg det, som du sier er det mer fleksibelt!! Forøvrig er Helly Hansen sitt enda bedre enn Reima!

Gjest Riskjeks
Skrevet

Ville i alle fall ventet med todelt til skolealder.

Synes for øvrig de fleste av de minste skolebarna ser ut til å gå med heldresser de også.

Skrevet

Datteren min fikk todelt nå siste halvåret i bhg før skole. :)

Skrevet

Takk for mange fine svar.

Min erfaring er at sønnen ikke blir våt i reimatec dress, men vi har likevel regntøy til øs-pøs dager. Er det egentlig unødvendig, reima sier jo selv på sine nettsider at reimatec er vanntett?

Mulig jeg må se på andre merker likevel, reima har usedvanlig dårlig utvalg i storbarnsdresser denne våren (104+).

Vil vurdere didrikson og helly hansen da kanskje.

Skrevet

Ser plenty av skolebarn med dress, så jeg ville sett an litt. Hvis det er en unge som liker å kave i søla ville jeg fortsatt med dress, mer pyntelige unger kan sikkert klare seg med bukse og jakke,

Anonymous poster hash: 642f0...0a6

Han blir jo ikke våt når han kaver i todelt regnsett..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...