Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er så sjalu av meg! :( Med kjærester! Aldri blitt bedratt eller noe. Så er jo ikke skadet av erfaring! Spyr av meg selv som sjalu person!

Hvordan slutte? Jeg vil være normal, og slappe av på det området. Mer enn noe annet!

Noen tips? Råd?

Anonymous poster hash: 652bf...393

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm, anbefaler vel bare du er ærlig og forteller dette til kjærester, da vet de hva de kan forvente og vil vel ta litt hensyn.

AnonymBruker
Skrevet

Sjalu helt ut av det blå, eller fordi han trigger sjalusien din?

Anonymous poster hash: 67ca6...e31
  • Liker 1
Gjest Silverstream
Skrevet

Sunt å være litt sjalu ;)

Gjest Kvinneline
Skrevet

Kan jeg spørre hvor gammel du er ts?

Er forholdet ferskt?

Skrevet

Snakk med kjæresten din om det, så han skjønner at dette er noe du sliter med?

Husk også at med mindre kjæresten din har gitt deg konkrete grunner til å ikke stole på han er dette følelser DU har, og som du må lære deg å takle.

Kanskje det kan hjelpe å snakke med en profesjonell, sånn at du kan lære deg å kontrollere sjalusien? Det er utrolig kjipt om du skal la den ødelegge forholdene dine..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 26. Det er uavhengig av varigheten på forholdet. Men når vi kommer over i 5år+ så roer det seg! :-/ Bare at han har venninner ødelegger meg innvendig. Er direkte dårlig når han er med en venninne! :-/

Ts.

Skrevet

Sjalusi er ingen sunn følelse, og den vil ødelegge både deg og kjærester om du ikke gjør ditt for å snu tankebanene dine. Jeg har aldri taklet sjalusi, og har jeg sett tendenser til det i et forhold har det vært kroken på døra tvert. Sjalue partnere gir motparten en følelse av å bli strupt, og det er mye lettere å være utro.

AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi ødelegger mye. Det har du sikkert erfart.

Og det vil ødelegge mye, det kommer du til å erfare.

Du er 26 år. Fortsatt veldig ung :)

Av egen erfaring opplevde jeg det slik at det ene sjalusikonflikten gjorde at den neste kom frem, og det ble et løpebånd av situasjoner som jeg tillot meg å være sjalu, og agere deretter.

Og en situasjon ute av kontroll - gjorde at neste situasjon fort trigget meg slik at jeg igjen var fullstendig ute av kontroll.

Jeg tror definitivt at type mann/gutt - man er sammens med har endel å si. Finner man seg en kjekk mann, en utadvendt, en som har mange venninner og mange jenter liker - vel.. da er det mer å være sjalu på... og runddansen er fort igang.

Finner man seg en kjæreste som er mer rolig kanskje.. ? En som tar sjalusien din på alvor fra dag 1... så kan det føles som at man blir "sett og hørt".. og det kan være enklere å ikke ta enhver situasjon til det verste..

Alder har endel si tror jeg.

i tyve og tidlig/mellom tredve årene er man enda så usikker. Mange idealer å leve opp til. ALltid noen som er søtere og flinkere eller mer sexy og flott.

Når man nærmer seg førti er min erfaring at jeg har blitt mer trygg. Er ikke SÅ opptatt av alle rundt meg.. Man kan se tilbake på alle opplevelsene man hadde, og tydelig se hvor man var ubegrunnet sjalu og se hvor det kanskje gikk galt...

I 2014 er det mange kanaler å holde kontakt med venner og "potensielle" kjærester.. Er du en som blir sjalu av lite og sliter med det, er det nok lurt at du finner deg en kjæreste som ikke har tusen ærender på alle disse kanalene. En som ser D E G for den du er, og viser forståelse på din sjalusi.

-og for hver gang du overvinner å ikke lage "et nummer" ut av en situasjon du føler deg sjalu i, for hver gang blir det enklere å ikke lage et nummer neste gang du er i en slik situasjon.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 38e81...1d3
AnonymBruker
Skrevet

Sjalusi er ingen sunn følelse, og den vil ødelegge både deg og kjærester om du ikke gjør ditt for å snu tankebanene dine. Jeg har aldri taklet sjalusi, og har jeg sett tendenser til det i et forhold har det vært kroken på døra tvert. Sjalue partnere gir motparten en følelse av å bli strupt, og det er mye lettere å være utro.

Enig i det du sier at sjalusi er ødeleggende for forholdet, men det er personavhengig om det er lettere å være utro. Min eks slet mye med sjalusi, og var nok en av de mest paranoide og sjalu typene. Vi holdt sammen i 3 år før jeg endte forholdet ved en lang hjærteskjærende samtale. Følte meg ekstremt kvalt men det var fortsatt fælt og gå fra han. Og ikke en gang har tanker om utroskap streifet meg! Så du kan ikke påstå at dette gjelder alle. Noen er bare født som råttne mennesker, men det finns mange av oss andre også;) Jeg har NULL respekt for utroskap, så nei, det er ikke lettere for alle å være utro!

Anonymous poster hash: bbbcd...c76

Skrevet

Jeg er 26. Det er uavhengig av varigheten på forholdet. Men når vi kommer over i 5år+ så roer det seg! :-/ Bare at han har venninner ødelegger meg innvendig. Er direkte dårlig når han er med en venninne! :-/

Ts.

Finn deg en fyr uten venninner...problem løst!

Skrevet

Enig i det du sier at sjalusi er ødeleggende for forholdet, men det er personavhengig om det er lettere å være utro. Min eks slet mye med sjalusi, og var nok en av de mest paranoide og sjalu typene. Vi holdt sammen i 3 år før jeg endte forholdet ved en lang hjærteskjærende samtale. Følte meg ekstremt kvalt men det var fortsatt fælt og gå fra han. Og ikke en gang har tanker om utroskap streifet meg! Så du kan ikke påstå at dette gjelder alle. Noen er bare født som råttne mennesker, men det finns mange av oss andre også ;) Jeg har NULL respekt for utroskap, så nei, det er ikke lettere for alle å være utro!

Anonymous poster hash: bbbcd...c76

jeg ville tenkt på den måten at så lenge han var sjalu og trodde jeg var utro uansett, så spilte det ikke noen rolle om jeg var det eller ikke for han reagerte på samme måten uansett

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...