AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Hei! Eg er en jente som har lyst å "løfte" rumpen, liksom få mer sprett og høyere rumpe på en måte. Hvilken øvelser er da best? Hvor mange repitisjoner? Hvor ofte? Og hvor lang tid tar det før jeg kan se litt bedring? Selvfølgelig med et sunt kosthold samtidig. Hva er lurt å spise? Eksempel liksom. Er 165 og 55 kg. Har ikke den dårligste rompen fra før av, har litt sprett i og med at jeg trente den litt for mange år siden. Har forresten ikke vekter Anonymous poster hash: 47eca...788
Gjest meh Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Ta på deg en tung sekk og gjør knebøy og utfall. Bare fyll sekken med bøker osv, men husk at den burde være rimelig tung for at det skal ha noen effekt. 8-12 repetisjoner, hvor du så vidt klarer siste. Det å ta flere titalls repetisjoner med f.eks knebøy er bortkastet tid når du har dette som mål. Endret 25. mars 2014 av meh
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 Ta på deg en tung sekk og gjør knebøy og utfall. Bare fyll sekken med bøker osv, men husk at den burde være rimelig tung for at det skal ha noen effekt. Det å ta flere titalls repetisjoner med f.eks knebøy er bortkastet tid når du har dette målet. Takk for svar:) Men kan jeg spørre om noe? Har aldri skjønt vitsen med vekter/sekk på ryggen når det er rompen/benene eg skal trene? Hvordan kan det ha noe bedre effekt hvis eg holder noe tungt eller har noe tungt på ryggen? Litt avansert, hahAnonymous poster hash: 47eca...788
Gjest meh Skrevet 25. mars 2014 #4 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Takk for svar:) Men kan jeg spørre om noe? Har aldri skjønt vitsen med vekter/sekk på ryggen når det er rompen/benene eg skal trene? Hvordan kan det ha noe bedre effekt hvis eg holder noe tungt eller har noe tungt på ryggen? Litt avansert, hah Når du gjør knebøy bruker du primært lår og rumpe for å løfte opp kroppen din, jo tyngre kroppen din er, dess større belastning. Samme gjelder for f.eks utfall. Det er her sekken kommer inn, for å gjøre øvelsen tyngre og trene for økt muskelmasse. Økt muskelmasse = strammere rumpe. Endret 25. mars 2014 av meh 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #5 Skrevet 25. mars 2014 Anbefaler øvelser som glute bridge, hip thrust, gående utfall osv. Spis proteinrikmat, sånn at musklene får noe å bygge på. Anonymous poster hash: 60a62...a67
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #6 Skrevet 25. mars 2014 Takk for svar! Oi, eg som har tatt 400 knebøy rett etter hverandre uten noe vekter.. Trodde det hjelpte såå mye!! Noen som har forslag på proteinrikmat? TSAnonymous poster hash: 47eca...788
Gjest meh Skrevet 25. mars 2014 #7 Skrevet 25. mars 2014 (endret) Klassisk feil. Når du gjør mange repetisjoner så øker ikke muskelvolumet nevneverdig, og du må trene i år og dag for å se den minste forandring. Du trener da utholdenhet, men det er jo ikke dette du er ute etter. Menn som trener holder seg som regel til 8-12 repetisjoner med tunge vekter siden dette er alfa omega for økt muskelvolum, mens kvinner gjerne tar mange repetisjoner med lette vekter i frykt for at de skal få for store muskler over natta. Slik er dog ikke virkeligheten, kvinner har 5% av menns testosteronnivå, ergo vil det ta mye lengre å danne muskelmasse. Skal du ha mest mulig effekt så tilpass vekten på sekken slik at du akkurat klarer 10 +- repetisjoner, ta en pause på 1-2 min, og repeter kanskje 3-5 ganger på hver øvelse. Gjør du dette noen ganger i uken (viktig at det ikke blir for ofte, lett å overtrene når man trener slik) vil du se synlige resultater raskt. Endret 25. mars 2014 av meh 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #8 Skrevet 25. mars 2014 Du skal løfte med så tunge vekter at du ikke klarer med enn 10-12 repetisjoner om gangen. Om du klarer mer, så burde du øke vekter. At du tar 400 knebøy etter hverandre har nok ikke løftet rumpa di i det hele tatt, så man lærer så lenge man lever. Eksempel på proteinrikmat er egg, kesam, skyr, ost, kylling, fisk, skinke, karbonadekjøttdeig også videre... Anonymous poster hash: 60a62...a67
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå