Gå til innhold

Vi uføre er like vanlig og like verdt som dere ikke ufør!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som driver og sier dere er bedre enn oss fordi dere har fancy jobb og alt, og dere vil ikke bli sammen med en fordi dem er ufør, vi er mennesker vi med med følelser, skam dere!

Anonymous poster hash: c0a98...3ff
  • Liker 20
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

:klappe:

Anonymous poster hash: cc49d...a94
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper da virkelig ikke at uføre er like vanlige som ikke-uføre? Da ser det mørkt ut for landets økonomi fremover.

Anonymous poster hash: a6082...c84
  • Liker 34
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper da virkelig ikke at uføre er like vanlige som ikke-uføre? Da ser det mørkt ut for landets økonomi fremover.

Dust! Det var ikke økonomi det var snakk om men at uføre er vanlige mennesker med følelser, tanker, behov som alle andre!

• Liker 5
Skrevet

Dere som driver og sier dere er bedre enn oss fordi dere har fancy jobb og alt, og dere vil ikke bli sammen med en fordi dem er ufør, vi er mennesker vi med med følelser, skam dere!

:tommelopp:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

:tommelopp:

:hug:

Gjest Eurodice
Skrevet

Er det mange som skryter av det, da?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Dust! Det var ikke økonomi det var snakk om men at uføre er vanlige mennesker med følelser, tanker, behov som alle andre!

:klo: Ja, naturligvis er vi det? Man blir jo ikke plutselig en datamaskin idet man mottar sin første uførestønad. Men om du ikke mente det du skrev, så må du nesten bare skrive noe annet. For du skrev at "uføre er like vanlige som ikke-uføre". Og det bør virkelig ikke stemme.

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Først og fremst: jeg er helt enig med deg. Jeg ble selv ung ufør, men fikk god hjelp og hadde litt flaks, og har nå vært i jobb i noen år.

Men: Jeg forstår at folk har fordommer mot uføre og betenkeligheter med å gå inn i forhold med uføre mennesker.

Ikke fordi de som er ufør er mindre verdt, men fordi det blir to veldig ulike livssituasjoner, og det blir fort en ubalanse i forholdet hvor èn er frisk og opplever nye ting og mennesker og får utfordre seg selv på jobb, mens den andre har helseutfordringer, stadige bekymringer økonomisk og helsemessig og lite nye innspill i livet. (Sånn opplevde i allefall jeg livet som ufør).

Dessuten, som ufør er det veldig lett at vennegjengen også består av uføre. Det erfarte jeg, selv om jeg var bevisst på det, og prøvde å fylle livet med mennesker som jeg kunne "leve" litt igjennom, mao. mennesker som var i jobb og utdanning og fulgte at normalt løp.

Så. De som er ufør er like mye verdt. Det er likevel ikke til å komme uten om at mange i gruppen anses for å ha lav "sosial kapital".

Anonymous poster hash: 93e1d...f13

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

:klo: Ja, naturligvis er vi det? Man blir jo ikke plutselig en datamaskin idet man mottar sin første uførestønad. Men om du ikke mente det du skrev, så må du nesten bare skrive noe annet. For du skrev at "uføre er like vanlige som ikke-uføre". Og det bør virkelig ikke stemme.

Kremt! Jeg er ikke ts!

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har påstått noe annet, TS?

Anonymous poster hash: 53ff5...16e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har påstått noe annet, TS?

Anonymous poster hash: 53ff5...16e

Ja

Skrevet

samfunnsøkonomisk er dere selvfølgelig ikke like mye verdt som en som jobber og betaler inn til "fellesskapet" som Jens så korrekt sier.

Blir det for mange av dere bryter velferdsbudsjettet sammen og dere har saget av den greina dere satt på.

Menneskelig er dere selvfølgelig like mye verdt som alle andre. Men er det noe og poengtere ?

Det er ikke ett interessant poeng men en selvfølge. Det er mer interessant og diskutere hvor grensen skal gå før en godtar folk som "uføre". Nå begynner enkelte kommuner og få folk på sosialpenger ut på jobb prosjekter. Ofte kortvarige. Nekter en kan pengene utebli. Det er en god begynnelse. selv om det var en liten avsporing.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

samfunnsøkonomisk er dere selvfølgelig ikke like mye verdt som en som jobber og betaler inn til "fellesskapet" som Jens så korrekt sier.

Blir det for mange av dere bryter velferdsbudsjettet sammen og dere har saget av den greina dere satt på.

Menneskelig er dere selvfølgelig like mye verdt som alle andre. Men er det noe og poengtere ?

Det er ikke ett interessant poeng men en selvfølge. Det er mer interessant og diskutere hvor grensen skal gå før en godtar folk som "uføre". Nå begynner enkelte kommuner og få folk på sosialpenger ut på jobb prosjekter. Ofte kortvarige. Nekter en kan pengene utebli. Det er en god begynnelse. selv om det var en liten avsporing.

Mange later til å glemme at uføre er mennesker de også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og på hvilken måte er det at noen ikke vil date en som er ufør å ikke innse at de er levende mennesker?

Jeg er heller ikke tiltrukket av asiater, interessert i å date en mann med en annen religion eller et motsatt politisk syn - betyr ikke at jeg ikke vet at de er "levende mennesker med følelser" som du så ullent formulerer det.

Det er slik syting som gir folk fordommer mot uføre.

Anonymous poster hash: cee54...485
  • Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

synes trygda er for lav jeg ... hva er det de egentlig forventer? at vi skal leve på suppe og graut hele måneden, mens huset forfaller og nettet lagger?

driiiitlei nav og lav utbetaling.

Anonymous poster hash: 912cd...bc0
  • Liker 2
Skrevet

Jeg er helt enig med deg Trådstarter! Uføre er selvfølgelig like mye verdt som alle andre.

Og jeg fortstår at det er mange som ikke kan jobbe men som skulle ønske at det kunne. Og man trenger ikke ha en synlig skade, mange har angst eller psykiske problemer, og sånt synes ikke utenpå.

Jeg synes at de som trenger trygd skal få det, og at folk skal slutte å klage på grunn av det!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

synes trygda er for lav jeg ... hva er det de egentlig forventer? at vi skal leve på suppe og graut hele måneden, mens huset forfaller og nettet lagger?

driiiitlei nav og lav utbetaling.

Anonymous poster hash: 912cd...bc0

Mange som jobber fulltid i lavlønte yrker som hhar samme utbetalt som deg, slutt å klag og heller Vær takknemlig for at du har tak over hodet og mat i magen uten å gjøre noe for det.

Anonymous poster hash: 1a2b1...d3e

• Liker 18
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for krenkende utsagn.

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...