mformarte Skrevet 25. mars 2014 #1 Skrevet 25. mars 2014 Skal til Bergen på en weekendtur snart, og trenger tips til hva man bør oppleve mens man er der.. Har vært på Ulriken, Stoltzen, gamlebyen, Akvariet, Nordnesparken/bad, tatt Fløien, vært på bryggen og VilVite.
AnonymBruker Skrevet 25. mars 2014 #2 Skrevet 25. mars 2014 Skal til Bergen på en weekendtur snart, og trenger tips til hva man bør oppleve mens man er der.. Har vært på Ulriken, Stoltzen, gamlebyen, Akvariet, Nordnesparken/bad, tatt Fløien, vært på bryggen og VilVite. Vart veum hotellrommene på scandic Strand! Og femte i andre bar:) varg veum bar Anonymous poster hash: 1c090...0bf
Invicta Skrevet 25. mars 2014 #3 Skrevet 25. mars 2014 (endret) For meg er det beste med Bergen å bare være der. Jeg liker å gå på kino, spise på Pastasentralen, kjøpe kjærligheter hos den lille spesialbutikken som har så kule retroklær oppe i 7.(?)etg. på Galleriet, gå på kafe på Baker Brun og spise skillingsbolle eller varme scones med syltetøy og krem, henge på en benk ved Lille Lungegårdsvann, vandre i småsmauene mellom Kong Oskars gate og fisketorget. Hvis du derimot vil gjøre mer sightseeingaktige ting, kan du f.eks prøve Vannkanten (badeland), Lepramuseet, besøke KODE (ofte kule utstillinger), gå på teater på den nasjonale scene - eller hva med å gå fra Fløyen til Ulriken? Kjempefin tur! Endret 25. mars 2014 av Invicta 1
happiest Skrevet 26. mars 2014 #4 Skrevet 26. mars 2014 Gamlehaugen (slottet) Troldhaugen (Edward Grieg) Ta beffen (går den enda?) Det hanseatiske museum Håkonshallen Rosenkrantztårnet Alvøen (ligger noen bygg der, lurer på om det er et museum) Stavkirken Sjøfartsmuseet Hordamuseet Abortet - fint å gå tur
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #5 Skrevet 26. mars 2014 Gamlehaugen (slottet) Troldhaugen (Edward Grieg) Ta beffen (går den enda?) Det hanseatiske museum Håkonshallen Rosenkrantztårnet Alvøen (ligger noen bygg der, lurer på om det er et museum) Stavkirken Sjøfartsmuseet Hordamuseet Abortet - fint å gå tur Håper du mener Arboretet? Hehe Anonymous poster hash: 4e161...e38
happiest Skrevet 26. mars 2014 #6 Skrevet 26. mars 2014 Håper du mener Arboretet? Hehe Anonymous poster hash: 4e161...e38 Eh..ja
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #7 Skrevet 26. mars 2014 Hva med å utforske byen litt også da? Synes det kan være vel så koselig og minnerikt jeg, sånn at det ikke bare blir pes og må skje noe hele tiden. Kanel på Galleriet har verdens beste kaffelatte. Og å sitte på benkene langs lille lungegårdsvann og bare se på vannet og blomstene er fantastisk Det er jo også så fint nede ved Fløyen, og de har en veldig bra tapas restaurant der. Fløyen er jo en slager, man kan gå opp og kikke på utsikten. Nygårdsparken er også nydelig om våren (vær obs på de narkomane). Ellers går det jo også busser i mange retninger, man kan utforske ut mot Åsane, eller ut mot Lagunen. Anonymous poster hash: c82a8...b75
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #8 Skrevet 26. mars 2014 Eh..ja Var ikke slemt ment, altså.. Var bare litt vittig Anonymous poster hash: 4e161...e38
Vill Skrevet 26. mars 2014 #9 Skrevet 26. mars 2014 Kor gammal er du då? Er du interessert i musikk? Det er mange bra konserter rundt i Bergen. Garage eller Hulen f.eks? Teateret har av og til artige oppsettinger. Eg elsker å gå i små gater, finne rare butikker og bare kikke rundt. Herskap & tjenere i øverste etasje på Galleriet er nok ein av dei kjekkaste butikkane i Bergen. Synes eg Anbefaler også KODE, som nevnt over. Kva interesser har du?
happiest Skrevet 26. mars 2014 #10 Skrevet 26. mars 2014 Var ikke slemt ment, altså.. Var bare litt vittig Anonymous poster hash: 4e161...e38 Tok det humoristisk!
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #11 Skrevet 26. mars 2014 Ingenting…. Anonymous poster hash: 80eb3...e10
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #12 Skrevet 26. mars 2014 Det beste med Bergen er jo å slippe å høre østlandsdialekt Anonymous poster hash: 960d0...4b7 4
mformarte Skrevet 26. mars 2014 Forfatter #13 Skrevet 26. mars 2014 Takk for gode tips, alle sammen! Kor gammal er du då? Er du interessert i musikk? Det er mange bra konserter rundt i Bergen. Garage eller Hulen f.eks? Teateret har av og til artige oppsettinger. Eg elsker å gå i små gater, finne rare butikker og bare kikke rundt. Herskap & tjenere i øverste etasje på Galleriet er nok ein av dei kjekkaste butikkane i Bergen. Synes eg Anbefaler også KODE, som nevnt over. Kva interesser har du? Jeg er 21, og er interessert i det aller meste, egentlig. Men er vel spesielt interessert i natur, shopping, god vin (og mat..), musikk, kunst, fotball osv. Har vært på et par brune puber som falt i smak, men nå som jeg skal dit alene, så er jeg litt skeptisk til å dra ut på byen
Vill Skrevet 26. mars 2014 #14 Skrevet 26. mars 2014 Eg er sjølv 21 og bur i Bergen. Du kan alltids henge deg på meg og veninnegjengen på byn Det er mange flotte fjell å gå på, og viss du sjekker billettservice for den helga du skal hit, så er det sikkert nokre konserter. Skjønner godt at du ikkje vil gå på byen aleine. Det er ikkje eg komfortabel med heller Men altså, eg er ikkje skummel, og viss du sender meg PM, så kan eg gi deg navnet mitt så du kan verifisere meg på facebook hehe Vin! Eg og er glad i vin! Altona vinbar? Har ikkje prøvd den sjølv..
AnonymBruker Skrevet 26. mars 2014 #15 Skrevet 26. mars 2014 Sjekk ut Skostredet, Marken og Øvregaten, masse koselige butikker, kunstgallerier og kafeer i det området. Ellers er jeg veldig glad i være på Høyden, hvor du har blant annet Chaos cafe rett ved SV fakultetet. På Marken er det Capello og Aurora som er min favorittkafe, mens på Skostredet er min favorittbutikk Flopita. Anonymous poster hash: 5c15d...ac4
mformarte Skrevet 28. mars 2014 Forfatter #16 Skrevet 28. mars 2014 Eg er sjølv 21 og bur i Bergen. Du kan alltids henge deg på meg og veninnegjengen på byn Det er mange flotte fjell å gå på, og viss du sjekker billettservice for den helga du skal hit, så er det sikkert nokre konserter. Skjønner godt at du ikkje vil gå på byen aleine. Det er ikkje eg komfortabel med heller Men altså, eg er ikkje skummel, og viss du sender meg PM, så kan eg gi deg navnet mitt så du kan verifisere meg på facebook hehe Vin! Eg og er glad i vin! Altona vinbar? Har ikkje prøvd den sjølv.. Det hadde jo vært kjempeknall! Jeg trives godt i eget selskap, men ute på byen er det bedre å være flere Vin er herlig! Sender deg en PM, jeg 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #17 Skrevet 28. mars 2014 Et fint sted å kose seg med vin er på Dyvekes vinkjeller. Anonymous poster hash: 609de...85c
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2014 #18 Skrevet 28. mars 2014 Regnet selvsagt. Kan ikke reise til Bergen uten å oppleve det. Anonymous poster hash: cd560...55e
Haugenjenta Skrevet 1. mai 2014 #20 Skrevet 1. mai 2014 Jeg drar opp denne igjen :D Jeg og min mor skal til Bergen 13. til 15. august i forbindelse med konserten til Tom Jones Vi kommer frem relativt tidlig onsdag (flyet lander 11.35), og flyet går ikke før 21.40 på fredag, så jeg er ute etter å få med meg litt.Det jeg lurer på; Er det noen som kan anbefalle en skikkelig god fiskeresturant, eller et sted hvor de har gode fiskeretter? Sushi går også (veldig) greit. Jeg er kommet til det punktet i livet at kjøttretter begynner å bli kjedelig (26 år, vet ikke om det vanlig i den alderen?) Og er det noen litt alternative butikker eller steder der oppe? Bergen Steinsenter har jeg lokalisert på kart, men ikke funnet noen andre når jeg har søkt. Jeg skal få med mamma med meg på Akvariet og Fløibanen, noe må jeg nesten få igjen for å bli med henne og se på idolet hennes Så har jeg bestilt meg hot stone massasje på Hammum Spa på formiddagen på fredag, noen som har erfaring med dem? Nå har jeg god tid til å avbestille og eventuelt finne et annet sted, for akkurat dette her skal jeg virkelig unne meg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå