Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

nettopp kjøpt piz buin solfaktor 15 og 8, og en piz buin after sun.. er i sjokk hvor dyrt det ble.. 350 kroner. men man må jo bare ha det! men nå sitter jeg her og er litt i tvil om dette er riktig faktor til sydenbruk???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Solkrem er dyrt ja. men jeg syns det hørtest litt lite ut med 8 og 15..?

Gjest Anonymous
Skrevet

lite? ånei ikke si sånt da. jeg er litt lys i huden ja men jeg har fått grunnlag allerede. jeg vil ikke bli solbrent..leste litt her inne og det virket som det var rundet 15 og 8 det lå på.. hva anbefaler du?

Skrevet

Du bør bruke faktor 15 hele ferien gjennom - og helst ha 25 også på utsatte steder, men om du er flittig med faktor 15 skulle det gå bra (såsant du ikke skal ligge flatt hele tida...)

Det er bedre å smøre seg med høy faktor hele sommeren og ikke bli brent enn å gå ned på faktportallet - fargen holder seg lengre også...

Og ja - solkrem er svindyrt :wink:

Skrevet

Alt for dyrt - men de er jo ganske viktige, da...

Men jeg har opplevd at det er billigst og bestille dette på flyet dersom man reiser charter...nå er det jo litt sent for denne gang, men....

Kommer vel litt ann på hvor/når du reiser...er det nå hadde iallefall vi klart oss med 15 og 8....brukte til og med faktr 2 et par dager, jeg....men jeg har vel heller aldri vært solbrent....

God tur!!

Gjest Elenath
Skrevet

De har rabatt på solkrem hos Cubus nå.

Gjest Lizbet
Skrevet

Er en slavisk solkrembruker, med faktor 12-15 hele sommeren. Bruker heller tid på å bli brun enn å bli brent.

Bruker sjeldent høyere faktor enn 15 allikevel fordi det er mye mer kjemikalier i de høyere faktorene.

Men prisen tror jeg avhenger av hva slags merke du vil ha og ikke minst hvor du kjøper det!

Uansett regner jeg med det er bedre med litt beskyttelse enn ingen beskyttelse.

Skrevet
lite? ånei ikke si sånt da. jeg er litt lys i huden ja men jeg har fått grunnlag allerede. jeg vil ikke bli solbrent..leste litt her inne og det virket som det var rundet 15 og 8 det lå på.. hva anbefaler du?

Jeg syns det høres lite ut. norsk hud er ikke så godt rustet for den sterke sola. selv bruker jeg 15 på kroppen og 25 i ansiktet her hjemme. så jeg ville anbefalt at du tok med deg en litt sterkere. du kan ikke få byttet den i 8 inn i 25? bedre å være på den sikre siden :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

kjæresten blir veldig brun, men han ble solbrent om syden om han brukte mindre enn 25! brukte lavere faktor etterhvert, men vi var i tre uker, tok litt tid for han brukte lavere faktor. og man blir brun med faktor over tjue; han ble SVART.

Gjest Butterflygirl
Skrevet
De har rabatt på solkrem hos Cubus nå.

Hvilken merke? Hvor mye rabatt? Jeg har alltid brukt lav solfaktor på solkrem. Den jeg bruker nå er 3 tror jeg. Jeg er lys i huden, men blir ikke lett brent. Eller er 3 altfor lavt? Når man tenker seg varmen i norge, som er på rundt 25-30 i de varmeste dagene, hvor høy solfaktor burde jeg bruke siden jeg sjelden blir solbrent?

Skrevet

ble han svart? huff... svidd mann lukter ille... men vi kliner oss inn med solfaktor 60 hver gang vi er ute i sola :)

Gjest Anonymous
Skrevet

alle typer 25 % avslag på cubus!

Gjest Elenath
Skrevet
alle typer 25 % avslag på cubus!

Nei, bare Nivea, Ambre Solare, Loréal og PizBuin

Gjest Étoile
Skrevet
Når man tenker seg varmen i norge' date=' som er på rundt 25-30 i de varmeste dagene, hvor høy solfaktor burde jeg bruke siden jeg sjelden blir solbrent?[/quote']

Temperatur har da ingenting med hvor høy faktor man bør bruke! UV-stråling er det som gjør oss solbrent, ikke varmen.

Hvis du sjelden blir solbrent behøver du kanskje ikke så høy faktor, men ekspertene anbefaler jo faktor 15 og over. Synes uansett at faktor 3 høres fryktelig lite ut. Du blir brun med høyere faktor også, det tar bare lenger tid, også er det mye bedre for huden din.

Gjest Cuddly
Skrevet

Faktor 3?!

Er det noe vits egentlig? Det må da være omtrent det samme som ingenting...

Og som Etoile sier; varmen har ingenting å si... hva da med påskefjellet?

Gjest Ethereal
Skrevet

Jeg kan fort bli brun som ei skinnveske, og blir så godt som aldri brent. Allikevel bruker jeg alltid solfaktor 15, og kjæresten som er blond men som også blir veldig brun, bruker 20.

Gjest Butterflygirl
Skrevet
Temperatur har da ingenting med hvor høy faktor man bør bruke! UV-stråling  er det som gjør oss solbrent, ikke varmen.

Hvis du sjelden blir solbrent behøver du kanskje ikke så høy faktor, men ekspertene anbefaler jo faktor 15 og over. Synes uansett at faktor 3 høres fryktelig lite ut. Du blir brun med høyere faktor også, det tar bare lenger tid, også er det mye bedre for huden din.

Ja, nå vet jeg det. Jeg har kjempe lite peil på solkrem. Har bestemt meg for å kjøpe en solkrem for ansikt av Clinique 15spf. Så får jeg kjøpe meg en ny solkrem da. Hva anbefaler dere? Jeg vil bli brun, men vil ha en som beskytter mot UVA og UVB. Ikke altfor dyr.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...