Gå til innhold

Når sluttet deres barn med vogn?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ja, når slutter barna med å ville bruke vogn/trille?

Anonymous poster hash: 12d6b...15f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Datteren min er nå rett over 2 år og syns ikke det er noe særlig å sitte i vogn/trille med mindre hun er meget trøtt. Vi har egentlig aldri brukt vogn så mye, så det kan nok være derfor hun ikke har blitt så glad i den.

Skrevet

Min sluttet når han begynte å gå, altså når han var 1 år. Etter det så har jeg bare brukt vognen til handling, og hvis jeg måtte ut når lillegutt hadde sovetid :)

Skrevet

Eldste: ca 2 (fikk en lillebror da han var 20 mnd, som tok over vognen) Etter dette sov han i seng på dagtid.

Minste: Sov i vogn på dagtid helt til han sluttet med dagsøvn ca 2,5 år. Men sluttet å sitte i vognen våken fra ca 2 år

AnonymBruker
Skrevet

Sov i vogn til hun var litt over tre år.

Til trilling ble den brukt til hun var nesten tre år, men jeg var veldig glad i å gå lange turer hvor hun kunne gå en del selv for så å sitte litt i vogna for å hvile. Ble også brukt hjem fra barnehagen hvis hun var for sliten til å gå.

Anonymous poster hash: 2d21f...e5a
Skrevet

Mi er 3 år, og vi bruket vogn minimalt nå. Slutta når hun lærte å gå helt selv og nå bruker vi kanskje bare vogn i helgene om vi skal gå noe sted. Da synes hun det er deilig å slippe å gå.

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min er 20 mnd oh bruker fortsatt vogn, men det er veldig sjeldent. Tror ikke det er lenge til han slutter helt :)

Anonymous poster hash: ead40...931
Skrevet

De to minstevar vel 1 1/2 år når vi var ferdige med å bruke vogn. De andre ungene var endel større fordi de var tette og vi hadde da tvillingvogn. Mye kjekkere for søsteren på 2 år å sitte i vogn sammen med babyen på 6 mnd enn å gå, og ikke minst - mye mer praktisk for mammaen i butikk og slik.

Gjest Trøffel
Skrevet

Eldste på straks tre år dupper fremdeles i sovevogna i barnehagen. Men han har aldri vært glad i vogna, ikke engang som baby. Men tvillingvogna (har et yngre søsken) var fin å ha på dagsutflukter til fornøyelsesparker osv i sommer, hvor det ble mye gåing og litt lange dager. Og den har vi tenkt å ta med i sommer også, til Hunderfossen osv. Om man går lange nok turer eller er på dagsutflukter så er det alltid kjekt med en vogn, det er min erfaring. Har gått lengre turer med både 4- og 6-åringer som spurte pent om å få 5 minutters hvile i tvillingvogna etter hvert.

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere om unger som fyller fem i år, som fortsatt bruker vogn? Det feiler barnet ingenting.

Anonymous poster hash: ecdd3...628
Gjest Gjest
Skrevet

Hva synes dere om unger som fyller fem i år, som fortsatt bruker vogn? Det feiler barnet ingenting.

Hva slags foreldre er det???? :fnise:

Skrevet

Hvis det ikke feiler ungen noe så er det vel fordi foreldrene er late, de gidder ikke å se etter ungen når de er ute og lar bare ungen bli sittende i vogna...

Har selv en bekjent som kommenterte hvorfor jeg orket å la lillegutt gå, i stedet for å sitte i vogna, det var jo stress å måtte følge med hele tiden :vetikke: Og dette er ei som har tre unger selv..

Skrevet

Sønnen vår er 2 år og 4 måneder og bruker vogn hver dag når han sover i barnehagen. Ellers så går jeg til barnehagen de dagene jeg har tid og været er fint. Da har jeg med meg vognen fordi han for det første aldri orker å gå hele veien, for det andre så ville det tatt et halvår om han skulle gått hele veien, og det har vi vanligvis ikke tid til da vi må hjem for å lage middag. :) Ut over det blir vognen veldig lite brukt nå.

Gjest Riskjeks
Skrevet

De hvis unger som slutter med vogn når de er 1 år, har nok bil ;) Det har derimot ikke vi, så her ble vogn brukt til barna var 3-4 år. Når man skal gå langt, skal til butikken osv er det veldig kjekt (for ikke å si livsnødvendig ;) ) å ha vogn. Ofte ville de gå, men greit å ha vogna der uansett, kjipt hvis ungen slår seg vrang og det er 2-3 kilometer igjen å gå...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke bil, og lillegutt elsker å gå...

Vi går veldig lange turer sammen, det har vi gjort siden han begynte å gå.

En av turene vi pleier å ta er 6 km, det har aldri vært noe problem.

Når vi skal handle inn for uka så tar vi med vogna for å ha varene i den,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...